/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
strikket hulmønster mohair
Fra : fie4041
Vist : 1839 gange
100 point
Dato : 23-01-06 16:16

hej derude jeg mangler et hulmønster med hul -strikket cirkel over flere pinde - hul, forskudt
i mønsteret, det er til super tyndt mohair

Kommentar
Fra : Gitte.Morsing

Dato : 23-01-06 16:20

Hejsa
Du kan finde alt indenfor mønster på den her side http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php
Så det er bare at kikke og bliver fristet.
MVH
Gitte
www.strikkestuen.dk

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 23-01-06 20:34

maskeantal deleligt med 4 + kantm.
1p:2ret slå om 2 gange, 2r.
2p:2vr sm,1r,1vr,2vr sm.
3p:slå om, 4r, slå om.
4p:1vr,2vr sm, 2vr sm, 1r.
disse 4 pinde gentages.

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 30-01-06 17:32

tak for opskriften men det er ikke den for de strikkede cirkler er ca.5 cm i diameter.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 30-01-06 23:14

prøv at strikke på noget større pinde. hvis du f. eks. strikker på 2½, så tag 5½. det kan mohair (selv meget tyndt) sagtens bære. ser det ud som om kanten af cirklen er strikket i dobbelt garn?

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 01-02-06 14:54

Tak igen men det er selve cirklen der er strikket i glatstrik med huller udenom, har fundet ud af at mønsteret måske er i bogen sjove sjaler så den har jeg bestilt på biblioteket

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 03-02-06 17:56

god idé. bibliotekerne har meget godt!