/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Intet billede under opstart ?
Fra : bruuno117
Vist : 696 gange
200 point
Dato : 23-01-06 11:55

Hej

Jeg har lige fået en 17" fladskærm i julegave, og er som sådan meget glad for den. Men jeg er lidt i tvivl om at man måske er kommet lidt for billigt om det. Det drejer sig om denne her skærm købt i ELgiganten.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000ZwSlMY6C?ProductID=DcbD4QFW6scAAAEHcAAvyAfK&CatalogCategoryID=g87D4QFWR7kAAAEDmFCtBDZi&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=ITS%20TF7005L

Billedet er fint nok så længe man er kommet ind i windows, men problemet ligger i at den ikke viser noget billede under selve opstarten, hvilket resultere i at jeg ikke kan komme ind i bios, hvis jeg har brug for det. Jeg har et Tv koblet til mit grafik kort (Powercolor radeon 6600xt) som initialiserer under opstarten, så jeg kan faktisk godt komme ind i bois, men billedet bliver bare vist på tv skærmen istedet for på monitoren, som bare viser en meddelelse der lyder lidt ala "out of range".
Selv om jeg trækker stikkt til tvet er der stadig ikke noget billede på monitoren under opstart, så hvis tvet ryger har jeg ingen mulighed for at kommer ind i bios.

Er der nogen der kan sie mig hvad dette skyldes, og om der evt er noget man kan gøre ved det, eller skal jeg overveje at brokke mig til Elgiganten ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-01-06 12:06

Hejsa
hvad står den til at "display first" i bios (AGP eller PCI)
prøv at ændre rækkefølgen........

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-01-06 12:35

tja da det jo er et agp grafikkort, har jeg "naturligvis" sat agp først. men jeg vil da prøve at skifte når jeg kommer hjem til dyret.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-06 13:32

På min med to monitorer står den til PCI first, og den virker også som hovedskærm.
Den anden skærm som er AGP "kører" først inde i windows.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 17:35

Tror nu mere det har noget at gøre med at du har tv'et sat til! Og måske sat som førsteskærm i grafikkortet? Out of range er en typisk besked om at en skærm kører i en for høj eller lav opløsning! En tv skærm kører jo med 800X600 eller mindre mens din fladskærm nok kører med 1024 X 768, og muligvis ikke kan køre i lavere opløsninger!

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-01-06 18:54

Det kan også være opdaterings hastigheden på din nye skærm, altså den kan ikke nå at starte op før din pc er inde i windows

Peter

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 23-01-06 19:11

Hej det er dit grafikkort den er galt med jeg har det samme problem og hvis jeg sætter et andet grafikkort i virker det fint. Hvis du sætter en gammeldags skærm stik i (jeg kan ikke lige huske hvad det hedder) kan du se opstarten men med dvi (tror jeg nok det hedder) kommer billedet først når du er inde i windows

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-01-06 13:12

Ja det lyder jo meget godt, men min fladskærm har desværre ikke DVI så jeg er nød til at bruge det gode gamle vga. Men selv hvis jeg trækker stikket til TVet dukker billedet stadig væk først op på fladskærmen når xp login skærmen starter :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-01-06 13:14

Det hjalp forresten ikke at skifte "Display first" til PCI :/