/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Svend Nicolaisen
Fra : jensviggo
Vist : 2011 gange
50 point
Dato : 23-01-06 16:30

Så er den gal igen

Vi har siddet og diskuteret om orkesterlederen Svend Nicolaisen har lavet radioprogrammer, og hvis da hvornår

jensviggo

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 16:55

Om han har lavet sit eget radioprogram, det er jeg lidt i tvivl om, men det tror jeg ikke.

DR sendte

Citat
og så naturligvis Svend Nicolaisen og hans orkester med de legendariske lørdag middags koncerter på datidens program 1. - Det var andre tider.

http://www.sitecenter.dk/wienberg-larsen/kengriffin/

Så kan I jo fortsætte med at diskutere om det var han eget program.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-06 17:47

Åh ja, jeg kan stadig høre hans kendingsmelodi for mit indre øre....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-01-06 18:05

Ak ja,goe gamle Svend Nick.Jeg har tit tænkt han aldrig er blevet æret efter fortjeneste.Han var en
fantastisk kapelmester.Der har ikke været mange i tidens løb,der kan måle sig med ham.Han forstod også at følge med tiden.Jeg mener jo han startede med et strygeorkester,(ikke lige mig) i 30`erne på de Københavnske spillesteder.I årene 50... 60... og op 70`erne,var han meget populær med
middagskoncerterne om lørdagen i DR.Jeg mener de var optaget i "Valencia" i København.Og som sagt fulgte han med tiden:Disko,alle mulige sclagere,Beatles melodier,Elvis.Jeg kan endnu høre formig,Love Me Tender "udsat" for Svend Nicolaisen.Men,det skal også dertil siges,han havde nogle
af Danmarks bedste musikere i orkestret,hele tiden.Lige fra trommer,orgel,saxofon,bas og trompet.

MV.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Rorsman

Dato : 02-09-06 12:00

Jag är en svensk man som är en stor älskare av Svend Nicolaisens musik. Jag lyssnade mycket på middagskonserterna i Danmarks Radio redan i slutet av 60-talet. Vill gärna få tag i inspelningar.
Danmarks Radio måste ju massor med band med Svends musik. Varför gör de inte skivinspelningar av detta material ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-06 14:46

Det er et godt fräga...

Jeg vil lige med det samme sende en mail til Alex Nyborg Madsen, som er musikchef på P4.

Så finder han garanteret ud af noget