/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
oversætning små sætninger ENG
Fra : Nik_
Vist : 326 gange
70 point
Dato : 17-01-06 19:42

Skal oversættes fra dansk til engelsk. Det meste er selvfølgelig let, men det er adjektiver og adverbier der lægges vægt på, og er lidt svært at oversætte så præcist som muligt..

1) Jeg plejer at holde ferie i Italien.
2) Hans forældre arbejdede hårdt hver eneste dag i deres liv.
3) De hadede at gå i skole, og i dag var en særlig dårlig dag.
4) Katten var blevet dræbt af en stor hund.
5) De mødtes for ti år siden, og da de havde kendt hinanden i fem år, giftede de sig.
6) Jeg vil gerne låne nogle penge. Hvor mange vil du have? Nok til at købe en bil.
7) Han var sikker på, at hans kæreste ville vinde konkurrencen om at blive Danmarks smukkeste pige.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-01-06 19:46
Kommentar
Fra : leicrow

Dato : 17-01-06 21:00

Hvad er det som volder problemer? Det vigtigste er at huske forskel på adjektiver og adverbier. Adjektiver ligger sig til substantiver; adverbier ligger sig til adjektiver, adverbier, verber og sætninger. Så hvis du skal oversætte sætningerne nøjagtigt, så find frem til de ord som du mener er centrale og find ud af hvad de lægger sig til. Der er ikke af de nævnte eksempler som er *deciderede* idiomatiske forbindelser (altså "faste udtryk").

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 17-01-06 22:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål