/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til at finde drømmebilen
Fra : RaB
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 17-01-06 18:11

hehe kan ikke ikke hjælpe med at finde min drømme bil til mig.. vil ud og bruge 80.000 på en ny bil, men ved ikke hvorfor en det skal være. det skal både være en stabil bil også må den godt være fed, og ville frem af, og ikke for dyr i forskring.. Hvorfor en bil syntes du jeg skal købe..??

p.s
mærkelig spørgsmål, ved det godt.. hehe

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 17-01-06 18:32

hejsa
det er sq et svært spørgs mål at svare på
men et godt bud er at købe en ældre golf med ca 1,9L dieselmotor , som er rimelig billig (du får meget for 50000) og så er forsikringen og ejerafgift til at betale
bonus er så at den går min 20 km pr liter diesel
OG når du så bliver træt af at den er lidt sløv montere du et lattergas anlæg , og bilen er forvandlet til en af de hurtigere biler på gaden
god jagt

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-01-06 18:53

Det her er en NICE vogn! http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=759694&page=1

Kører selv Hyundai og det er driftsikre biler!

Se her hvad du kunne få hvis du ledte efter en Mazda MX3, der er sammenlignelig i ca. samme prisklasse. http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=523602491&page=1 eller http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=809221&page=1

Noget specifikt du leder efter?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 17-01-06 18:59

??? Tror ikke lige masn skal sætte lattergas på en diesel... Tror sq den eksploderer så. Men det kan selfølgelig nok lyde fedt / sjovt hvis ellers man har penge nok hhyyyrhh.....

Der findes mange bil modeller så det er svært at anbefale noget. Men hvad angår stabilitet må jeg konstatere at min gamle skrabede VW Golf 2 1,6 fra '87 næsten ikke er blevet vedligeholdt i de næsten 5 år jeg har haft den og den har ikke svigtet mig en eneste gang. Den er ikke blandt de hurtigste, men er ganske kvik og veloplagt uden læs. Overrasker jævnligt nogen ... Mener Golf 3 / Vento er baseret på de samme komponenter.

Jo mindre udstyr en bil har, jo mindre er der til at give problemer jo længere bilen når op i alderen.

Vh.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 17-01-06 19:04

icecap: ja den er rigtig fede.. men tror ikke det kan løbe rundt med forskring.. mazda 1.8 v6 ville kost mig 15000 om året..

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-01-06 19:12

Ahh, ok.

Det vil sige, at en skøjte med 110+ heste er ude af billedet?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 17-01-06 19:16

Og hold øje med evt. slid på eks. vis rat og gearknop. Tror f.eks den Mazda V6 fra tyskland har gået over dobbelt så meget.

Men omvendt, hvis det er lange ture den har kørt, så er det måske ikke så slemt...

bare et par tip du måske godt kendte i forvejen.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 17-01-06 19:24

nej icecap.. men prøve lige at tjekke grønafgift..

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-01-06 19:25

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=672700141

Se lige dette bolche! Service er overholdt! Den kan vel ikke være umulig at forsikre. Når du taler forsikring, mener du vel både ansvar og kasko, ikke?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-01-06 19:29

Jeg ved godt at smag og behag er forskellig, men for mig er en Golf (og specielt Diesel) nok verdens næst mest kedelige bil.

Jeg ville vælge noget i stil med:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=330500244&page=1

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 17-01-06 19:59

hallo du ! h_bmv
jeg skriver sq da ikke at man kan bygge lattergas på en diesel uden at det kan lade sig gøre
kittet kan købes i england for ca 8500 , men du kan også sende bilen afsted og få det monteret for ca 12000+ transport ,
har prøvet en Golf 2 1,9diesel med automatgear , med gassen slået til går den fra 0-100km/t på 5,7 sek ,
det du´r sq!!

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 17-01-06 20:03

---> hamgeniet . -okay aldrig hørt før, har du ikke et link ??

Vh.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 20:06

Vi kører Hyundai, men har også i mange år haft forskellige Nissan, begge bilmærker kan varmt anbefales

Som de andre kandu også siger, så er smag og behag meget forskellig, men hva' syntes du om en bil med automatgear?? f.eks denne

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280100562&page=16

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 17-01-06 20:09

>> h_bmv
kommer snart til dk , prøv at se på www.als-carstyling.dk

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 17-01-06 20:18
Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 17-01-06 20:25

jep
DET virker
er ved at montere nos på en 9.9hp mariner påhængsmotor

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-01-06 10:23

Jeg vil anbefale en Toyota. Det er en drift sikker bil, den holder mange kilometer, og det er ikke det dyreste mærke man kan finde. Hjemme hos mig har vi altid haft toyota, og vi har aldrig haft problemer med dem. Har selv en Corolla ee90 fra 91, den har ikke fejlet noget i de 2 år jeg har haft den.

Der kunne evt foreslåes en Corolla fra 92-94 eller en model nyere. er ikke sikker på hvad priserne ligger på, men en E10 fra 92-94 kan vist godt fåes i god stand for 60.000. Den kan også godt gejles lidt hvis det er tilfældet

Ellers kunne en Carina e måske bruges.

En gammel Celica måske, men så skal du nok noget tilbage i årgangene for den er nede i pris, og så er den måske for gammel og for slidt.. Celica er måske også lidt dyrere i forsikring.

Mulighederne er mange.