/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan kun høre lyd som admin
Fra : z1terapi
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 21-01-06 14:25

Hej
Jeg har en maskine(WinXP pro) som er på et win2003 domæne. Når jeg logger ind på maskinen med administrator rettigheder, er der ingen problemer, men når jeg logger ind som alm. bruger, er der ingen lyd. Den skriver at den ikke kan få adgang til mappen c:\windows\media
Det er jo lidt underlig, da den godt kan få adgang med administratoren. Jeg har sat alle brugere til "fuld kontrol" på mappen, men det ændrer intet.
Jeg har faktisk prøvet at lave fuld kontrol på hele Windows mappen, men uden held.

Hvad kan der så være galt??

mvh Thomas

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-01-06 14:29

kun administrator har adgang til C:\windows
flyt "media" mappen til f.eks C:\media (evt. med rettigheder)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-01-06 16:07

Full control er en share rettighed... du skal ændre på NTFS rettighederne istedet... altså det der hedder "sikkerhed" på danmarks pr. default er der de rettigheder der burde være til almindelige brugere...
Men c:\windows\media indeholder jo kun windows lyde.. hvis du slet ikke kan afspille nogen form for lyd, så er det ikke der problemet ligger...
->Brommi

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 23-01-06 08:46

Hvor ligger det så?
/Thomas

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 01-02-06 23:25

Den nøjagtige fejlbeskrivelse er sådan:
Windows kan ikke afspille filen %System root%\media\Windowsxp hardwarefail.wav
Filen muligvis beskadiget, eller den benytter et ukendt komprimeringsformat. For at løse problemet skal du erstatte filen eller benytte tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet for at installere lydkomprimering.

Jeg har erstattet hele Media biblioteket med et fra en anden PC som ingen problemer har, men det ændrer intet. Jeg har prøvet at lægge biblioteket i c:\ og pege på det der, men det ændre heller ikke noget. Jeg kan ikke finde lydkomprimering i kontrolpanelet, så jeg er lidt lost.

anyone please

/Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-06 23:43

Hvis du går ind under Kontrolpanel og Lyde vil du se at den fil er associeret med "Enhed ikke tilsluttet" Du kan jo prøve at associere med en anden lydfil?

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 01-02-06 23:45

Æhh kan du forklare lidt nærmere hvad jeg skal. Hvor finder jeg "enhed ikke tilsluttet" ?

/Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 00:06

Har jeg jo lige skrevet! Windowsxp hardwarefail.wav er en lyd der bliver afspillet når en enhed ikke er tilsluttet!

Er dit lydkort overhoved installeret?

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 02-02-06 08:43

Ja, lydkortet er installeret. Det kører fint når jeg bruger en administratorkonto. Det kan også sige "DOOOONG" når man laver en fejl, og den giver en fejlmeddelelse med et rødt kryds.
Men det vil ikke afspille nogen af lydene under c:\windows\media.
Hardwarefail.wav er bare et eksempel. Den kunne ligeså godt hedde startup.wav eller en anden lydfil som befinder sig i ovenfor nævnte media bibliotek.

/Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 15:05

Er den almindelige bruger sat op med administratorrettigheder?

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 02-02-06 15:42

Nej, det er han ikke. Det skal han heller ikke være. Det vil højst sansynlig virke hvis han fik det, men det er ikke en mulighed.
/Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 15:48

Det var osse for lige at prøve om det virkede så! For så er det jo noget med begrænsninger der ikke er indstillet ordenligt

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 02-02-06 15:59

Ja, eller den komprimering som den omtaler i fejlen den kommer med. Men jeg har givet alle brugere fuld rettigheder til windows og media mappen hvor lydfilerne ligger, men jeg kan stadig ikke få de lyde frem.

/Thomas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 17:45

har du ikke gengangere i c:\windows ????

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-02-06 19:29

Under installationen af lydkortet, kom der så op et valg om det var for
me only
all users

Uanset, så ville jeg nok afinstallere driveren for så at installere på nyt.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 02-02-06 22:23

Jeg har ingen gengangere i c:\windows.
Jeg prøver at geninstallere skidtet(Windows) for at se om det virker.

/Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 23:24

Du skal selvfølig give all users tilladelse til at bruge lydkortet

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-06 00:22

Hej Thomas

Som svar på: Jeg prøver at geninstallere skidtet(Windows) for at se om det virker.

Jeg havde nu nøjedes med at af og genistallere driveren. Ikke hele windows.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 03-02-06 08:26

Har jeg prøvet. Uden held.
Efter Windows er blevet geninstalleret, virker lyden igen

/Thomas

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 20-02-06 15:23

Tak for svaret tukols.