/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvorfor ses SMS'eri låst 6610i
Fra : jpaludan
Vist : 1261 gange
100 point
Dato : 21-01-06 00:52

Hej.

Jeg har en Nokia 6610i der er låst til TDC. Jeg har prøvet med koder, men har været i tvivl om mit eget SImkort skulle sidde i eller ej - jeg har tastet dem ind uden det. Det virker vist ikke, for den skriver:" Telefonbegrænsning slået til" og "angiv begrænsningskode".

Men nu har jeg koblet den til PC via datakabel CA-42 og Nokia PC suite, og nu kan jeg læse og se alt, hvad der ligger i telefonen. Men kan jeg så ikke låse den op ?...eller hvorfor kan koderne ikke låse den op ?...er der en metode man kan bruge med dette kabel ?

Den er jo ikke helt lukket til, når jeg kan se alt indholdet i den.

Håber nogen kan hjælpe mig med et svar (eller flere)

Mange hilsner
Jpaludan

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-01-06 02:10

Har du prøvet dette link. www.unlocked.dk Jeg har selv en 6610i og brukte dette link til at åbne den med og så var den åben

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-01-06 02:15

Simkortet skal sidde i mens du unlocher den .Du kan se om den er åben ved at sette et andet simkort i .

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-01-06 08:15

Hejsa

Jeg har lige fået fjerne spæringen i min telefon,fik denne besked fra debitel

"Tak for din mail vedrørende ophævelse af spærring af mobiltelefon.

Inden du ophæver spærringen, er det vigtigt, at der ikke sidder noget SIM-kort i mobiltelefonen. For at ophæve operatørspærringen på din Nokia 3510 mobiltelefon, skal du taste følgende i displayet på din telefon: "

ALSÅ INGEN SIMKORT I NÅR DU SKAL FJERNE SPÆRINGEN

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 21-01-06 13:16

Tusind tak for alle jeres bud/svar.

Jeg har prøvet alle de koder, der er, men intet har hjulpet. Nu skal jeg jo så have låst den op hos en unlocker, men det jeg undrer mig over er, at når man kan se alt indhold i telefonen og slette beskeder m.m. ved at koble et kabel på - hvorfor kan man så ikke låse den op via dette kabel ?

Der må da være et program der kan noget..? Jeg har programmet nokiatool, men det kan ikke bruges. mit kabel er tilsluttet via USB og figurerer som COM port 6, men programmet har kun port 1 til 4.

Jeg har kun mit eget SIM kort. Jeg købte telefonen brugt på QXL, men ham jeg købte den af, regnede med den skulle kunne låses op hos TDC, da den lige havde passeret den 6 mdr's grænse, der er. TDC siger, at så skal vi begge møde op i en TDC butik, og det er jo lidt omstændigt, da vi bor i hver vores ende af landet.

Er der ingen ,der kender til et program der kan bruges ?

Hilsen jpaludan

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-01-06 14:58

Har du ikke en bekent du kan låne simkortet fra. de par minutter det tar at avprøve din telefon .

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 21-01-06 18:02

Jo, det har jeg, men han har samme selskab som jeg - Telmore. Men skulle det egentlig gøre nogen forskel ? Hvis telefonen blev låst op ved hjælp af de koder, skulle jeg så ikke kunne bruge mit eget SIMkort i den ?...selv om det evt. skulle sidde der mens den blev låst op ?

Hilsen Jpaludan

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:07

du skal have kortet ud, der må ikke være kort i når du unlocker.

Jeg kan låse den op for dig, du skal bare sende mig din imei kode,, det gør du ved at gå ind på www.golfhouse.dk og trykke kontakt, så sender jeg dig en kode som du skal indtaste, sammen med koden modtager du et konto nummer som du indsætter 50,- på hvis du er tilfreds (stoler altid på folk).

Peter
www.golfhouse.dk

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-01-06 18:18

Det er lige meget hvad Telefon selskab kortet kommer fra .prøv nu hans eller hendes kort .

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 21-01-06 18:36

Det er vel ikke lige meget...?Jeg har læst en masse forskelligt herinde om at unlocke...nogle siger, at kort fra datter- eller søsterselskaber ikke er låst - f.eks. burde et Telmore kort fiungere i en telefon, der er låst til TDC, og det er ikke rigtigt i dette tilfælde.
Nogle siger, kortet ikke må være i imens den bliver låst op - andre siger, det skal være i.

Telefonen skriver at der er netværksbegrænsning med mit kort i - det vil den vel også gøre med andre kort i...?

.....

Og tak golfhouse - men kan det også gøre hvis jeg har tastet kode in mere end 5 gange ?..for det har jeg...

Mange hilsner
Jpaludan

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:39

kun 6 chancer sorry,ellers har kan du indsende den, gå ind på www.unlock.dk ikke den samme som ovenover, der kan du sende den ind, de låser op via kabel hvis du har brugt for mange chancer

Peter

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 21-01-06 18:45

Ja, det var også det jeg tænkte...at jeg havde brugt for mange chancer. Men der er ingen af de koder man kan finde rundt omkring, der har virket til det.

Men hvad er det for en slags udstyr, de bruger...? Er det et specielt kabel og noget software, eller hvordan gør de ?

Hilsen jpaludan

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:48

Tør ikke sige det, tror de smidder nyt software i, men har du set på deres side under oplåsning, der står de kan nederst

Peter

Kommentar
Fra : mobilvest

Dato : 22-01-06 19:27

prøv www.tekit.dk og den er afprøvet ellers send dit emei nummer og du må gerne selv komme til Århus og jeg klarer den til næsten ingen tid mester

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 22-01-06 23:35

Hej mobilvest

Jeg har prøvet inde på den side. Først uden SIMkort - kode nr. 7 : "Kan ikke fortryde begrænsning"
Så kode nr 1: "kan ikke fortryde begrænsning"

Med SIMkort var begrænsning slet til, og efter kodeindtastning, stod der det på skærmen, og telefonen var gået i stå. Jeg måtte slukke og tænde den igen før der var liv i den.

Den kan ikke låses op med kode, og jeg takker for tilbudet om oplåsning. Det bliver dog dyrt at sende den med porto frem og tilbage. De fleste tager omkring 100 kr, og da jeg bor på Sjælland, vil det nok blive billigere at finde en der....

Hilsen jpaludan

Kommentar
Fra : mobilvest

Dato : 23-01-06 07:38

Oki mester held og lykke