/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Harddisk 250 GB
Fra : Jonn87
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 18-01-06 19:05

Jeg kan ikke komme ind på min eksterne nykøbte harddisk..

driver er installeret.

Når jeg sætter den i USB siger den, den der lyd som viser at der er forbindelse til noget..

første gang jeg satte den i skrev den at der var ny harddisk tilkoblet og den sagde så at den var klar til brug og de der ting.. Så burde den jo virke... jeg kan ikke finde den via. Denne Computer hvor jeg ville mene den skulle ligge sig som de andre HD dreve, men nej..

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-06 19:13

Du skal først partitionere den og så skal den formateres - du kan have flere partitioner på den, hvis du ikke ved hvordan har jeg en guide her. http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

//bentjuul

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 18-01-06 19:56

er den ikke det fra starten når man køber den i butikken??

Linket Virker ikke... siden er bare sort..

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 20:05

Sluk og genstart PCén,når skrivebord er indlæst-sæt HD til-Tænd HD

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-01-06 20:11

Nej, de plejer ikke at være partitioneret, når du ikke kan se guiden er det fordi du mangler en plugin til flash, så installer lige dette lille program der er gratis http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOX
Hvis det ikke hjælper, så er det din opsætning der spærrer måske med en popupostopper.

Ellers gå i Start og højreklik på denne Computer, vælg Administrer - i det vindue der popper op vælger du Diskhåndtering, Nu kan du i venstre vindue se alle dine drev - højreklik på det nye drev og vælg NY Partition og følg den guide der.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 18-01-06 20:50

ER DET DEN FRA ALDI ?!?... Den har jeg nemlig overvejet at købe.. vil gerne vide om den er noget værd...

-Squarna

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-06 21:04

Jeg har for nylig købt en ekstern HD på 200 GB.
Den var da lige til at bruge, nogle kunster var ikke
nødvendige.

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 18-01-06 22:47

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 18-01-06 22:48

Squarna>>
Jeps det er den fra ALDI

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 22:56

Den skal f...dulemig fange kassen uanset om disken er formatteret /partitioneret eller ej

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 23:46

Jonn
syntes du ikke det er at gøre grin med andre når du accepterer et så tåbeligt vink,der er ingen der siger at det andre foreslår ,virker ,men at foreslå at partitionere og formattere på en disk du ikke kan komme i forbindelse med er da super tåbeligt,og at du accepterer tangerer fup

Skam dig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-06 00:21

Jabus > til din orientering vil du først kunne se en hardisk under "Denne Computer" når den er partitioneret og formateret - indtil da er den kun synlig i "Diskhåndtering" og vil stå her som som "ikke-allokeret" og uden drevbogstav, så inden du råber fup, så få lige opdateret din viden om hardiske der ikke er partitioneret.
Iøvrigt kan jeg fortælle dig at der er mange her på kandu der har haft glæde af den guide, men det kan du af gode grunde ikke vide med din korte medvirken herinde.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 19-01-06 09:00

Bla bla-med dig dit gabehoved ---ny flytbar disk fundet -uformatteret-formatter´nu,
eller noget i den stil,hvad bilder du dig ind ,"partitionere og formattere "en HD man ikke kan komme i forbindelse med.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-06 09:13

Jabus du skriver
Citat
[B]Bla bla-med dig dit gabehoved ---ny flytbar disk fundet -uformatteret-formatter´nu,
eller noget i den stil,hvad bilder du dig ind ,"partitionere og formattere "en HD man ikke kan komme i forbindelse med. [/B]

Lidt uforståeligt det du skriver, måske du kunne skrive tydeligt hvad du mener, og så vil jeg anbefale dig at læse lidt i gamle spørgsmål om hvordan man ser en harddisk der ikke er partitioneret og hvad man gør.
Så er det god netetikette at skrive ordentligt til andre brugere, men forhåbentligt vil du lære det hen af vejen her på kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-06 09:18

Jabus, så bør du rent faktisk være taknemlig for at du også lærte lidt nyt om harddiske og endda helt gratis

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 19-01-06 10:47

Problemer med USB install
De fleste USB-enheder kræver,at driverne installeres før selve enheden tilsluttes.Og hvis du tilslutter enheden før driveren er install,opstår problemer.For nylig oplevede jeg selv samme problem,da jeg tilsluttede enhed før driveren var install.Selvom jeg hev USB-kablet ud af PCén,geninstall driveren og tilsidst igen tilsluttede enheden,virkede det stadig ikke.Det virkede først,da jeg satte enheden til en anden til en anden USB-port.
Afskrift efter artikel af redaktør Erik Chr
istensen

Jeg overreagerede ved at skrive det jeg gjorde,men at fortælle at en nyindkøbt extern HD skal partitioneres og formateres før brug er da kun at forvirre begreberne det har vist ikke været nødvendigt siden Win 2000 kom på markedet.Men du har ret i at jeg sagtens kan lære noget,især hvis det er gratis.
Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-06 12:19

Janus, jeg har set dette problem tidligere, og XP finder selv driverne og installerer og prøv at se hvad Jonn skriver i sit spørgsmål for jeg tror der er noget du har overset.

Jonn skriver
Citat
første gang jeg satte den i skrev den at der var ny harddisk tilkoblet og den sagde så at den var klar til brug og de der ting.. Så burde den jo virke... jeg kan ikke finde den via. Denne Computer hvor jeg ville mene den skulle ligge sig som de andre HD dreve, men nej.

Altså den var blevet installeret.................

Jonn kunne ikke se harddisken i "Denne Computer" det er fordi den ikke er partitioneret, derfor kan den kun ses i Diskhåndtering.

Jeg har installeret flere eksterne dreve både hos mig selv, men også for andre, jeg har ikke haft problemer med at XP ikke kunne finde dem, ligesom Jonn ikke havde problemer med det, men et drev der ikke er patitioneret har intet drevbogstav og kan derfor kun ses i Diskhåndtering. Jeg udtaler mig alene på mine egne erfaringer og på erfaringer andre brugere har haft i dette forum med harddiske.
Nu får du ikke mere lærdom i denne omgang, men du skulle tænke lidt over dine egne kommentarer i denne tråd, og lære lidt af det.

//bentjuul