/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvorfor dog dette spørgsmål
Fra : technet
Vist : 389 gange
500 point
Dato : 17-11-02 07:12

godmorgen (jeg er lige kommet hjem efter en hård nat med en server, men fik dog bukt med den)
Jeg synens lige at jeg ville på og jeg så at jeg havde formange af de såkaldte point så derfor har jeg et spørgsmål
ja jeg er ikke gammel på dette board men nu synes jeg at det er min tur til at stille et(flere) spørgsmål

1.hvorfor kan min maskine næsten alt det folk spørger om , når de har et windows/linux spørgsmål

2. jeg har nu gennemgået kandu.dk hvor er zonker ? ( har han skiftet navn eller hvad , han kom da med
nogle gode svar som var meget nyttige. ( respekt .. selvom han kom med nogle hårde ord)

3. al respekt for kandu.dk men disse point er jeg modstander af hvad er de der for efter jeres menning ( ikke noget med kandu´s egne menning men din egen.

4.. hvorfor er nyhedsgruppen altid på nakken af kandu.dk´s bruger ( her tænker jeg på at de bare kommentere " du skal gå ind på nyhedsgruppe dit og dat" ; eller de skriver også det høre ikke hjemme her find det på ??

istedet for at prøve at give et svar til den stakkels person der har problemmer

5. så er der de forskellige tips , jamen prøver folk ( hvis de har mulighed for det ) de tips der bliver givet eller hvad ??

6. ja jeg har mange spørgsmål af denne slags er der nogen der kan følge mig ??

7. som overskriften lyder ( hvorfor dog dette spørgsmål)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-11-02 10:28

1) Du har måske mere tjek på tingene end dem der spørger.
2) Jeg tror zonker holder pause. Han har jo fået en del "tæsk" for sin væremåde.
3) I starten jeg var på Kandu troede jeg pointene blev brugt seriøst - naiv som
jeg var. Nu er jeg totalt ligeglad med pointene og er her kun for sjov.
4) Fordi folk i NG'erne føler sig som lidt bedre specialister. Nogle ser endda ned på
de mange, for dem, "dumme" spørgsmål der stilles her. Jeg tror de glemmer, at
de har glemt, at de også har været "newbies" en gang.
5) Det tror jeg ikke..
6) Sagtens.
7) Du er vel sagtens lidt undrende over hvad Kandu.dk er for en størrelse, og hvorfor
den er som den er.

God søndag
summer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-11-02 12:29

1. Nok fordi du defragmenterer computeren tit nok og husker at fjerne afinstallerede programmers efterladenskaber i registreringsdatabasen. Mere tror jeg ikke, der skal til. Selv har jeg i hvert fald ved hjælp af disse enkle greb kørt Windows ME ganske problemfrit i over to år - selv om jeg på ingen måde er computerekspert.

2. Zonker er begyndt på en ny uddannelse. Det er nok derfor, vi ikke hører så meget til ham mere. I hvert fald vil jeg udelukke, at han er holdt op på grund af de mange bravallaslag, han har udkæmpet med flere brugere - blandt andet med mig. For det tror jeg snarere, han nød.

3. Jeg har det med pointsystemet som med ludo - det er sjovt at vinde, men ingen katastrofe, hvis man ikke gør det. Så efter min mening er pointsystemet ok. Selvfølgelig kan det misbruges, men når folk snyder i ludo, må fejlen da ligge hos dem selv og ikke hos ludospillet. På samme måde går jeg heller ikke ind for, at man skal udrydde alkoholisme ved at afskaffe alkohol.

4. Nyhedsgrupperne er på nakken af kandu af flere grunde. Selv om spørgsmål her placeres i den rigtige kategori, kommer de ikke altid i den rigtige kategori ude i nyhedsgrupperne. Dertil kommer mange nyhedsbrugeres modvilje mod, at deres kommentarer optages i kandus database. Endelig ser man det som et problem, at kandus brugere optræder anonymt.

5. Jeg både afprøver og bruger så vidt muligt de tips, der gives. Fx har jeg haft megen glæde af et tip om det formålstjenlige i at indstallere swapfilen på et andet drev og et tip om, hvordan man laver en god banan milkshake. Hvordan andre har det med tips, aner jeg ikke.

