/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanner ScanJet 4100c
Fra : jensviggo
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 17-01-06 17:59

jeg er den heldige eller uheldige af en sådan, den har kørt som jeg ville ha den til. jeg kører xp prof scannerens serienummer er my8bl531sn, men nu er den uvildig til sit arbejde, jeg kan komme ind i det der hedder guiden scanner og kamera, men det er osse det hele hjælppp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-06 18:06
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 17-01-06 19:06

Hejsa

jeg vil umiddelbart tro at du kan slippe med at tage usb kabelt ud af computeren og sætte den i et andet usb stik.

ellers tag det ud igen, afinstaller driveren, gernstart computeren , og installer denne driver :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?dlc=da&lc=en&os=228&product=58394&sw_lang=8&lang=da&cc=dk&softwareitem=sj-19374-1

derefter installeres dene opdatering:http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?dlc=da&lc=en&os=228&product=58394&sw_lang=6&lang=da&cc=dk&softwareitem=sj-18451-1

så er jeg meget sikker på den virker

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-01-06 16:25

d9n

hvordan finder jeg driverne som du beskriver, når jeg er inde på linket kan jeg ikke finde muligheder

jensviggo

ellers rigtig godt forslag

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-01-06 16:30

jeg kan kun finde 5319exe

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-01-06 16:49

Hej Jensviggo

du skal klikke på download eller install now på de sider ... for det er selve den driver du skal bruge der er linket til.

D9N

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-01-06 19:37

j

Preparing to download and install

Please wait...

You must accept the HP Download Manager software to use HP's automatic features.

Your security settings may be preventing installation of the ActiveX control needed to use HP's download manager.

Note to Windows XP SP2 users: click on the information bar at the top of this page and select "Install ActiveX Control..." to use the HP donwload manager.

To decline HP's download manager, click Close

eg får denne besked og kan ikke komme videre når vælger install know/download

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-01-06 20:31

okey hvis du så kigger øvers oppe i skærmbilledet, kan di se en gul linie, den skal du klikke i og sige install....

det er fordi du har blokering af popop vinduer slået til ...

D9N

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 19-01-06 01:11

jensviggo: Du bliver nødtil at forklare nærmere om hvad der er galt med den, popup fejl, lyde fra scanner, scanner fejl, software fejl.. de ting skal helst med ellers bliver ting bare et skud i tågen.
Jeg vil først råde dig til at installere en ny driver, ud med den gamle i Windows XP's kontrol panelet under Tilføj/fjern programmer, dernæst genstarter du din pc og installere driveren igen fra din HP Scanjet cdrom (Husk at slå alt antivirus fra imens du installere).
Når det er gjort går du ind på:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&product=58394&lang=en&cc=us&os=228
og downloader alle updates som der er.

Skal gøre dig opmærksom på at det ikke er en god ide at oplyse serie nummer på produkter da de nogle gange kan bruges til at spore adresser på ejer af produkter.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 19-01-06 12:58

d_i

Stop lige en halv

1. scanneren skal tages fra før man afinstallerer driveren.

2. den side du henviser til er kun et patsh til Word 2003

3. den driver der er på hans 5 år gamle cd-rom er forældet.

4. det er ikke nødvendigt at slå antivirus fra for at installerer den driver , og man må aldrig slå antivirus fra når man er på nettet.

4. du læser ikke hans problem længere nede, men det er at han har SP2 på sin pc, og aktiveret blokering af pop op vinduer, derfor popper boksen med download af driver ikke op, men ligger i det gule felt under adresselinien i explorer.

D9N

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 23-01-06 10:05

D9N:

Du skal slå antivirus fra når du laver om på drivere, det et godt råd for ellers kan du risikere at antivirus værktøjet finder softwaren som installeres som en virus da det laver om på system filer i stor stil.
Han kan gå ind på den side og installere de updates der er det råder HP altid for nogle gange er der andre ting som ryger med i de pakker.
Man behøves ikke at tage scanneren fra ved afinstallation det er kun gældene ved installation af driver.. trust me, ring selv og spørg HP hvis du er i tvivl, har lige selv tjekket med en af vores print teknikere..

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-01-06 11:23

d_i

da vi snakker om en USB enhed på windows XP, så skal du tage scaneren fra inden du afinstallerer den, ellers vil windows finde en ukendt enhed , og så kan du ikke installere den igen.

hvad antivirus angår er det med denne scanner ikke nødvendigt at slå det fra.

og jeg behøver ikke spørge en printertekniker... kig evt i min profil hvorfor.

men jeg har lavet en fejl ... det link jeg først har henvist til er kun updaten , men er den første update på dansk.

så skal du afinstallere scanneren efter den er taget fra.
genstart computeren
installer software fra CD-rom eller hent denne : ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj398en.exe

derefter opgraderes med denne:
ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj653mu.exe

og scanneren tilsluttes

derefter installeres denne:
ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software3/COL5319/sj-18451-1/col5319.exe

nu burde du kunne installere uden pop op vinduer ...

D9N

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 23-01-06 23:55

D9N:
Skal være mere end velkommen til at kontakte HP Supporten og forklare dem hvad du siger.
Ja jeg kigger på din fine profil og kan se du har kurser i HP PSG meeen skal jeg fortælle dig en ting ?.. Der er en verden til forskel..
Jeg sidder somsagt på HP IPG og har tjekket med vores teknikere og somsagt du er velkommen til at kontakte dem..
Synes du skulle ta' og kigge på hvad det kræver på IPG linjen og vi har fået retningslinjer fra HP Danmark vi skal benytte og de siger det som jeg siger.. Vil jo nok ikke bruge tid på at svare hvis det bare var unødvendige informationer, har bedre ting at lave..
Så pak dine stjerner..

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-06 01:09
Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 01:19

Har været inde på de side trust me og ja der giver de dig ret, men vi har fået processer fra HP Danmark eller dvs. har vores produkt specialister og de giver den information vidre at "Det er ikke nødvendigt at afmontere printer/scanner ved afinstallation kun ved installation af produktet og ved installation af produktet skal antivirus samt firewall slåes fra da de har mulighed for at give fejl under installation.."

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 01:22

Orv.. noget jeg havde over set, læs liiiige det link en gang til og fortæl mig hvad det er som der er forkert...
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=da&lc=en&product=60677&lang=da&cc=dk&docname=bus03990

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-06 01:27

jeps men nu er det alså nødvendigt med den procedure for en 4100C har sloges med den scanner fra den kom på markedet i 99 og har hygget mig i mange timer med HPs tekniske afd. i Birkerød med de første 2 versioner af SW cd'er til netop 4100C fordi den første var fejlbehæftet og den anden kunne ikke fungere under 98SE ... og jeg ved godt der er forskel på printere og scannere ...

og endnu engang har det ikke været nødvendigt at slå firewall, antivius fra under installation...
og jeg er stadig sikker på at trækker jensviggo sin scanner ud, afinstallerer , genstarter, installerer og opdaterer ... så virker scanneren ...

og ellers er han velkommen til at stille ved min dør med den.

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-06 01:30

og ja har set der står fejlsikret tilstand ,, men det er så heller ik nødvendigt ... men det kan blive aktuelt hvis det andet ik virker ... *G*

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 09:37

"HPs tekniske afd. i Birkerød".. Erh.. Må så være noget PSG tam tam, dem som har support på Scanjet sidder oppe i Sverige det samme gør PSG tekniske afd.
Lad barnet følge den procedure men det er ikke anbefaldede måder at gøre det på.
Nej ikke fejlsikret tilstand som kan få mig til at trække på smilebåndet med hensyn til din teori og det link, læs nærmere..