/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fjerne Norton Antivirus
Fra : Draco
Vist : 937 gange
128 point
Dato : 19-01-06 22:09

Hej, først og fremmest så ved jeg ikke om det er det rigtige sted at spørge om det her, men nu prøver jeg alligevel...

Hvordan fjerner jeg alt fra Norton Antivirus? og når jeg siger alt, så mener jeg alt.. jeg snakker ikke kun om at afinstallere det, fordi produktnøglen er gemt et eller andet sted på computeren, og jeg ved bare ikke hvor..

håber der er nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-06 22:15

Prøv at gå i Kør - Regedit - Hkey_lokal_machine - software - symantec. Højreklik så på den og slet

Clou

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 22:16

Kør regedit og fjern alt der hedder norton og symantec! Med mindr du har andet nortonrelaterede programmer på PC'en

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-01-06 22:17

Det siges, at den eneste måde at fjerne Norton effektivt på, er at formattere sin HD.

Efter sigende er Norton så dårligt et program, at det ikke kan rydde ordentligt op efter sig selv.

Af samme (og masser af andre) årsag(er) har jeg afholdt mig fra at anvende Nortons produkter de seneste 10 år.

Norton har i minimum den periode ikke kunnet udvikle produkter, der ikke var smækfyldte med fejl.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-06 22:20

Du afinstallerer det selvfølgelig som du sikkert ved i tilføj/fjern programmer.
Produknøglen mener jeg ligger som en dat fil direkte i c: (eller hvad din mastedisk hedder)
F.eks min firewall/antivirius ligger i C: og hedder nfv.dat.
Jeg kører Norman antivirus
Ellers brug søgfunktionen for at lede efter filen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-01-06 22:23

Ellers er der jo også i tilføj og fjern og så kør www.Beclean.com som er et rengøringsprogram der fjerner rester af forskellig art
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-01-06 22:30

Hm ka ikke finde det rigtige link

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-06 22:30

Hvad mener Sunowich med henvisningen, er vi i drillehumør?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 22:31

Jeg har snydt Norton til at give et år mere ved at fjerne alt i regdatabasen og geninstallere!
Og det gælder helt op til 2005. Kender ikke 2006! Så det har intet med skjulte filer at gøre! Ellers var det jo nok for let!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-01-06 22:33

Hei.

Først fjerner du alt via tilføj og fjern programmer. Genstart.
Så går du ud i C-programmer-og fjerner hvad der ligger der af Symantec.

Lav en søgning på Symantec i "søg" filer og mapper. Slet hvad du finder her.
Endelig, skriver du
regedit
i kør, og finder frem til

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Og sletter mappen symantec her. (Pas nu på, her skal du ikke ryste på hånden og slette noget forkert)

Nu skulle du være "kørende".

Husk at lave et "gendannelsestidspunkt" i systemgendannelse inden du går i gang.
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-06 22:37

Tukols er inde på noget af det rigtige, men jeg mener satdig at produktnøglen ligger for sig selv på C: og ikke i programmer ligesom banknøgler og digital signatur ligger helt for sig selv på C:

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-01-06 22:37

Det jeg har oplevet, er at man kan godt "snyde" sig til et år mere, hvis man vel og mærke går frem som ovenstående, og ikke har fået varsler om at "det er på tide at fornye".
Har man først fået varslen, så er det kun formatering tilbage. Der ligger nok en fil dybt inde i registreringsdatabasen, som er umulig at finde. Den hedder nok et eller andet meget kryptisk.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-01-06 22:39

Jeps, der ligger noget i "fælles filer" under programmer.
Det er derfor han skal lave søgningen i filer og mapper.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 138 point
Dato : 19-01-06 22:49

Nu da du så har fjernet Norton skulle du hente Avg antivirus der er fedt nemt gratis og opdateres flere gange i døgnet
Det fås her
http://free.grisoft.com/doc/1
Mvh Sune

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-01-06 22:59

du kan hente et værktøj her til at fjerne rester af norton http://www.antivirus.dk/default.asp?area=support&item=tools

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-01-06 23:01

Har også AVG free på min. Intallerte den faktisk for et par dager siden. Har ikke rigtig fået den testet endnu. Har ellers kørt med avast, men syntes den slugte en masse ressurcer. AVG virker til at være bedre.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-01-06 23:30

det kan godt være at avast bruger flere resurser men jeg føle mig mere tryg ved avasten den henter løbene opdateringer når de foreligger, der kan scannes for virus inden windows startes op det er en fordel at kunne fjerne aktive viruser som ellers ikke kan fjernes uden videre andet at man stopper dem i joblisten som ikke altid er nok, for nogen af viruserne starter bare op igen.
Avasten tjekker også løbende om der skulle være eller komme virus på computeren derfor endnu en grund til føle sig lidt mere sikker men sikker kan du aldrig være for at kunne kende en medicin skal sygdommen kendes.
mig bekendt henter avgen kun opdateringer når computeren startes eller der logges ind ikke for at skænde avgen deter fint stykke gratis antivirus og sagten kan andvendes
avgen tjekker også virus men det er mest når du åbner en fil eller en mappe så kommer den op og fortæller dig der er virus pågældene fil eller mappe den tjekker naturligvis også dine mails samt kan avgen lave lidt kludder i outlook ekspress når der sendes mails så de nærmest er ulæselige for modtageren af mailen sker oftest når der er vedhæftet filer eller der sendes html mails

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 23:32

Gik sådan set udfra at vedkommende allerede havde prøvet Tilføj/Fjern?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 23:49

det er ganske enkelt -

hent regcleaner her: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

fjern i tilføj/fjern programmer i kontrolpanel først - gå i start - kør - skriv regedit - gå i mappen HKEY-LOCAL-MACHINE - marker mappen der hedder symantec og norton( hvis der er begge) - højreklik og slet - kør scan med regcleaner og slet alt der er markeret som save to delete- kig for en sikkerheds skyld om der ligger noget fra norton/symantec undernot fully save to delete(jeg har erfaring med at det netop sker med norton/symantec) - genstart din pc - kør så regcleaner en gang til og se om den fangede lidt mere (gør den for det meste)

genstart og du er fri for norton

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 20-01-06 15:18

tak for alle de henvendelser... jeg prøver mig lige lidt frem inden jeg deler pointene ud...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-01-06 17:24

Avast eller AVG. Det er hip som hap. Jeg har flere pcer og bruger dem begge og der kommer lige lidt snavs på

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 21-01-06 00:05

He..........jeg har en bankkonto i Norge, og her tilbyder de Norman antivirus gratis til sine kunder.
Den har jeg downloadet, og det kører..............

Tips: Det er i DNBnor.
Den kan vel ikke være længre end at oprette en konto, og sætte 20 kroner ind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-06 08:59

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 21-01-06 18:40

her er et program du evt. ka prøve, der er en guide til at fjerne disse filer, men kender har ik haft programmet i så lang tid, så jeg kender det ik 100 %

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

//Vendhalm\\

Godkendelse af svar
Fra : Draco

Dato : 09-02-06 17:21

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-02-06 17:50

Øh.........var det det du spurgte om?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-06 23:45

For at ingen skal føle sig snydt får du lige et link med på hvordan det helt sikkert fjernes har selv lige prøvet for min bror derfor dette link
http://www.kandu.dk/Spg82323.aspx
Takker og bukker Vh Suno