/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstart side i explore
Fra : popo
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 18-01-06 11:12

Kan ikke vælge side til opstart vil gerne have at jeg starte op i Google men den vil kun starte op på denne adresse www.updatesysstempage.com er der nogen som kan hjælpe mig så jeg kan fjerne denne opstarts side

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 18-01-06 11:16

Tror du har en virus eller lign.

Kør dit virus program igennem og evt. et spyware program også.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-06 11:18

Hent Cwshredder og scan - husk at deaktivere systemgendannelse, og slå den til bagefter.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-06 11:18

Glemte linket: http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-06 11:19

Her på min maskine ændres det i

start>indstillinger>kontrolpanel>internetindstillinger....startside.

Det er Windows 98 ...hvad kører du med ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-06 11:22

åbn internet explorer - skriv den adresse du ønsker ind og klik på anvend - det er muligt du skal genstarte for at windows husker indstillingen - men ikke sikkert

Kommentar
Fra : popo

Dato : 18-01-06 11:30

jeg kører xp pro jeg har kørt virus program og der er ikke nogen virus har også prøvet at gå i indstillinger og skrive google og anvend lige meget hjælper det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-06 11:34

Kør Cwshredder

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 18-01-06 11:35

En spyware kan også forudsage det.

http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Det kan fjerne spyware

Det næste holder så spyware ude af maskinen efterfølgende:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-06 11:36

du kan sagtens have virus eller spyware på din pc uden at dit antivirus program lige opdager det - prøv at gå ind hos www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind - så får du vished og ryddet ud for snavs

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-06 11:38

Cwshredder ordner en hijacket startside

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-06 21:06

hejsa, det lyder som om din explorer er blevet hijacket. Prøv at starte internet explorer, tryk på funktioner - internetindstillinger - forbindelser - LAN indstillinger. Tjek om den er sat til at bruge proxy server. hvis det er tilfældet så slå det fra og prøv om ikke du kan sætte google som startside. Muligvis vender problemet tilbage igen, så skal du bruge en scanner til at fjerne advaren, brug evt. Xoftspy, det gør jeg. Spybot seek an destroy som er foreslået af en anden, er et godt program også, men der skal du være forsigtig da du let kan komme til at slette filer der er nødvendige at have.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-06 21:07

hejsa, det lyder som om din explorer er blevet hijacket. Prøv at starte internet explorer, tryk på funktioner - internetindstillinger - forbindelser - LAN indstillinger. Tjek om den er sat til at bruge proxy server. hvis det er tilfældet så slå det fra og prøv om ikke du kan sætte google som startside. Muligvis vender problemet tilbage igen, så skal du bruge en scanner til at fjerne advaren, brug evt. Xoftspy, det gør jeg. Spybot search and destroy som er foreslået af en anden, er et godt program også, men der skal du være forsigtig da du let kan komme til at slette filer der er nødvendige at have.

Mvh. Jacob

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-06 22:22

halloooooooo - det tyder på du har fået spyware - siden opfordrer jo til at du skal downloade dit og dat for at rense - gør det ikke !!!!

jeg ville anbefale dig at lade enten spywarefri eller arlet sørge for at hjælpe dig med at få det snavs fjernet - mere for at få alt ud der overhovedet er - det vil være til din fordel

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:40

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 08:45

- fik du hjælp udefra ??