/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Http?
Fra : Yumatci
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 22-01-06 16:13

Hej er der en måde hvor i med telnet kan kontakte til f.eks kandu.dk på port 80 og så hente sidste update datoen? altså last-modified? nogle der kan fortælle mig i trin for trin hvordan jeg gør?

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 22-01-06 16:22

tror det ikke, og hvorfor benytte telnet?... verdens dårligste opfindelse..

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 22-01-06 16:28

Fordi jeg skal have lavet et program der henter Last-modified fra en http side f.eks kandu.dk og så ville jeg lige prøve det af med telnet før jeg sprang ud i programmeringen!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 23-01-06 21:51

Mon ikke du i telnet kan sige "Connect www.web.adresse.dk:80"
Jeg har lige testet i WinXP telnet, der skrives "o www.adr.dk 80" sandsynligvis efterfulgt af en HTTP GET kommando.
Uden en GET kommando så får jeg ihvertfald en connection, og med to gange <return> så modtager jeg en HTTP side med fejl 404.

Men tror du ikke at der allerede findes et bibliotek i dit favorit programmeringssprog, hvor du kan åbne en TCP connection, og så kan sende og modtage lige præcist det som du ønsker dig?