/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Erstatning for smerter...
Fra : Mordex
Vist : 4693 gange
144 point
Dato : 21-01-06 19:46

Hej.

Hvordan er det med mulighed for erstatning for svie og smerter efter at blive kørt ned at en bil hvis man er cyklist...?
Kan man kræve erstatning for svie og smerter hvis man ikke har noget arbejde og ikke er sygemeldt?

Mordex

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 144 point
Dato : 21-01-06 20:01

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-24.html

http://www.erstatningsspecialisten.dk/sw401.asp

http://www.civilstyrelsen.dk/erstatningsnaevnet/erstatning_for_hvad/svie_smerte.aspx

http://www.dr.dk/p4panelet/vis_spm.asp?id=1136545318105

Her er lidt at kigge i.

og jeg mener, at man godt kan være sygemeldt fordi man ikke har noget arbejde.

Det må jo afhænge af, om ens læge mener man er rask eller ej, uanset om man er i arbejde.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 20:02

Du kan ikke få erstatning, når du ikke er sygemeldt, der er ret skrappe regler på området, og du skal kunne bevise, at du er sengeliggende, det bliver temmelig svært for dig, da du ikke er indlagt. Hvis du er berettiget til erstatning, er den også latterlig lille, for nogle år siden var det kr. 50 for oppegående, og kr. 100 når man var indlagt. Når du har været udsat for et uheld,og har ondt, skal du sørge for at komme til lægen, så du kan få udfærdiget papirer på uheldet. I tilfælde af, at der senere skulle komme menerstatning ind i billedet. God bedring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 20:07

Når man er arbejdsledig, skal man melde til Arbejdsformidlingen at man er syg (det gør man så bare ikke, fordi man glemmer det, eller det bare er en forkølelse e.lign), men i din situation ville det have været et godt bevis på, at du var syg, har du meldt det til AF, så prøv at se om du har en lille chanche for erstatning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-06 20:10

http://www.forsikringsoplysningen.dk/upload/vav_sagsb_ulykke.pdf
I ovenstående link, står noget om erstatning til hjemmegående,

http://www.advokat-olesen.dk/cgi-bin/index.pl?side-1-200207.htm

Citat
Godtgørelse for svie og smerte
Ifølge loven har du ret til at få udbetalt et beløb for hver dag, du er syg. Beløbet er ikke afhængig af noget tab. Det er fastsat på forhånd i loven. For skader efter 1. juli 2002 udgør beløbet 135 kr. om dagen, uanset om du er oppegående eller sengeliggende. Du kan maksimalt få kr. 51.500, svarende til 381 sygedage.

fra www. mariboadvokaterne.dk

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 21-01-06 20:36

Hej
P 1. du skal gå til din læge
P 2, få en skade anmeldelses blanket fra forsikringen som er indvolveret
P 3 når du så har udfyldt den og sendt den ind til forsikringen med oplysnin om person skade så får du automatisk en blanket som du så giver din læge
P4 så sender din læge den ind til forsikringsselskabet, og lægen får så sin betaling den vej fra

jeg har lige været hele møllen igennem,( fået piskesmæl ) men et godt råd pas mordelig på hvad forsikring siger og gør de prøver med alle midler for at undgå at yde erstatning og de gør alt for at køre dig træt i deres papirnusseri
mvh
kj

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 20:36

Erstatningen for tort og svie er ca på 146 kr /dag i maks et år.
Det beløb gælder om du går hjemme eller er indlagt.
Det kræver dog at du er sygemeldt, har lægeerklæring på skaden.
Og at modpartens forsikringsselskab anerkender skaden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 20:44

Modsat kj1945 har vi god erfaring med forsikringsselskabet efter
en trafikulykke.
Meget hurtigt anerkendte de skaden, med beskeden at de stod
til rådighed ved uklarheder. De har ikke på nogen måde forsøgt
at forhale sagen.
Den videre kontakt med forsikringen har fungeret til vores tilfredshed.
Da vores sag ikke er afsluttet er vi ikke spor urolige for den afsluttende
fase i denne sag. Det kan siges vi fik en advokat til vores hjælp, uden
at skulle betale en krone.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 20:51

Udover den omtalte erstatning har du ret til behandling hos
fysen og psykologsamtaler.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 20:52

