/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bladsalg
Fra : bauchmann
Vist : 650 gange
300 point
Dato : 19-01-06 17:39

Hej.
Jeg bliver ret tit ringet op af aviser og blade som ønsker at sælge. De accepterer ikke et nej og kan ikke forstå jeg køber de blade jeg har brug for i kiosken, for de har et godt tilbud. Har nogen af jer et godt tip til hvordan jeg bliver fri for det?
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 17:51

de stakkels sælgere er jo bare ansat til at prøve at hverve kunder - så det hjælper ikke at skælde dem huden fuld - men du kan bede om deres hovednummer og få kontakt til den ansvarshavende - eller chefen og sørge for at skrive brev/mail/fax og få kvittering for det - så skal de nok holde nalderne væk i fremtiden

jeg har gjort ovenstående og med held. :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 17:58

et lille ps - de firmaer der sælger via telefon får numrene fra de forskellige udbydere - og må ikke ringe til hemmelige - udeladte numre - så din udbyder kan også få et problem her - det kan du få meget sjov ud af hvis det er tilfældet

Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 300 point
Dato : 19-01-06 18:01

Jeg bruger 2 metoder:

1. Kan jeg tegne abonnement, når jeg er registreret i RKI

eller

2. Jeg siger: "Et øjeblik, det ringer på døren". Så lægger jeg telefonen, uden at lægge på, og fortsætter med det, jeg foretog mig, da de ringede. Når der er gået 5 til 10 minutter lægger jeg røret på, så længe gider de ikke at vente.

De spilder min tid ved at ringe og jeg spilder deres tid ved at lægge telefonen og bede dem vente. Stillingen står 1 - 1

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-06 18:07

Jeg har udeladt nr. men er få gange blevet ringet op.

Ringede til TDC og klagede, siden har jeg ikke hørt fra telefonsælgere.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-06 18:17

Jeg plejer at sige at det har overhovedet ingen interesse og for som regel at vide at så må jeg undskylde opringningen.
1 gang har jeg måttet sige at vedkommende spilder min tid og ødelægger sine egne indtjeningsmuligheder, ofte er de jo på provision.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-06 19:03

Hvis jeg var lige så heldig i Lotto, som når mine tlf. tal udtrækkes af disse blodsælgere, ville jeg være en mere holden mand end jeg er i forvejen LOOL

I perioder er det op til 3 gange om ugen de ringer, og det er både om lørdagen og konsekvent midt i aftensmaden

Postkort..... Nr. 2 løsning, den er go LOOOL

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-06 19:08

Kan også opfordre dig til at lade være med at deltage i diverse konkurrencer på Nettet, for der henter de også telfonnumrene fra.

Ved det af bitter erfaring

Clou

ps: jeg lægger røret på når der ringer sælgere hertil!

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 19-01-06 19:47

jeg er begyndt bare at lægge røret på.

Een gang oplevede jeg at vedkommende ringede op igen og sagde "vi blev vist afbrudt"

Men jeg syntes den med RKI er rigtig rigtig god - den vil jeg til at bruge

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-01-06 19:48

Jeg har egentlig gode erfaringer med kort og godt at sige, at jeg ikke er interesseret. Hvis ikke det hjælper i første omgang, kan man altid prøve at stille et spørgsmål i den remse, de har lært udenad, så bliver der stille så du kan få dit nej tak føjet ind.

Hilsen Ripley - der overvejer et job som telefonsælger for at tjene ekstra penge, så vov ikke på at bruge Postkorts metode

Knus

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-01-06 19:50

Denne er lidt fæl men jeg dog brugt den et par gange overfor bogsælgere og avis sælgere.....
Jeg har simpelthen svaret ,,,,,Jeg ville gerne men jeg er 100% blind.....Et par gange er det blevet virkeligt pinligt stille i den anden ende...
Men det virker der og da

Mvh sverola

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-01-06 19:54

Sverola - den er for grov

Jeg har ALDRIG oplevet at et bestemt nej tak ikke har været nok,

Knus Ripley

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-06 20:15

Ripley.

De første 30.000 gange (eller deromkring) var jeg høflig og forstående og svarede på alt, men fastholdt at jeg ikke skulle ha' noget. De blev ved med deres særtilbud og hvad de ellers havde at prakke een på. Tilsidst - og det er nu - så er det kort proces. Jeg gider simpelthen ikke spilde min tid på at svare på de samme sp. gang after gang.

At det er nogle stakkels sælgere, der bare gør deres arbejde.... tjaeee, men de har jo selv valgt jobbet, og kan de ikke tåle mosten, så kan de jo finde sig noget andet. Jeg går med garanti over til at bruge Postkorts nr. 2 model......

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-01-06 20:17

Klumme. du er helt sikker alt for sød
Har du prøvet bare at sige nej.....????????????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-06 20:20

Jeg er aldeles ikke spor sød.....

...... og den metode med bare at sige nej tak.... De kender ikke ordene "Nej tak"

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-01-06 20:26

The Ripley ja enig ,den er grov,,,,,,,,Men den klassiske -der sidder jeg i badekarret som den rene bade engel ,telefonen ringer , farer op af vandet fordi jeg tror at det er "noget vigtigt" sååååeee ..må jeg nok indrømme at min goe danske opdragelse stadig ligger i badekarret ...

knus til dig igen

Sverola

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-01-06 21:03

Jeg siger bare, at jeg ikke er interesseret, og hvis de så fremturer, gentager jeg, at jeg som sagt slet ikke er interesseret. Så undskylder de som regel forstyrrelsen og lægger røret på.

Har aldrig oplevet det som et problem overhovedet.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 19-01-06 21:16

Tak for svaret postkort.nr.2 er genialt. Det prøver jeg.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-01-06 21:20

Rellom: Jeg er glad for, at vi i det mindste er 2, der kan gøre os forståelige over for telefonsælgere

Hav en god weekend alle sammen.

Knus Ripley

Kommentar
Fra : caspersch

Dato : 06-11-09 17:56

Lad være med at købe aviser og blade over telefonen. brug internettet, så kan du selv tage stilling il hvad du vil have, uden at blive presset, til noget som helst: http://avisabonnement-tilbud.dk/