/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
ciklider vs grus
Fra : kohaii
Vist : 2521 gange
69 point
Dato : 16-01-06 22:22

hej jeg skal til at starte med at have ciklider

Jeg kan helt vidt godt lide rød granit og jeg har sådan en lille størelses grus må jeg bruge det til mine ciklider

samt hvad kan man gøre med planter?????

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 16-01-06 22:43

Nu har du jo skrevet "grus" - og så kan jeg kun sige, at jo finere du kan finde dit bundlag til cichlider - desto bedre får fiskende det.
Jeg har personligt det fineste sand man kan købe for penge. Det har samme størrelse som det man sandblæser bygninger med.

Du skal tænke på at dine cichliders naturlige opholdssted er en stor sø - kun med sandbund.

Ang. beplantning i dit akvarie, så kommer det lidt an på hvilke fisk du skal have, men hvis du lige skriver det, så skal jeg nok give dig svar.
Det skal dog lige nævnes, at de flester vildtfangede cichlider aldrig har set skyggen af en plante i deres liv, men vi må jo indrømme at de pynter jo i et flot stort akvarie. Har jo selv sat et par stykker ned i mit eget...

Håber du kan bruge det til noget - eller skriver du bare igen.

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 16-01-06 23:03

hvilke har du sat????

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 16-01-06 23:14

Jeg har en tyk græsligende plante - ligner lidt det nogen kalder græspest, men det er ikke det samme. Den vokser hurtigt og kan tåle at cichliderne napper i den og mallernes sugen.

Så har jeg en stor javabregne, men jeg er ikke sikker på den ville være så god - jeg har nok bare været heldig.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-01-06 06:19

Her er en side om det med planter til cicklider.

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/malawiplanter.htm

og fra cicklide centret
http://www.cichlidecentret.dk/

ude i venstre side er der en der hedder gode råd, prøv denne.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 17-01-06 13:04

det er moris og gadanka jeg skal have i

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-01-06 13:27

til de fisk er det 0,6mm - 1 mm der skal bruges vil jeg anbefale.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-01-06 13:28

ups glemte at sige at det er kornstørrelsen på gruset.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 23-01-06 21:54

Jeg har nu fået mine fisk

http://www.hojleddet.dk/fisk/copadichromis_borleyi_kadango.html
http://www.hojleddet.dk/fisk/cyrtocara_moorii.html

og jeg har puttet sand i 0,33mm korn størelse

samt jeg har puttet rødder i for at skabe nogle huler

min ph er 7 og min kh er 5

jeg har haft dem siden i fredags og jeg syntes de trives men hvordan ser man dette?

samt der er en af fiskene der har ligesom på begge øjne en kuppel lige som der blev sat en mini mat kontaktlinse på øjene

hvad kan man ellers komme i sammen med rødder eller erstatte der ikke koster en milion????

og lyder mit aquarium sundt

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 23-01-06 22:02

Og ja undskyld jeg spørger så meget men hvilke lys skal jeg købe
jeg har mulighed for 3 rør med hver deres kontakt

denne sider har et meget stort udvalg af rør

http://cichlidecentret.biz/

Kommentar
Fra : Harbo75

Dato : 20-10-06 15:18

hej , jeg vil siger , at jeg har selv ciklider med 720 liter akvarier , , ciklider må aldrig med grus sten , for de ciklider får stress af den , skal være fin sand fordi ciklider kræv meget grav meget får unge derfor , jeg har haft cillider i mange år nu med venlig hilsen fra harbo-net