/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall trying to connect....
Fra : metalfaust
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 18-01-06 02:35

Lige pludselig slukede min PC af sig selv. Da jeg tændte for den igen fik jeg flg. besked fra min Sygate firewall: "Microsoft Office XP component (OSA.EXE) is trying to broadcast an ICMP. Would you allow.... Y/N" Hvordan skal man forholde sig til det? Er det sikkert bare at klikke ja? Hvad betyder alt dette egentlig?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 18-01-06 08:17

http://www.klaus-politt.de/startups_all.html (engelsk website)

du skal sige nej ....

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-06 08:20

glemte at skrive , det ser du som du har fået noget snavns på din PC.

http://www.spyrwarefri.dk/forum - besøg siden og kør en Hijackthis (brugsanvisning på siden).
De kan højst sandsynlig hjælpe dig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-01-06 17:09

Mener ikke der er noget der hedder OSA.EXE i noget fra MS
Så du har sikkert fået lopper ind på din pc.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-01-06 20:10

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/osa/

Du skulle måske prøve at reparere/geninstallere din office pakke.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 18-01-06 21:47

Tak for svaret surfsusan. JEg har fået kyndig bistabd hos Spywarefri.dk, så du får pointene, også selvom du har stavet adressen forkert ;)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 18-01-06 21:50

Tak for point, selvom jeg var tastespasser