PS
alle transportudgifter i forbindelse med behandling af skade
erstattes også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 21:01

Det er utroligt så stor forskel der kan være på forsikringsselskaber, vi har prøvet to trafikuheld, og fire arbejdsskader, så vi har noget rutine - desværre -, nogle forsikringsselskaber, hjælper helt utroligt meget, og andre skal du bruge ufattelig mange ressourcer for bare at få det du har ret til, det er ikke det man har mest brug for, når uheldet har været ude. For ikke at tale om arbejdsskadestyrelsen, de er virkelig nogle kradsbørstige nogle

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 21-01-06 21:09

hej igen
Modparten tog al skylden, men føj for et forsikrings selskab
ja der stod nok så flot at forsikringen betalte en advokat så det tog jeg men ak nej du ikke en krone vil de betale med bitte små bogstaver HAR de føjet ind at hvis FORSIKRINGSSELSKABET SKØNNER AT DET IKKE VAR NØDVENDIG med advokat EFTER DERES SKØN SÅ NUL KRONER TIL ADVOKATEN
ud af egen lomme 12,000.oo kr

Tell du skriver at sagen ikke er afsluttet for dit vedkommende du skal ikke føle dig for sikker endnu også selvom det er godt indtil pt. du har også en stor chance for at der kommer et brev hvori der står at de ikke dækker advokaten få det på skrift her og nu for jeres egen skyld som min advokat sagde til mig
mvh
kj

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 21-01-06 21:13

Hej Mordex
Den dygtiste advokat inden for person skade er Kaptian og Hjulmand i Ålborg med afd. Frederikshavn
de er specialister i person skade
du kan få et tlf nr. hvis du vil have det
mvh.
kj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 21:21

kj1945.... Det tlf. nr. vil jeg gerne ha' bare sådan hvis jeg nu skulle få brug for det. Min datter har lige fået udbetalt en men erstatning fra sin ulykkesforsikring, men jeg er overbevist om, at modparten's forsikring vil skabe problemer, (trafikulykke)men har jeg ikke ret i, at han også skal dække, og ikke kun hendes egen ulykkesforsikring?? Min mand var udsat for sin 4. arbejdsulykke for nogle år siden, den vil arbejdsskadestyrelsen ikke give erstatning til, han har fået 10% men, men arbejdsskadestyrelsen siger, han skulle have forudset at det kunne ske, er det også noget din advokat kan hjælpe med, og vil han kunne se på om det var noget, vi kunne få medhold i, uden at det koster en formue, hvis han på forhånd kan sige vi vil tabe, opgiver vi med det samme, vi orker ikke alle de spekulationer.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-01-06 21:53

Hej alle...

Jeg takker mange gange for alle svar og råd og vil på mandag tage fat i arbejdsformidlingen og kræve noget papir på sygemeldingen...
Derefter vil jeg kontakte forsikringsselskabet og fremstille dem kravene for bl.a. cyklen og for svie og smerter...
Min kone (som det drejer sig om) har været på skadestuen og har en skaderapport eller hvad det nu kaldes...
Jeg holder Jer løbende opdateret med det videre forløb i sagen og spørger hvis jeg vil vide mere...
Takker igen...

Mordex

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 22:38

kj1945
Jeg føler mig tryg i - Hjulmand og Kaptains hænder.
Alle regninger er betalt, fys, psykolog og advokat.
Vi har også fået udbetalt erstatning undervejs.
Vi møder velvilje og forståelse ved samtaler med
forsikringsselskabet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 22:52

Advokatfirma Hjulmand & Kaptain
Badehusvej 16
9000 Aalborg
tel: 70 15 10 00

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-06 23:01

Endelig har vores fagforening været behjælpelig med at
regne tabt arbejdsfortjeneste ud, den er også udbetalt.
Deres socialrådgiver var her en stor hjælp.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 22-01-06 08:10

