/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kronrørslejer
Fra : CiaoStyrer
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 18-01-06 14:04

Jeg har et problem med kronrørslejerne på min scooter (aprilia rally).. Det er slør i lejerne forneden.. så jeg har taget forgaflen ned og købt et styrfittingssæt.. jeg havde sat ny kugler i med der er stadig slør.. i styrfittingsættet hørte der såden nogle skiver med hvor kuglerne skal lægge i, men kan ikke få de gamle af... De sidder pisse godt fast..

nogle der har nogle råd til hvordan jeg kan få dem af..??´
Har desvære ikke nogen brænder sårn jeg kan varme den op men jeg har en frysespray..

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 18-01-06 15:06

De der "skiver" er sikkert lejeskålene.
Du kan banke dem ud med en lang dorn, eller en stump rundjern eller fladjern.
Stik dornen i ovenfra når du banker den dén nederste lejeskål af, bank forsigtigt hele vejen rundt,
så du får den næssten lige ud. -- omvendt med den øverste.
Bank den nye i , bank forsigtigt hele vejen rundt, du kan høre på lyden når den er på plads hele vejen rundt.
nilsg

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 18-01-06 18:49

Har du ikke en kraftig hår tørre så vil den sikkert gerne hjælpe dig du skal bare holde den tæt ind til med varmen
mvh
kj