/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
OUT OF RANGE
Fra : Surf
Vist : 369 gange
49 point
Dato : 18-11-02 14:32

da jeg skulle til at spille et spil fik jeg pluslig sort skærm hvor der stod out of range og andre gange flimmer den helt vild

er det mit grafikkort eller min skærm eller hvad der er galt med

og hvad skal jeg gøre for at det ikke kommer igen

min spec er
ecs K7VTA3 bundkort
ATI Radeon 9700 Pro med 128 mb ddr-ram
256 mb ddr-ram
driver 6200
directx 8.1b

håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-11-02 16:04

for det første da jeg hade g-force 2 mxmx 400 var der ikke galt med spillet
for det andet så har jeg hente den helt nye driver til min grafikkort
og for det sidste mener jeg ikke at det har med min processer eller bios eller ram at gøre
da mit bundkort og ram er helt nye

jeg tror bare at det er ati der igen ikke har kunne lavet en ordligt driver til ders kort

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 18-11-02 16:13

Du svarer præcis som du har forstand til....
At spillet fungerede sammen med Geforce 2MX400 er jo fint nok -- men HVIS du havde kendt teknologien ordentligt, ville du vide at der KAN være tale om en anden patch til dit nye grafikkort.

Hvorvidt du MENER det intet har med processor, BIOS eller RAM er op til dig.

Fortsæt bare dit lederi. Med de ringe oplysninger du i første omgang stillede til disposition, er der sikkert ingen der gider besvare dit spørgsmål, når du håndterer svar på denne måde. Din mistillid til ATI burde jo have gjort at du slet ikke havde købt et sådant kort... Men OK, du VIL ikke tage de skridt der skal til for at finde fejlen...

PLONK - kill-filter

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 15:23

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5P5C9.18879$HU.1368067@news010.worldonline.dk...
> da jeg skulle til at spille et spil fik jeg pluslig sort skærm hvor der
> stod out of range og andre gange flimmer den helt vild
>
> er det mit grafikkort eller min skærm eller hvad der er galt med
>
> og hvad skal jeg gøre for at det ikke kommer igen
>

Det lyder som om det er dit grafikkort der prøver at prakke din skærm en for
høj opdatering på.
Jeg havde tidligere et problem med mit graffikkort prøvede at kører 150hz
ved 800x600 og det
kunne min billige 17" nu ikke klare så jeg fik samme melding. Men nu kører
jeg med nogle drivere
hvor jeg selv bestemmer nøjagtigt hvor høj en opdatering jeg vil køre med.
Skal dog siges jeg ikke
kører med Ati men Nvidia.

Mvh Søren C

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 19-11-02 05:33

nop skærmet selv stodet selv på 75 hz så det ikke det jeg tror og det skerte da jeg hade den på 60 hz

så hvad nu

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 19-11-02 05:50

okay du spurgte om hvad for en cpu jeg har

det er en AMD T-Bird 1.4 ghz med 133 fps

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 19-11-02 17:23

Hvad opløsning brugte du da den gik ned og hvad skærm har du?

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 20-11-02 00:23

Men under alle omstændigheder er det din skærm der melder at de data den får er uden for dens område.
Ved du hvad hertz bundkortet kører med når den skiftet til selv spillet?

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 20-11-02 00:23

Men under alle omstændigheder er det din skærm der melder at de data den får er uden for dens område.
Ved du hvad hertz grafikkortet kører med når den skiftet til selv spillet?

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 20-11-02 03:24

og hvordan kan man så finde ud af det

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 20-11-02 07:48

Du burde kunne få det ud af det at din skærm ikke kan følge med!!

Og nu kommer det svære:
Nu skal DU finde ud af om du kan sænke opløsningen/hertz eller om der skal en ny skærm til!!

Måske er det ikke så nemt for dig, idet du jo ikke har fundet ud af svaret på et tidligere spøgsmål:

Hvad skærm kører du med og hvad opløsning/hertz kortet står til når du spiller...

Det bedste råd er nok at du lader en anden kigge på maskinen og ikke roder mere med den selv

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 21-11-02 23:30

jeg har prøvt med et takt op i opløsning + at den har været på 60 og 75 hz og det skete dare som sævanlig det sammet og her er det hvad jeg har prøvt

800x600x32 60 hz - 800x600x32 75hz - 1024x758x32 75hz og jeg har sætte den i kmpt på 640x480x32 60 hz og 75 hz så dy ser at både opløsning og hz har været nede og oppet og altid det sammet sort skærm med inkator lampe blinker og kun en enkel gang har der stodet "out of range"

så jeg tror stadigvæk at det er driveren der er skyld i det

til h-blunck

okay jeg var inde i biosen og kikket på det AGP der

AGP SIZE-------------------------------- 128M
AGP MODE------------------------------- 4X
AGP DRIVING CONTROL------------------- AUTO (DA)
AGP FAST WRITE------------------------- FRA
AGP MASTER 1 WRITE+READ-------------- FRA

var det det du mente

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 21-11-02 23:32

jeg har prøvt med et takt op i opløsning + at den har været på 60 og 75 hz og det skete dare som sævanlig det sammet og her er det hvad jeg har prøvt

800x600x32 60 hz - 800x600x32 75hz - 1024x758x32 75hz og jeg har sætte den i kmpt på 640x480x32 60 hz og 75 hz så dy ser at både opløsning og hz har været nede og oppet og altid det sammet sort skærm med inkator lampe blinker og kun en enkel gang har der stodet "out of range"

så jeg tror stadigvæk at det er driveren der er skyld i det

til h-blunck

okay jeg var inde i biosen og kikket på det AGP der

AGP SIZE-------------------------------- 128M
AGP MODE------------------------------- 4X
AGP DRIVING CONTROL------------------- AUTO (DA)
AGP FAST WRITE------------------------- FRA
AGP MASTER 1 WRITE+READ-------------- FRA

var det det du mente

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 04-11-06 08:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål