/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket SD kort til Canon A520
Fra : wezzler
Vist : 550 gange
120 point
Dato : 17-01-06 18:20

Hej

Jeg er blevet ejer af ovennævnte digitalkamera

Men hvilket SD kort skal jeg købe og hvor meget hukommelse....

Indtil videre har jeg kigget på Kingston Ultimate SD 512 MB, da den har fået en god anmeldese i Hardwaretest: http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4694

Men i Digitalmagasin http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=519&side=4 bruger de den lidt dyrere High-Speed Lexar kort.

Jeg tænker blot på hvor meget sådan et Canon A520 har brug for.... det skal nok være et 512mb kort - gerne så billig som muligt, men selvfølgelig gerne lidt ekstra for kvalitet

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 17-01-06 18:31

hvad du skal bruge kommer anpå hvad du skal bruge kameraet til... er det pro... eller bare lidt familie billeder...

good luck
Azix

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 17-01-06 18:52

Til ganske almindelig billeder... Canon A520 er et billig kamera til ca. 1.500 kr, såeh stille og rolig der.

Men der må selvfølgelig gerne være plads til videoklip...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-06 19:18

Du kan sagtens lave videoklip på et almindeligt SD kort, da det optages i en lavere opløsning.

Om du kan bruge større kort end 512 er et spørgsmål, om kameraet kan håndtere så store kort. Nogle kan andre ikke!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 21:47

Canon anbefaler enten 256 MB eller 512 MB til den model.
Og m.h.t. videoklip, kan der ikke være meget på et kort.

På et 256 MB kort kan der f.eks. være ca 1600 sekunder = 23 minutter ca.
Og det er ikke uafbrudt optagelse, men kun få sekunder hver optagelse varer, så slukker kameraet.
På laveste opløsning, kan du optage klip af ca 30 sekunders varighed pr. stk.

Så du må endelig ikke tro det er et "videokamera" du har fået

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 21:51

Ups, en fejl.
Det er klip på 3 minutter og ikke 30 sekunder der kan optages pr. gang.

Men størrelsen på kortet betyder kun noget for hvor meget du ønsker at kunne gemme på det.

Hvis du gerne vil tage måske 4-500 billeder på en dag, skal du ha' et 512 MB kort, for det kan der være på sådan et.

mvh dova

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 18-01-06 22:54

Ok - tak, dvs. at det egentlig ikke betyder det store hvilket sd kort ang. kvalitet man vælger til sådan et kamera? At jeg bare kan finde det billigste 256/512mb inde på www.edb-priser.dk ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 120 point
Dato : 19-01-06 09:38

Ja, du kan sagtens bruge de billigste kort.

jeg har flere forskellige kort, og har ikke bemærket der skulle være kvalitetsforskel, og ofte er det kun hvor man køber kortet, der afgør prisen.
F.eks kan prisen på nøjagtig ens kort variere fra 179,- op til 349,- alt efter om det er købt i Bilka, på nettet eller dyrest ved fotohandleren.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 19-01-06 11:18

Tak for svaret dova.