/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HARDDISK
Fra : botage
Vist : 530 gange
200 point
Dato : 17-11-02 17:22

Jeg har installeret windows xp på min nye pc, der er 2 harddiske, men jeg har åbenbart lavet en fejl under installationen, så det er kun den ene harddisk jeg kan se i denne computer. Altså er den anden slet ikke registreret af wp. Hvad kan jeg gøre?
mvh Bo Tage

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 210 point
Dato : 17-11-02 17:30

start ---> programmer ---> administration ---> computeradministration ---> klik på diskhåndtering --> højreklik på partionen du ikke kan finde ---> vælg formater......

Kommentar
Fra : botage

Dato : 17-11-02 18:06

jef har fundet disken, der står ikke allokeret? jeg har to muligheder: konverter til dynamisk disk, eller ny partion, jeg kan ikke finde en kommando der hedder formater.
mvh Bo

Kommentar
Fra : botage

Dato : 17-11-02 20:07

det lykkedes ved at bruge ny partion og så formatere.
mvh Bo

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-11-02 20:44

fint......
tak for pointene

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 21:13

botage skrev i meddelelsen ...
>Jeg har installeret windows xp på min nye pc, der er 2 harddiske, men
>jeg har åbenbart lavet en fejl under installationen, så det er kun den
>ene harddisk jeg kan se i denne computer. Altså er den anden slet ikke
>registreret af wp. Hvad kan jeg gøre?

bliver den anden HD detektet i BIOS?

boot fx. på en win98 FD
hvordan ser Fdisk din anden HD?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 22:19

On Sun, 17 Nov 2002 16:22:16 GMT, "botage" <botage.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har installeret windows xp på min nye pc, der er 2 harddiske, men
>jeg har åbenbart lavet en fejl under installationen, så det er kun den
>ene harddisk jeg kan se i denne computer. Altså er den anden slet ikke
>registreret af wp. Hvad kan jeg gøre?

Kan du se disken under diskadministrationen? (Højreklik Denne computer
- administrer - diskhåndtering). Opret logiske drev her og tildel
drevbogstav.

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 16:10

"botage" <botage.news@kandu.dk> wrote in
news:ucPB9.16382$HU.1221276@news010.worldonline.dk:

> Jeg har installeret windows xp på min nye pc, der er 2 harddiske, men
> jeg har åbenbart lavet en fejl under installationen, så det er kun den
> ene harddisk jeg kan se i denne computer. Altså er den anden slet ikke
> registreret af wp. Hvad kan jeg gøre?

Gå ind i bios under opstart og bed PC'en om at auto-detecte dine
harddisks. Hvis du kan se din HD i BIOS, er forklaringen måske at den ikke
er fdisket og formateret? Hvis du IKKE kan se den i BIOS, så tjek om
kablerne sidder rigtigt, og om jumperne på harddisken er sat som de skal
(master/slave). Hvis det stadig ikke hjælper, er din HD død.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 16:12

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote in
news:Xns92CAA467B1AA6marsupilankangoroogo@130.225.247.90:

>> Jeg har installeret windows xp på min nye pc, der er 2 harddiske,

PS: Jeg har mine to 40G sat op som primary master på hver sin IDE-
controller. Har du sat dine diske på samme kabel, eller?

--
Med venlig hilsen
arc@na