Hej alle sammen
Efter hvad der bliver sagt ikke af firnaet selv nej af andre som har brugt kaptain og hjulmand
at hvis de vinder sagen så tager de det salær som de efter loven kan få, men - men
er det så at de taber ??? så er de så fair at de næsten kun tager det halve i salær
Efter min vurdering en meget fin - fin service
Og man føler at man bliver hjulpet
jeg har fået oplyst at når de går ind i en sag så kan man næsten regne med 90 % sikker hed at de vinder en fin gennemsnit

til Nordsted
Kontakt dem de vil meget hurtig kunne sige dig om de kan hjælpe dig

Jeg efter lyser rigtig meget at man havde en link eller en hjemme side hvor man kunne advare hinanden på
og at den så gik i alfabetisk orden f.eks

F for Forsikring
F for Fi------- eller det man drømmer om når man er kommet i seng ik
S for Sko

O.S.V.
jeg tror at det var en link / hjemmeside der vil blive brugt rigtig meget for der er sagu i mine øjne rigtig mange der bliver taget i røven uden de visdte hvor rådent et firma de var i klørene på,
og tedensen stiger og stiger næsten for hver dag der går

nu adr. er kommet frem behøver jeg jo ikke at gentage
mit store håb for dig eller din kone - børn er at i vinder over de forba----- forsikrings selskaber
prøv at lægge mærke til når et forsikrings selskab er trængt op i en krog ---- ja hvad gør de
de ansætter da bare nogle flere advokater til at køre imod dig men -- men tænk det er jo for dine præmie penge at de ansætter ( FORHØJELSE AF PRÆMIEN )
kan du gøre det samme et stor nej eller også koster det bare røven ud af bukserne, DU KAN DA IKKE GÅ TIL DIN BOSS OG SIGE AT DU SKAL HAVE MERE I POSEN FORDI AT FORSIKRINGSSELSKABERNE ER RÅDEN

Det er blevet sådan i DK at det første der er fokus på igennem f.eks TV eller dags pressen så går det bedre men ellers ikke

RIGTIG GOD VIND OG HÆLD OG LYKKE FRA MIG
MEN GIV IKKE OP PÅ HALV VEJEN
DET ER DUM BØV
MVH
KJ

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 22-01-06 08:28

HEJ
NORDSTED

ARBEJDS SKADE STYRELSEN ER DET STØRSTE RÅDNE HULL I DANMARK
NÆST EFTER ET BORE HULL UDE I NORDSØEN

UD MED DE ORGINOKKER DER SIDER INDE I ARBEJDSSKADESTYRELSEN
JEG HAR FÅET MIG FORTALT AF EN MEGET NÆR VEN SOM HAVDE ADGANG I DETTE FORUM

AT F.EKS SÅDAN NOGEN SOM FORSIKRINGS SELSKABER DE BETALER DEM SOM SIDDER DER INDE UNDER BORDET FOR AT DE SKRIVER TIL FORSIKRINGENS FORDEL OG IKKE TIL DIN
SELV OM DU KUN STÅR PÅ ET BEN OG HAR FÅET DEN ANDEN SKÅRET AF
DE SIGER AT DET ER IKKE BEVIS NOK SÅ DERFOR INGEN ERSTATNING TIL DIG MAKKER

MVH
KJELD

EN RING UDEN ENDE
OG EFTER HÅNDEN TROR JEG MERE OG MERE PÅ AT DET ER SANDT

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 08:39

kj1945... Jeg tror fuldt og fast på hvad du skriver, det har jo da også været fremme i medierne, hvor det blev bevist, at det forholdt sig sådan. Afslaget lød på, at min mand skulle kunne have forudset at ulykken kunne ske helt ærligt, hvor mange ville påtage sig et stykke arbejde, hvis de
kunne forudse, at der var en risiko for at blive invalideret, ikke nogen her i DK vil jeg mene.Vi har gennem vores forsikringsselskab haft sagen oppe en gang mere i arbejdsskadestyrelsen (hvor vi
skulle betale for gennegangen!) og tabte. Vi har også prøvet med en advokat, men det var vist
en meget dårlig en af slagsen, vi fik ikke engang brevkopier af hendes korrespondance! til slut fik vi bare en regning, hvor hun skrev vi ikke kunne gøre mere, der bad vi så om kopierne, og kunne se,
at hun ikke engang havde brugt vores argumenter. Vi orker næsten ikke at genoptage sagen, men føler os i den grad gjort til grin.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 22-01-06 09:36

TIL NORDSTED

PRØV AT KONTAKTE F.EKS MARIANNE FRUENSGÅRD ved HJULMAN & KAPTIAN
DU MÅ GERNE SIGE HVEM DU HAR SNAKKET MED

KJELD MOD SYDALS FORSIKRINGSSELSKAB

HUN ER BARE KNALD DYGTIG OG KAN TRYKKE PÅ DE RIGTIGE KNAPPER FOR AT FÅ LUKKET OP IGEN

DEN STØRSTE FARE VED FORSIKRINGER I MINE ØJNE ER

AT DE BARE ANSÆTTER FLERE JURISTER/ ADVOKATER TIL AT KØRE DIG TRÆT, MEN IGEN DET ER PRÆMIE PENGE DE BETALER HINANDEN MED

SAMME METODE SOM SPECIALLÆGERNE
DE SENDER DIG IGEN TIL EN KOLLEGA FOR AT HAN OGSÅ KAN FÅ LIDT AF DINE PRÆMIE PENGE KAGEN

JEG HAR PRØVET AT VÆRE VED 16 FORSKELLIGE SPESIALLÆGER OM SAMME TING
DA SÅ AT NR, 16 VILLE SENDE MIG TIL NR. 1 IGEN DA SAGDE MIN EGEN HUSLÆGE STOP
MEN PRØV AT TÆNKE DIG SÅDAN EN SPECIAL LÆGE FÅR FOR AT SKRIVE AF HVAD DE ANDRE HAR SKREVET MED EN LILLE / STOR LØGN HISTORIE OVEN I KØBET SOM SÅ BEVIRKER AT DU PÅ ET SENERE TIDSPUNKT STÅR MEGET DÅRLIGE HVIS ANDET UHELD SKULLE VÆRE UDE LIGE NED I FORET MELLEM 3500 KR. 5500 KR TRE MINUTTERS ARBEJDE OG SÅ EN FRI MÆRKE TIL 4,50 KR
FED HYRE I MINE ØJNE
OG DET VÆRSTE AF DET HELE DET ER SANDT FOR JEG HAR BEDT OM AT FÅ KOPIER AF DE REGNINGER SOM FULDTE EFTER
MAN BLIVER HARM OG VRED PÅ SÅDAN ET SYSTEM

SÅ HJÆLP DIG SELV OG IKKE MINDST ANDRE MED AT FÅ EN LINK / HJEMMESIDE HVOR MAN KAN HØSTE ERFARINGER FRA HINANDEN

DER FINDES EN DOKTOR FIDIBUS I TV, MEN DER FINDES OGSÅ DOKTOR LØGNHALSER RUNDT OMKRING I LANDET SOM ER PROFIT JÆGER OG BLÆSER DIG ET STYKKE NÅR DET KOMMER TIL SAGENS KERNE, MAN FÅR BARE DET SVAR ER DU UTILFREDS SÅ SØG EN ANDEN LÆGE

HAR MAN SÅ GJORT DET 2 GANGE JA,E SÅ TROR NR. 3 JO AT DU ER GAK I LÅGET, MEN DET VÆSTE ER AT HAN SKRIVER DET IND I DIN JOURNAL OG SÅ STÅR DET DER TIL ANDRE

FØJ ------ FØJ HVOR RÅDENT MEN ALT SAMMEN FOR DINE PENGE

NU FIK JEG LIDT LUFT
MEN DET VÆRSTE AF DET HELE ER AT DET ER SANDT

MVH
KJELD

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 26-02-06 22:07

Tak for svaret dova og alle andre for jeres indlæg...

Vi er kommet frem til at hans forsikringsselskab dækker cyklen, og at min kone for erstatning for svie og smerter. Vi skal bare have udfyldt en lægeerklæring som vi har modtaget fra forsikringen og sende det ind til dem...
Selv om min kone ikke har noget arbejde, er hun berretiget til at få erstatning for svie og smerter...

Tak igen til alle...

Mordex

Kommentar
Fra : fruenPigen

Dato : 24-07-09 15:16

Er der nogen som kender nogen der nogen sinde er blevet færdig med en forsikringssag ang piskesmæl og hvad de har fået i men og erhvervsevne tak i %.

Og ja forsikrings selskaber og kommunen trækker det hele i langdrag