/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sommerferie Italien med fly.
Fra : mej4
Vist : 1033 gange
300 point
Dato : 17-01-06 20:06

Er der nogen der kan anbefale en rimelig billig Chartertur til til Italien med fly?
Vi er 2 børn på 12-13 år og 2 voksne der gerne vil til Italien til sommer i 1-2 uger i juli mdr,
hotel, lejlighed eller luxuscamping....det er ikke afgørende. Gerne tæt på stranden nær Venedig ved Adriaterhavet. Rejsen må godt være "færdigpakket" med fly,bus, overnatning, da det er så nemt.
Jeg har søgt på nettet på forskellige rejseselskaber og set rejsekataloger, men det er svært at overskue en samlet rejsepakke samt priser, som ikke er angivet...
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 20:15

Lidoen tæt på Venedig er der denne campingplads (og ca 35 andre) http://www.marinadivenezia.it/
Den ligger tæt på havnen med båden til Venedig. Der er mobilhomes, bongalows og udlejningscampingvogne. Det er en meget stor plads med børnepool, strand, legepladser, lille tog,
mange restauranter, købmand, mange toiletbygninger, det er en hel lille by. Jeg kan se at du også kan leje igennem www.friferie.dk jeg har før rejst med dem, hvor de også hjalp med flyvebilletter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 07:59

Jeg kan se, at du ikke kan bruge mit første svar, kan du ikke fortælle hvilke kriterier der ikke stemte overens med jeres, så kan jeg bedre hjælpe. Hvis det er prisen, kan jeg fortælle, at det er blevet pænt dyrt at holde ferie i Italien, mange Italienere rejser selv til Kroatien, så måske i også skulle overveje det. Jeg har selv holdt ferie i Kroatien, og kan varmt anbefale det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 08:38

http://www.italy.dk/turisme/veneto/jesolo/cavallino.htm dette link fortæller om Lidoen, ude til Højre kan du læse om fly

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 19-01-06 10:15

Tak for velmenende tilbagemeldinger Nordsted1. Jeg har først haft tid til at kigge på svarene nu.
Det jeg søger er en ide om den samlede pris / pakkerejse, som åbenbart er svært lige at gennemskue på de hjemmesider jeg har studeret samt folks erfaringer/anbefalinger.
Vi har i første omgang selv tænkt på Kroation, da vi kender mange der har været der og skal derned igen.

Jeg kender de links du sendte mig, de er meget interessante at studere og jeg har flere rejsekataloger. Det er bare sådan at til Italien er der ingen samlet pakkepris. Så man skal selv sammensætte og bruge tid på det eller ringe til rejseselvskabet tror jeg.

Jeg sidder f.eks med Suntours rejsekatalog og til Kroatien med fly-Luxus Camping og det koster melem 4000-5000 kr pr voksen og 2000 -2600 kr pr barn for 2 uger alt afhængidg om det er sidst i juni eller juli. Det tror jeg ikke kan gøres til den pris i Italien. Iøvrigt er der fly fra Billund, hvilket er en fordel for os.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 19-01-06 10:21

Hej igen

Prismæssing ville jeg vælge Kroatien, der er mange skønne steder. I kan godt få en færdig pakkeløsning igennen dansk fri ferie, det har jeg før fået da vi tog til Spanien, jeg har ikke tjekket
deres side, om de har noget til Kroatien, men de har i hvert tilfælde til Italien, deres flypriser plejer
at være fornuftige.Så vidt jeg husker er der en færge fra Kroatien til Venedig, så det behøver i heller ikke blive snydt for

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 10:26

Ser lige, at du godt igennem dansk fri ferie, kan få fly fra Billund til Kroatien, så når i har besluttet jer for et rejsemål, så prøv at snakke med dem, så får i en færdig pakkeløsning

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 19-01-06 14:51

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg tror jeg vælger at rejse med Dansk Friferie, som jeg har studeret lidt nærmere.
Det ser umiddelbart ud til det er billigere end Suntours uden jeg kender den samlede pris. De lover prisgaranti på billigste billetter, men der er umuligt at komme igennem på telefonen idag, så der må være "run" på dette rejseselskab.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 15:28

Jamen jeg krydser da fingre for, at i får en rigtig god ferie om det så bliver i Kroatien eller Italien