/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Vil gerne arbejde i sverig!
Fra : MUGN
Vist : 703 gange
50 point
Dato : 22-01-06 19:22

Hej, jeg er en selv lært tømre som meget gerne vil igang i sverig, enden som selvstændig eller som tømre-arbejdsmand noget, jeg er momsregistreret, men har ingen kontagter der oppe, håber lidt på om der er en venlig sjæl her der vil hjælpe mig lidt igang, måske med en eller anden kontagt!
MUGN

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 19:54

Jeg kender ikke nogen i Sverige, men kan du ikke prøve at ringe til nogen derover??

http://www.eniro.se/?partnerid=google

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-01-06 19:57

Dette svar er ingen løsning bare et forslag..........
Tror du ikke at det er bedre at forsøge dit held her i Norge???
Fortjenesten er bedre og der er gang i kludene heroppe i tømrer branchen...
Nordmænd har stor sympati for danskere (jeg taler af erfaring)
Men jeg har dog et projekt til dig om et par år i Sverige hvis vi kan finde en god pris...Mit sommerhus behøver ny beklædning og vinduer ...men som skrevet ,,,,først om ca 3 år

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-01-06 20:23

Du kan finde arbejde i sydsverige via den danske arbejdsformidling.
http://www.jobnet.dk/sw52073.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-01-06 20:26

Eller direkte via den svenske arbetsförmedling.
http://www.ams.se/rdfs.asp?L=29

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 23:32

Norge mangler tømrer. Det ved jeg, fordi min kæreste er tømrer og arbejder deroppe..

Han søgte, og fik job ved at søge gennem den norske arbejdsformidling, der hedder Aetat og har kontorer over hele Norge. Det er rigtigt som sverola fortæller, at de MEGET gerne vil have dansk arbejdskraft

Hvis du er interesseret, så er her linket til Aetat arbejdsformidling:

https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/enkelt.do

På biblioteket kan du læse og følge med i Norges største annonceorgan --> Aftenposten. Der plejer at være mange stillinger indenfor håndværkerfaget..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-06 02:58

Når han spørger om Sverige, så er det vel ikke for at få svar om Norge.Han vil vel til Sverige, (som alle andre dansker)fordi det er billige biler ,huse,lejligheder og mad.Eller fori han har truffet en svensk pige der ikke vil bo i danmark.
alimak

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 23-01-06 15:19

Her er en der bla arbejder i Sverig og mange andre steder
http://www.m2w.dk

Zita

god arbejds lyst

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:29

høhø alimak. Jeg vil ikke som dig begynde at gætte mig frem til årsagen om, hvorfor det lige er Sverige der spørges om. Om det er billige biler, huse, lejligheder, mad eller piger. Det er for mig ganske uinteressant.

Mit bud - og link til en arbejdsformidling i Norge kan spørgeren da bare skodde, hvis det slet ikke ligger inden for hans interessefelt. Det var såmænd bare for at være venlig - og IKKE for at genere spørgeren.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-01-06 17:39

Til Creamy..... Helt sandt hvad du skriver der,,,,,,,,,,,,Jeg bor her jo....

Alimak............. Var du i grunden klar over at den største indvandrer gruppe til Norge er danskere????
På anden pladsen kommer Somalier..??!!!
At jeg skrevforeslog Norge er fordi jeg ved fra første hånd at her er der chanche for at få sig et rygte og tjene penge...Svenske lønninger er ikke langt så høje som som her(derfor de billige priser)
Jeg kender en hel del svenskere som pendler trofast hver søndag aften til Norge for at arbejde ...Hvorfor tror du??
Men ...I grunden kan folk søge sig hen hvor de vil...Jeg svarede bare for at gøre spørgeren opmærksom på tingenes tilstand

Sverola

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 23-01-06 20:38

Hej med jer alle
creamy/sverola/zita30/almak/Teil/Nordsted1, håber at jeg fik jer alle med, og håber samtidig ikke at i kommer op at slodse for at hjælpe mig!

Jeg er meget glad for al den hjælp jeg kan få, hvorfor jeg vil nord på er som et par af jer har oplyst lønnen. Jeg er nemlig idag messe-montør, men er blevet sendt syd over hvergang, og vil meget gerne nord på! Så derfor denne måske lidt spcielle anonce! Men foreløbigt mange tak, og sverola, hvis vi holder kontagten, tror jeg sagtens vi kan finde ud af dit sommerhus i sverig! SSSSS
Knus til jer alle!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-06 22:37

Ok.jeg er ked af at jeg blandet mig.No hard feelings.
alimak

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-01-06 20:45

Godt ord igen alimak.....heller ingen soft/hard feelings herfra

MUGN jamen vi kan da gerne holde kontakten....Du sender bare en mail når du får lyst ..alle mine oplysninger får du ved at klikke på mit nickname oven over denne rude...

Mvh sverola