/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
(100 point)Søger film scener.
Fra : dr0zie
Vist : 484 gange
10 point
Dato : 18-01-06 11:09

Hejsa jeg er i gang med at lave et drama stykke hvor både lyd og film skal indgå, nu står jeg og mangler filmne, skulle høre om nogle af jer kendte nogle små film eller film hvor nogle af disse ting indgik hvor man så kunne klippe det ud af filmen..

1: En ø, helst øde med strand og træer – froid ø

2: Stjernehimmel + skyer der bevæger sig på himlen

3: Film med et skib der er ude på et hav med bølger og uvejr.. – skal være gammelt skib sådan et ud af træ

4: En mand der kommer ud af vandet med skjorte på

5: Hunde – gerne spørgelseshunde 2 styk

Disse ting skal bruges til stykket der hedder ”stormen”

Mange tak og håber i kan hjælpe..

//Dr0zie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-06 11:32

prøv at skrive filmklip + det emne du søger bla på google - så dukker der en del op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 13:00

Mange af de scener finder du i filmen - Cast away - med Tom Hanks, det er en moderne udgave af Robinson Crouso, der er ikke spøgelsehunde med, heller ikke et gammelt træskib, men en tømmerflåde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-06 15:13

Tror man kommer i konflikt med ophavslovgivningen hvis man bare snupper et par scener fra en film?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 18-01-06 16:44

Ok prøver cast away,,, Tror ikke det giver problemmer da man jo køber filmen til formålet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 16:47

drozie.... det skulle ikke undre mig om tedd har ret, det har jo noget med ophavsrettigheder at gøre, men det må du gøre op med din egen samvittighed, men den lyder nu som noget af det du efterlyser,

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-01-06 17:06

Du kan hente film og andet her.
Godt nok ældre film, men alle er frigivet til offentlig visning

http://www.archive.org/

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 18-01-06 17:52

Jamen ved jo ikke hvilke jeg skal vælge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 18:00

Jeg har prøvet at kikke efter Cast away, men jeg kunne ikke finde den, men det kan du måske, for filmen er ikke ny