/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
hjælp mysql fejler
Fra : hubi
Vist : 434 gange
30 point
Dato : 19-01-06 00:12

hey jeg har installeret apache php og mysql, nu skulle jeg til at teste om mysql virker, men når jeg kalder den med denne her kode:

<?php
$sql_host = "localhost";
$sql_user = "root";
$sql_passwd = "";
$db = "test";

mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_passwd)or die (mysql_error());
mysql_select_db($db)or die (mysql_error());
echo "Det virker";
?>

så får jeg det her svar:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\WEBSRV\Apache\htdocs\test-mysql.php on line 7

hvad gør jeg galt... er nybegynder har fulgt vejledningen på: http://www.thorsnet.dk/?m=Ops%C3%A6t_webserver&side=setupalt

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 19-01-06 00:13

hey glemte lige at sige at jeg heller ikk kan kalde mysql fra kommandoprompt med NET START MYSQL den siger system fejl 3 opstod
den angivne sti blev ikke fundet

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-01-06 01:26

du kan prøve at starte mysql
ved at lave et højreklik på denne computer
ned på administrer (Der åbnes et vindue)
find tjenester og programmer klik på plustegnet
klik på tjenester find i højre rude hvor der står mysql start tjenesten

ved ikke om det hjælper men det er da et forsøg værd