/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp instalation
Fra : Klokker
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 16-01-06 21:56

Hej jeg har lige købt en næsten ny dell af min søn , som siger han ikke fik en cd.rom med xp home med da han købte den , der står nøglen på siden af pcén, kan jeg så bare bruge min egen xp home og så bare skrive den nøgle ind som står på pcén, der er nemlig ikke lavet partioner på harddisken.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-06 22:02

Det er da muligt at det virker.
Men om du også kan hente sp1 / sp2 bagefter vides ikke.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-06 22:08

prøv lige at følge det her spørgsmål og undersøg om det er grunden til at du ikke har fået recovery/geninstallations cd/dvd med
http://www.kandu.dk/Spg81108.aspx

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-06 22:09

Hvorfor ikke bare bruge den nøgle du fik med dit winXP home? Tvivler på det andet virker ellers kunne man jo bare bruge densamme nøgle til alle winxp'er i verdenen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-06 22:09

og... hvis det ikke er tilfældet så ring til fabrikanten og sørg for at give alle de oplysninger du har så du har mulighed for at få det

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 16-01-06 22:13

Så må jeg hellere slå koldt vand i blodet, det er da også muligt han bare har forlagt cdén .

Godkendelse af svar
Fra : Klokker

Dato : 16-01-06 22:20

Tak for svaret miritdk.

Der er lige lidt at arbejde videre med.

klokker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-06 22:22

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-01-06 22:41

Hej.
Det sker meget ofte, at der ligger en ekstra partition på harddisken, hvor CD-recovery ligger gemt. Der skal trykkes nogle taster etc...

Når det er sagt, vil det stadig være meget vanskelig at partitionere, samt Dell har puttet en masse andet l........i opsettet på maskinen. De vil også ligge på en recovery-cd'en.
Jeg ville selv pr. omgående bruge min egen skive og formatere og partitionere. Du SKAL bruge den Key som som står på siden af maskinen, og IKKE din egen hvis det er en OEM version. (Er det en retail-version du har, kan du selv vælge hvilken nøgle du bruger.....din egen eller den på maskinen. (En retail version må dog kun være indstalleret på en maskine ad gangen)
Du skal lige tjekke om din CD er med eller uden sp2. Er den uden SP2, så sørger du for at downloade den først.

Du henter den her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Du skal ikke lade dig villede af at der står til netværksindstallation.
Det er den rigtige
Du vælger sprog, og downloadshastighed, og vælger at gemme den på disk.
Du finder så et sted at lægge den, og brænder den ud på en CD rom.
Når du har indstalleret XP, er dette det første du indstallerer bagefter, før alt andet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 18-01-06 09:20

Har først set den nu Tukols, det er bare lige i skabet, det var det som jeg mente at kunne gøre uden at gøre noget ulovligt, tak skal du have, har jo givet poit men lægger nogle til dig.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 18-01-06 10:28

Godt det kunne bruges.