/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Omdøb .exe til .zip
Fra : Draco
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 18-11-02 15:16

Hejsa alle... jeg har et spørgsmål... jeg ved ikke hvordan man omdøber filtypen, som f.eks. .exe til .zip.. hvordan gøres dette?? computeren har windows xp..

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-02 15:22

Hej

Det jeg forstår ud fra dit indlæg er at mangler et pakke program... altså "Winzip" dette program pakker din(e) fil(er) så den fylder mindre og på den måde er den omdøbt til .zip
kan hentes på http://www.winzip.com

ps. for at pakke dine filer ud igen skal du eller den som skal havde zip-filen også havde "Winzip"

held og lykke
Caine

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 18-11-02 15:33

nej, jeg kender godt winzip, og det er ikke det der er problemet... problemet er at jeg har en tekst der hedder "filnavn.zip.exe"...for at jeg kan få den fil til at virke har jeg læst at jeg skal slette .exe, så jeg slutter med "filnavn.zip"... Men jeg aner ikke hvordan man gør...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-11-02 15:34

Hej Draco,

hvis du ønsker at omdøbe dine filer til hvad som helst, fra hvad som helst... ska' du gå ind i dine mappe indstillinger..., det er der flere metoder på hvordan du ka' komme frem til den på...

du ka' bl.a. se det på denne side... hvorledes du ka' gøre det... det er nede omkring Skærmbillede nr. 5, hvor der står... "Du går op i menuen "funktioner" og trykker på "Mappeindstillinger"..."der vil du også få forklaret hvordan du ka' gøre det... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/

men ellers kommer en kort forklaring her...
Du går op i menuen "funktioner" og trykker på "Mappeindstillinger"...
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/force01.jpg
Herefter trykker du på fanebladet "Vis" og fjerner fluebenet ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" og derefter på trykker på knappen "OK"...
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/force02.jpg
og herefter for du så "efternavnene"/ekstensionerne på filer vist, hvorefter du ka' ændre dem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-11-02 15:35

Der følger et Zip-program med din XP så der er ingen grund til at downloade winzip.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-11-02 15:40

strarup, jeg tror det bliver en spændende side du der er ved at strikke sammen. Hvornår er den officielle åbning?

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 18-11-02 15:47

mange tak, Strarup... det var lige det jeg manglede... tusind tak!!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 18-11-02 15:52

Hej

Det var bare lidt uklart.... hvorfor fik jeg så pointene??

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 18-11-02 21:35

Forstår hellere ikke, hvorfor Caine fik de points. I Stifinderen >Højreklik på den pågældende fil og vælg Omdøb. Den vil muligvis komme med en advarsel, når du ændrer filtypen men det skulle nok virke, forudsat det er en zip-fil der er tale om.

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 20-11-02 12:25

jeg ved ikke hvorfor Caine fik de point... jeg er ny her, så jeg ved ikke helt hvordan det hele fungere endnu, men jeg lære det vel nok... :)