/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startproblemer piaggio nrg
Fra : H.P.Larsen
Vist : 1662 gange
60 point
Dato : 17-11-02 14:13

Min piaggio NRG vil ikke starte, er der nogen der har erfaring med hvad der kan være galt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-11-02 22:36

Er der benzin på? Er der kompression på cylinder (giver kickstarteren
"modstand"?) Har du drejet nøjlen? Giver tændrøret gnist?

"H.P.Larsen" <H.P.Larsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FqMB9.15018$HU.1182555@news010.worldonline.dk...
> Min piaggio NRG vil ikke starte, er der nogen der har erfaring med hvad
> der kan være galt
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-11-02 23:12

"Fam Hauge" <hauge@NO_SPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:areasv$ddp$1@sunsite.dk...
> Er der benzin på? Er der kompression på cylinder (giver kickstarteren
> "modstand"?) Har du drejet nøjlen? Giver tændrøret gnist?

Kunne ik lade være med at grine af "Har du drejet nøjlen?" LOL
Hvis man kan spørge i en NG kan man vel nok regne ud at nøglen skal drejes
:)
Hvis H.P. Larsen læser med her, såvil jeg bede dig om at komme med lidt
flere detaljer, så som hvad der sker når du træder på kickstarteren og
prøver starteren (ik på samme tid). Det kunne være noget så simpelt som en
bremselys kontakt der ikke fungerer.
Vand/kondens i benzinen er også en mulighed her på denne årstid.
Hvornår opstod problemet, tidspunkt osv. Bare kom med nogle oplysninger - jo
flere jo bedre...

Kommentar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 23-11-02 12:22

Tændingen er målt ud og ok benzin ok der var bare startproblemer en morgen. Kan det eventuelt være kaburatoren der løb over, og fyldte krumtaphuset.

Accepteret svar
Fra : flink200

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-02 15:24

hvis jeg var dig vil jeg starte med at købe et nyt tændrør, husk nu at købe det rigtige tændrør for et forkert tændrør kan holde 2sek eller en uge hvorimod et rigtigt tændrør kan holde i over et år så det er vigtigt at få det rigtige.en anden ting det er at man skal sørge for at der ikke kan komme vand til tændrøret(vandsprøjt fra forhjulet) sæt eventuelt en stænkslappe på,hvis den stadig ikke vil starte så tag og rens karburatoren,tag dig nu god tid sørg for at den er helt ren og at alle pakninger osv er helt tætte,så vil jeg tro at den kan starte igen.venlig hilsen flink200

Godkendelse af svar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 30-11-02 20:58

tændrøret er helt nyt og ok.Krumtaphuset er tømt og ok, men den vil stadig ikke starte.

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 01-12-02 05:34

hejsa hp jeg vil lige spørge dig om du havde haft noget skilt af på knallerten lige inden den ikke ville starte eller om du lige havde fyldt bensin på,grunden til jeg spørger dig er at det her vinter vejr kan være en plage for knallerter f.eks en lille dråbe vand i karburatoren er nok til den ikke vil starte og det kan ske hvis man fylder bensin på i regnvejr der skal ikke ret meget til. hvis det ikke er det kan det også være den udvendige tændspole. det er svært at hjælpe når man er så langt fra knallerten,jeg ved ikke om du kan bruge det noget men bare skriv igen, jeg vil meget gerne hjælpe dig det jeg kan. held og lykke med det.venlig hilsen flink200

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 01-12-02 05:34

hejsa hp jeg vil lige spørge dig om du havde haft noget skilt af på knallerten lige inden den ikke ville starte eller om du lige havde fyldt bensin på,grunden til jeg spørger dig er at det her vinter vejr kan være en plage for knallerter f.eks en lille dråbe vand i karburatoren er nok til den ikke vil starte og det kan ske hvis man fylder bensin på i regnvejr der skal ikke ret meget til. hvis det ikke er det kan det også være den udvendige tændspole. det er svært at hjælpe når man er så langt fra knallerten,jeg ved ikke om du kan bruge det noget men bare skriv igen, jeg vil meget gerne hjælpe dig det jeg kan. held og lykke med det.venlig hilsen flink200

Kommentar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 01-12-02 19:09

Jeg tror jeg har fundet fejlen, det var membranen. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 01-12-02 19:37

det er ok men skriv endelig igen,man ved aldrig,det kan være at jeg kan hjælpe dig ;0)

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 30-01-03 22:47

Hej HP Larsen

Jeg har lige læst dette
Jeg har samme problem,hjalp det at skifte membranen.
Kunne din starte når den var varm.

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 30-01-03 23:03

Hej HP Larsen

Hjalp det at skifte membranen.
Jeg har samme problem.
Kunne din starte når den var varm før du skiftet membranen

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 31-01-03 14:12

hej Jens

Jeg kan godt starte når den er varm. Problemet med min var at kaburatoren var løbet over og fyldt med bensin så jeg kar skilt den ad og renset den. Menbranen skal ikke skiftes hvis den er tæt.

Hilsen HP

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 31-01-03 17:30

Tak for svar

Har renset kaburator det hjalp ikke.
Så ville jeg skifte membranen da jeg læst dit indlæg
Men hvis du ikke har skiftet membranen vil jeg helle ikke.
Hvordan skal man undersøge en membran???

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 31-01-03 17:30

Tak for svar

Har renset kaburator det hjalp ikke.
Så ville jeg skifte membranen da jeg læst dit indlæg
Men hvis du ikke har skiftet membranen vil jeg helle ikke.
Hvordan skal man undersøge en membran???

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 01-02-03 21:00

Hej Jens

Du kan holde den op mod lyset, så kan du se om den lukker tæt. Den må heller ikke være blød, den skal være så stram at den lukker. Prøv at undersøge om der står bensin i krumtaphuset.

hilsen HP.

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 02-02-03 11:40

Tak for svar

Det vil jeg prøve.

Hilsen Jens