/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kort info om forskellige virus
Fra : MrLaRSeN
Vist : 460 gange
30 point
Dato : 17-01-06 13:36

Hej,

Har desværre ikke flere point end 30, men søger også bare kort en redegørelse for, om de virus og spyware-infektioner som er på en vens computer, kan fjernes med et anti-virus program og spyware-program, eller om der skal stærkere sager til?! Lidt dataminer er der vidst også.

Win32.Avron.c
Win32.Tanatos.b.dam
Win32.Tanatos.b
Adware.GAIN.Dashbar
Java/OpenConnection.F
Win32.Blaster
AltnetBDE
Cydoor
TopSearch

Nogen som hurtigt kan give et svar?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-01-06 13:49

jeg ville gå ind i www.spywarefri.dk/forum og få dem til at checke det hele (bl.a. en HijackThis-log)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-01-06 13:50

kan også se at med alt det skidt som er på den, er det det du er nødt til at gøre.
det går rimelig let og smertefrit og så er det gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-06 13:52

absolut sin hcma skriver - eller gå ind hoswww.arlet.dk - er du i tvivl så se under "hvem er jeg" hvor du kan sende ham en mail og derpå få den hjælp der skal til

Kommentar
Fra : MrLaRSeN

Dato : 17-01-06 13:53

Jeg siger tak, drenge ;) Heldigvis ikke min egen computer.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 17-01-06 17:35

Du bør i første omgang, lære din ven, at færdes på nettet med fornuft, og respekt for alt det snavs, som nemt kommer ind på PC'en, når man bare LALLER DER-UD-AD

Så scanner du PC'en i fejlsikret tilstand. Den eneste måde at fjerne virus på, hvis de ellers er aktive i normal tilstand. - For en fil der er i brug kan ikke slettes.

Godkendelse af svar
Fra : MrLaRSeN

Dato : 17-01-06 18:16

Tak for svaret severino.

Hvordan er det man starter op fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-01-06 19:02

du kan IKKE fjerne det hele med en virusscanner !!!!
du er pisket til at få en til at checke en HijackThis-log for at få den renset helt.

(TopSearch er meget speciel, Blaster kræver en bestemt patch fra MS før deres removaltool virker, AltNetBDE kan være uhyggelig svær at fjerne o.s.v.)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-01-06 19:03

lyt til nogle som har set slige ting mange gange (bl.a. hcma + miritdk)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-01-06 19:05

du er da velkommen til at starte op i fejlsikker tilstand og selv prøve at rode med det (tryk F8 under opstart), men jeg er stensikker på at du meget hurtigt beder om hjælp igen og så er løbet altså kørt herfra