/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ingen vand til IFÖ Aqua toilet
Fra : mollebakken
Vist : 8360 gange
200 point
Dato : 22-01-06 12:13

Vores Ifö Aqua toilet har fungeret upåklageligt indtil i går, hvorefter vandtilførslen til cisternen stoppede totalt. Helt uden varsel. Ingen problemer med vand andre steder i huset. Håber på hurtigt svar, da vi er sneet inde i et sommerhus.
Snedronningen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-01-06 12:17

Er det mon muligt, at rørene til toilettet er frosne??

Det har været temmelig koldt nogen steder i nat, og hvis rørene evt. sidder udat, kan de let fryse.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-01-06 12:40

Det som er sket er at det lille filter som sidder før indgangen til cisternen er fuld af rust/rusk.luk for vandet demonter tilførslen og rens det lille filter(sidder under toilettet) det samme sker jævnligt for os i vores sommerhus....
Prøv det og vend tilbage med resultatet

Mvh sverola

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 22-01-06 13:04

Der sidder en lille kalk skal eller andet skidt fra rørene sidder nok i det lille indgangs hul som er i svømmeventilrøret.
Husk at lukke for vandet ,pil slangen af under toilettet ,skil evt.svømmeventilen i toppen og prøv at blæse eller rens begge ender af den tynde slange og monter igen og luk derefter op for vandet.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-06 13:21

Du skal have låget af cisternen og vip lidt op og ned med flyderen.
Hjælper det ikke, så skal du ind til vandventilen, men det er forskelligt hvordan den skilles ad, på de forskellige IFØ.
Men ellers må du klare dig med en spand vand indtil ...
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 22-01-06 13:42

hej
i sidste uge nøjagtig samme problem
vvs manden tog toppen af og ved vandventilen sad et microskopisk skal det var nok til at stoppe
så kig godt efter at der ikke sidder noget i ventilen, mit funker fin igen
det er koldt at få numen ud i det fri i øjeblikket føj da

Accepteret svar
Fra : theking

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-06 18:29

hej, du skall gøre følgende.
Luk for vandet til cisternen.
Afmonter låget til cisterenen (skru trykknappen af, så kan du se en lille plastmøtrik, af med den - så kan låget afmonteres)

Inde i cist kan du nu se en lille hvid / gennemsigtig slange der er tilsluttet i bunden af cist, og i toppen af svømmerventilen, den er samlet med en bajonet fatning i top og bund.

Afmonter slangen i toppen af svømmer ventilen.

Derefter skal du af montere flyderen som faktisk sidder modsat af slangen, dette gøres ved at trykke ned på flyderen, så klikker den af.

Nu er der et hul dette hul skal være rent!
Hvis der ikke er skidt der, skal du have fat i slangen igen - den er også monteret i bunden af cist med bajonet fatning, men sidder mange gang RIGTIGT god fast - så drej en 1/4 og hiv (selvfølgelig ikke i selve slangen men koblingen)

Rens slangen.

Inden du samler hele molevitten igen åbner du lidt for vandet til cist ( så du er sikker på der er vand, og evt. rust der måtte være til bage bliver skyllet væk)

Så samler du det hele igen

God fornøjelse.

Med Venlig Hilsen
The King.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 24-01-06 17:22

hva´ så, er der vand - eller skruer du endnu

King.

Kommentar
Fra : mollebakken

Dato : 24-01-06 18:15

Jeg er taget hjem, men takker foreløbigt for alle svar. De vil blive afprøvet snart og derefter vender jeg tilbage.
Snedronningen

Godkendelse af svar
Fra : mollebakken

Dato : 25-02-06 16:51

Tak for svaret theking.