/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Vector-filer til Joycut
Fra : KristofferM
Vist : 945 gange
60 point
Dato : 21-01-06 13:48

Hej allesammen

Jeg er ny her på siden så ved ikke om det er den rigtige kategori jeg er endt i!

Men sagen er at jeg for nylig invisterede i en skæreplotter (Bobcat 30) med et tilhørende cutprogram (Joycut) men jeg er slet ikke tilfreds med de muligheder det giver mig. Det eneste jeg umiddelbart kan plotte på nuværende tidspunkt er skrift, slut færdig! Ikke engang en outline kan jeg få den til at lave! Så jeg er på grænsen til at blive desperat da plotteren ikke har været helt billig.

Eftersigende skulle Joycut kunne arbejde sammen med CorelDraw men det er endnu ikke lykkes mig exportere en fil der kunne skæres.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der har siddet med samme problem eller bare ved en hel masse om hvordan man laver vector-baserede filer og måske er der endda nogen der kender til Joycut så de ved hva jeg gør galt?

Jeg er ny i skæreplottervendenen så "skær" endelig jeres svar ud i pap for mig, ellers forstår jeg det simpelthen ikke!

På forhånd tak
Kristoffer W Mikkelsen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-06 23:03

Hejsa

Jeg havde en ven på et tidspunkt der også idag lever af at skære foilie til reklamer....

Han skannedede tegninger ind og fik et program til at "outline" billeder og tekster... Her efter zoomede han ind og fik alle voktore til at hænge pænt sammen i små runde hjørner så kniven kunne vende uden at lave folder i vende punkter...

Inden du smider den dyre folie i dyret er der nok vigtigt at du kan få den til at tegne vektore perfekt.

Hvis den kikser het kan du kontakte 3M da de lever tonsvis af folie til reklamer, de må kunne henvise til nogen der kender programmet.

Hvis alt kikser er der vel en manual
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Reneap

Dato : 20-08-06 19:42

Hej KristofferM

nu da du siger du leger med juycut kender du så lidt til skæreplotter der hedder
CobCat.... jeg har en og kan ikke få den til at virke.....

hilsen Rene