/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Varsling af antennebidrag...
Fra : Jimmy17
Vist : 1030 gange
30 point
Dato : 21-01-06 12:48

Har dags dato modtaget en varling om at antennebidraget stiger pr. 1 marts.
Er det lovlig indvarsling?

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 40 point
Dato : 21-01-06 12:52

det skal stå i vedtægterne for foreningen, og det må man / du så rette ind efter...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 12:55

Der er også nogle overordnede vedtægter ( som gælder alle steder ), det er dem, jeg er interesseret i.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-01-06 12:59

dem må bestyrelsen have, men det er ikke sikkert de gælder, hvis andet er vedtaget på en generalforsamling.

Men spørg da kassereren hvor der står at han / hun må varsle med den varsel du synes er for kort.

Måske det er eller burde være vedtaget på en generalforsamling..

Måske det står i sidste referat fra generalforsamlingen...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 13:00

Ville mene at 3 mdr er normalt.
Altså har du modtaget den for sent.
Eller også skal det gælde fra 1-4

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 13:07

Har lige kontaktet dem pr. e-mail.

Jeg redegør for svaret når jeg hører fra dem

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 21-01-06 13:09

Antennebidraget fastsættes normalt på generalforsamlingen, men det afhænger helt af vedtægterne. Hvis det er vedtaget lovligt på en generalforsamling, har du ikke nogen muligheder for at undgå forhøjelsen, medmindre du framelder din antenne. (eller vedtægterne har krav til varsling, hvilket dog ikke er sandsynligt).

Hvis bidraget fastsættes på generalforsamlingen og den er blevet varslet i overensstemmelse med vedtægterne har du jo sådant set også fået varsel om bidraget. Du kan jo bare møde op på generalforsamlingen...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 13:11

Det er ikke lejernes pligt at møde op på generalforsamlinger for at få oplysninger, men derimod udlejernes pligt at sørge for informationer er lejerne i hænde rettidigt.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 09-02-06 23:56

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-02-06 07:29

selv tak....håber du fandt gennem junglen af de her regler...