/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WindowsXP Home / Partitioner
Fra : catbody
Vist : 391 gange
1000 point
Dato : 17-11-02 14:00

Hej alle
Jeg dumme stakkel har en partition på min harddisk på 40 GB, og har selvfølgelig alt på denne ene partition. Jeg tænkte mig simpelthen ikke om , da jeg installerede hele skidtet fra bunden. Så nu har jeg et "lille" problem:
Hvordan får jeg oprettet nye (min. 2 stk.) partitioner uden at skulle formatere hele ramasjangen og igen starte fra scratch?
Nuværende ledig plads: ca. 25 BG
Filsystem: NFTS
Jeg er ikke interesseret i at benytte Partition Magic, da jeg ikke har den og heller ikke vil investere i den.
Gode råd udbedes.
m v h
Catbody

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 1010 point
Dato : 17-11-02 14:07

Hej catbody

Umidelbart kender jeg ikke andre metoder end partitionmagic til at løse dit problem.
Du behøver dog ikke købe den, du kan downloade en prøve version her:
https://order.powerquest.com/scripts/webaccount/webaccount.dll/logonprelim?URL=https://order.powerquest.com/scripts/register/register.dll/reg?psurveyno=1747

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-11-02 14:22

Hej Catbody,

tja... den bliver noget kringlet når du ikke vil bruge Partition Magic, det er lige den eneste jeg ka' komme i tanke om, der ka' gøre det uden at miste data...

ellers er der Ranish Partition Manager, den er gratis, og sku' også ku' gøre det... den har jeg dog aldrig afprøvet... så derfor tør jeg heller ikke garantere at den vil gøre det... -->
http://www.ranish.com/part/

muligvis ka' det også gøres med WinXP cd-rommen... men det eneste program jeg gør garantere der ikke går data tabt er med partition magic...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-11-02 14:35

Det var jeg "tænkte" (hellere bagklog end ikke klog)
Nå. Hvordan kommer jeg videre... Jeg bliver nok nødt til at investere i Partition Magic, som jo nok vil blive handy en anden gang også. Er der en meeeeget let forståelig (for dummies) tutorial/wizard - GLEM DET. Jeg tildeler lige point for dette og opretter et nyt spørgsmål ang. Partition Magic (også under windows XP)
mvh
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 17-11-02 14:42

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-11-02 15:13

Hej catbody,

hvad er din e-mail?

hvis du ikke ønsker den publiceret herinde, ka' du sende mig en mail på strarup@worldonline.dk, så ka' jeg da sende en lille vejledning...

mvh.

Strarup