/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP psc 1210, sort/hvid-farve
Fra : bassenborg
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 18-01-06 21:07

Jeg har en HP psc 1210. Jeg kan ikke vælge om jeg vil udskrive i farve eller sort/hvid.
Den mulighed er der ikke. Jeg kan kun vælge mellem: Hurtig kladde, normal, bedst.
Jeg har så skrevet til HP-Danmark og spurgt om det virkelig kan passe at man ikke har den valgmulighed. Svaret var: Ja det kan godt passe og hvis jeg ville skrive ud i sort/hvid, skulle jeg tage farvepatronen ud af printeren. --------Ja det skrev de sgu.--------
Mit spørgsmål er: Findes der en driver til HP psc, hvor man har muligheden for at vælge?

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 21:21

Mon ikke HP havde fortalt hvis der var,men at udtage patronen i en 1210 er da det nemmeste,ellers må du have fat i en laser printer,de koster ca det samme

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-01-06 21:33

Jeg har HPpsc1350 den køre fin. Man skal pass på at man instalere den rigtig med CD rom. DVS. at man instalere HP Direktor korekt, der en opdatering i den som opdater til senest driver. Den hedder software opdatering og viser sig som en icon. det er ogsa meget nemt at påfyld patroner men det er en anden historie, jeg har påfyldt min omkring 15 - 20 gang og de køre godt endnu uden striber eller lign. det er sikkert fordi man kan hele tid se om man har blæk på, uden at man brande noget af printkort på patroner.
Colin

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-01-06 21:39

For at svar på din oprindlig sporsmål. hvis man trykker på ctrl+p kommer mulighed for egnskaber frem. Da du kan åbenbart ikke kan se den, mangler du HP Direktor!!
Colin

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 18-01-06 22:59

Til jabus, jo HP havde nok fortalt hvis der var en anden driver, men der andre der udvikler drivere bl.a for at løse problemer ligesom mit. Dit forslag med at tage farvepatronen ud når jeg skal udskrive i sort/hvid kan jeg desværre ikke bruge til noget. Det er for langt ude, at man skal afmontere sin farvepatron for at skrive ud i sort/hvid.

Til Coliniiii, jo jeg har "director", men i egenskaber kommer der ingen muligheder for at vælge mellem farve og sort/hvid, gør der det ved din?

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 23:06

Undskyld men er det farvebilleder/tekst du vil skrive ud i S/H??

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 18-01-06 23:25

Det er forskelligt, jeg har sommetider brug for at skrive et eller andet ud i sort/hvid som er i farve, og i modsætning til alle andre printere jeg har haft, er muligheden for at vælge ikke til stede med denne "amatørprinter". Jeg kan da ikke forstå, at HP kan sende et produkt på gaden i vor moderne tidsalder, hvor man ikke kan vælge imellem sådanne simple ting. Man skulle jo tro det var for tyve år siden.

Ja, undskyld jeg er lidt oppe at køre, men jeg er altså lidt gal over min "discountprinter".

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 19-01-06 00:50

Du kan evt. gå ind på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=374584&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us
Som er hjemside på psc maskiner, Du kan tillade at HP skaner din maskin og evt. downloader en opdateret driver. svar til dit sporgsmål det kan jeg godt, prøve at tryk på en af bladen, almindligvis kan du vælge farve mætning gode eller mindre gode, tryk eller sortghvide eller farvrve...

Colin

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 19-01-06 00:58

Hej basseborg.
Nu sidder jeg jo selv inde ved HP og har arbejdet lidt med de psc modeller, jeg vil så prøve at stikke dig nogle fif så du kan få din printer til at trille igen med både sort hvid samt farve sat i på en gang.
Jeg vil råde dig til at afmontere din printer, afinstallere alt HP software som var med til printeren (Driver, HP Director osv).
Dernæst downloader du en ny software/driver update pakke fra HP.com:
Windows 98:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=en&cc=us&os=20&product=90764&dlc=en&softwareitem=mp-19447-3

Windows XP:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?dlc=en&lc=en&os=228&product=90764&lang=en&cc=us&softwareitem=mp-19447-3

Windows 2000:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&product=90764&lang=en&cc=us&os=181

2)
Har du downloadet critical updates fra HP.com for jeg kan se der er et par stykker:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=90764&lc=en&cc=us&dlc=en&submit.y=0&submit.x=0&lang=en&cc=us

3) Har du tjekket det er orginale HP Petroner du har sat i for selv om der står HP på kan det jo godt være et eller andet lille bambus firma som har bygget det og frigivet det som et HP produkter uden at HP ved det..

Hvis dette ikke hjælper så lad mig høre..

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 19-01-06 16:10

Jeg tror ikke at du kan jeg har prøvet på min kones og kan ikke få den til det, så jeg tror ikke at det er mulig på hp 1210
Jeg kan ikke få den til det.

Zita

Annuller spørgsmålet
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

PS: Det kan ikke lade sig gøre.