/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ujævn motorgang i Passat
Fra : futze
Vist : 1329 gange
50 point
Dato : 21-01-06 20:48

Hvad kan årsagenen være til meget ujævn motorgang ved koldstart.
Det drejer sig om en Passat 1,8 fra 89 med monotronic motorstyring . og en RP motor.
hilsen
Passatejer

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-06 21:32

Hvis der stoppet i luftindtaget (luftfilter osv), eller evt udstødningen, kan det godt give problemer i den retning.
Men der er nok også 100 andre eventuelle fejlkilder...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-01-06 21:42

Du skal starte med og se den gummimenbran efter som der sider mellem manifold og indsprøjtning. De har det med og gå til, den er billig og nem os skifte

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-01-06 21:42

Har du fyldt kaburatorsprit på fornylig?
hvis der er fugt i brændstofsystemet vil/kan den gå ujævnt.
Prøv at give den en flaske og se om det hjælper....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-01-06 21:44

Jeg ser efter div. forslag.
hilsen
futze

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-01-06 21:46

.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 25 point
Dato : 21-01-06 21:53

Karburatorsprit er kun nødvendigt på motorer med karburator og dette lader til at være monopoint injektion.
Prøv Geu's forslag og tjek gummislanger for revner.
Hvad med dine tændrør? De kan også give ujævn motorgang ved kold motor.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-01-06 22:02

Kan det være en af temp. følerne der måler lufttemp, eller er det en af følerne der måler vandets temp.
Når den begynder at blive varm går motoren bedre og bedre, og når den er helt varm er der intet unormalt.
hilsen
futze

Kommentar
Fra : Hansen9230

Dato : 21-01-06 22:24

tjek evt din tænding, et godt råd ville være at investere i en dåse æter (dieselstart) og sprøjt rund om div gummi flager og slaner, du vil tydeligt kunne høre ændring i motorgangen hvis der er revner eller utætheder.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 21-01-06 22:47

Hvis du bruger æter andre steder end direkte ind i indsugningen, som er meningen med det, kan
du sikkert høre forskel på motorgangen, det er nemlig muligt at det hele eksploderer. Mvh. K.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 21-01-06 23:03

Prøv at tjeck tændkablerne (og rørene). Disse kan også nemt forårsage dårlig motorgang - især på denne årstid. Du kan tjekke kablerne ved at starte bilen et mørkt sted og derefter åbne motorklappen for at se om der springer gnister forskellige steder.

Mvh.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 24-01-06 07:24

Tak for svaret BjarneD.