/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bygge hus???
Fra : eeyore73dk
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 17-01-06 12:50

Skal I bygge hus, eller bare bygge til/om, og mangler I en til at lave de forskellige tegninger, så huset kan blive godkendt hos kommunen, så er I velkommen til at kontakte mig. Jeg tegner alle de tegninger I har brug for: grundplan, beliggenheds- og situationsplan, kloak- og fundamentsplan, normalsnit, facadetegninger, detajletegninger, indretningsplan m.fl.

eeyore73dk@webspeed.dk

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-01-06 13:10

Ja, og hvad er din baggrund?

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 17-01-06 13:29

Jeg er teknisk assistent/designer... Men jeg kan jo se at din kæreste er arkitekt, så I får vist ikke brug for hjælp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 13:45

..og da dette forum er:
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp
..så gør du det selvfølgelig gratis bortset fra de point du kan tildeles efter fortjeneste

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-01-06 14:06

Nemlig, for det er selvfølgelig ikke en reklame for sort arbejde eller en reklame i det hele taget....så ville det jo være ulovligt.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 17-01-06 16:30

Mon ikk Arne kommer på banen med en fordømmelse

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-01-06 16:37

Det ville da bestemt være på sin plads

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-01-06 16:40

Og så vil jeg da lige tilføje, at min kæreste også godt kan lave et par sorte tegninger....Ja, I kan faktisk få dem i lige den farve i vil have...bare betalingen er orange....ingen vil jo flås af den væmmelige topskat.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 17-01-06 17:50

Som konstruktionsingeniør vil jeg sige: "Endnu en af de hersens tekniske assistener (eller designer om man vil)".

Jeg kan kun sige at man skal passe på. Det er meget muligt at de tekniske assistenter kan tegne et "standard" hus, men problemet er at kan man ikke mere end det, så risikerer man at visse faldgrupper overses!

Skulle jeg smide op til flere mio i et byggeri ville jeg ikke spare på rådgivningen!

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 17-01-06 18:59

Jeg er enig... spar ikke på rådgivningen... Men hvorfor har du noget imod tekniske designere/assistenter, vi kan også vores job?

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 17-01-06 20:05

ja, jeres job. Dvs. assistere.

Jeg ved godt der er en masse retningslinier og tabeller som kan følges for så at få en dimension på et eller andet. Men disse går til i såkaldte standard tilfælde.

Så nej jeg har ikke noget i mod tekniske designere/assistenter, men folk der ikke har forstand på byggeri sætter deres lid til det arbejde du laver for dem. Deres lid bliver ikke mindre af at tegningerne mv. er godkendt af kommunen.
Men kommunens godkendelse beror ikke nødvendigvis på en gennemgang af projektet, men ofte blot på en kontol af at de har modtaget noget materiale og at dette ikke overskrider f.eks. bebyggelsesprocenter og ikke strider mod lokalplanen. MEn dette er folk ikke klar over så de bygger deres hus i god tro. Ydermere skal det bemærkes at myndighederne ikke har noget ansvar således falder dette tilbage på bygherrens rådgiver - dig...

Jeg mener at samtidig med at du tilbyder den slags hjælp skal folk også kende til dine begrænsninger, så er valget op til den kommende bygherre.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl mht dine kvalifikation, men tvivler på det.
Kender en der har taget uddannelsen som tekniske designer/assistente. Vedkommende er ikke et sekund i tvivl om min påstand for vi har drøftet emnet. Vedkommende bemærkede dog at visse husbygningsemner var blevet berørt under uddannelsen, men at dette kun havde til formål at give assistenten et indblik i f.eks. ingeniørens hverdag, således assistenten vidste noget om hvad det var der blev rentegnet.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 17-01-06 20:10

Hvor bor du henne ad i landet???

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 17-01-06 20:47

Østjylland

Annuller spørgsmålet
Fra : eeyore73dk

Dato : 09-11-06 09:19

Jeg har fået ny email og annullerer derfor dette spørgsmål...
eeyore73dk@post.cybercity.dk