6. Da jeg som ny bruger stillede mig selv de samme spørgsmål, har jeg ikke svært ved at følge dig.

7. Fordi du - i modsætning til fx mig - ikke vil nøjes med at spørge dig selv.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 500 point
Dato : 17-11-02 13:15

1. Der er mange forskellige mennesker på KANDU, nogen ved meget om computere ,nogen ved noget om computere og nogen ved intet om computere, men måske en hel del om blomster eller rødvin. Personligt betragter jeg mig selv som "ved noget om computere", men får jeg pludselig behov for at bore en knallert, er der sikkert nogle herinde der ved mere end mig og jeg håber da de så vil hjælpe mig

2. Zonker, er ikke set længe, men det kunne være dig eller mig eller en hel anden, måske tager han bare en pause.

3. Der er mange meninger om pointsystemet, personligt syntes jeg det er lidt sjovere at besvare spørgsmål, hvis man bliver krediteret for det. Jeg syntes at den månedlige præmie er en god ide der er med til at gøre det hele lidt sjovere, selv om der nok går en rum tid før jeg vinder den . Det koster ikke noget at være på KANDU, derfor syntes jeg måske at pointmodstanderne skyder en smule over målet en gang imellem. Er man utilfreds kan man jo bare benytte nyhedsgrupperne istedet, eller kun svare med kommentarer eller kun udlove 1 point når man har et spørgsmål. Jeg syntes ikke der er noget forkert i at en person der har lagt kræfter og tid i at hjælpe andre bliver belønnet. Når det så oven i købet ikke koster spørgeren andet end "cyberpoint", ja så kan jeg ikke se problemet. Jeg tror i øvrigt også at antallet og kvalliteten af besvarelser vil falde drastisk, hvis der ikke var dette pointsystem.

4. Nyhedsgrupperne indeholder mange såkaldte "netbetjente", der ser det som deres opgave at tingene foregår korrekt. Derfor er de irriterede over at se spørgsmål om f.eks slægtsforskining i grupperne for internetudbydere. Fejlen skyldes tildels at det ikke er altid KANDU's brugere opretter spørgsmålene de rigtige steder og at det ikke er altid KANDU placerer spørgsmålet i den rigtige nyhedsgruppe. Mange nyhedsbrugere er også imod en hver form for kommerciellisme, de sammenligner sandsynligvis KANDU med eksperten, der netop er blevet solgt.

5. Jeg har personligt haft megen glæde af tips om f.eks USB2, men jeg indrømmer at mange gode tips undgår mit åsyn fordi tipssektionen for det meste bliver "floodet", med tips om specielt et emne - lidt synd syntes jeg.

6. Jeg er selv relativ ny. I starten havde jeg svært ved at forstå at folk der overhovedet ikke havde besvaret nogle spørgsmål pludseligt havde 3000 point. Heldigvis var der nogle på KANDU, der forklarede mig hvordan tingene hang sammen.

7. Jeg regner med det er fordi der er nogle ting du kunne tænke dig blev gjort anderledes og fordi du er træt efter en lang nats arbejde

mvh srhansen ô¿ô

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-11-02 14:03

gider slet ikke svare på alle de spørgsmål det klarer de andre jo så fint !!!! - Zonker er ikke heeeelt væk - så et tip fra ham den anden dag ( 10/11-2002 ).... han er her, men måske iagttagelser omkring hans dæmpede væremåde er korrekt - måske Zonker selv blev træt af balladen - så technet han er her ..... han er set ....

og lige tilsidst .... du spørger om alle prøver de tips af der blevet givet - naaaah det tror jeg sgu næppe.

Og hvorfor dette spørgsmål, spørger du !! Jah hvorfor ikke ......

Ha`en gudsjammerlig fortsat god og dejlig søndag alle *Smiler*

Hilsner fra Fnollerpige

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 20-11-02 03:26

Tak for svaret srhansen.
men her var jeg nødt til at lave en lille lodtrækning ( der lavede jeg et javascript med random og lod den køre i 3 min og det den så viste vandt
for alle svar var lige gode på hver sin måde og her kunne jeg godt bruge et fordelling af de point

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-11-02 09:34

Lol, random script

Ja du har ret, det vil være rart, hvis man kunne fordele pointene, den egenskab savner jeg også tit. Det er ofte der er flere sandheder og jeg føler nemt at man risikerer at fornærme nogen der har lagt et stort arbejde i at hjælpe en/flere, ved at give pointene til en anden.

Jeg tror faktisk jeg, ligesom dig, vil lave sådan et script, hvis jeg skulle komme i den samme situation er det vel den mest retfærdige metode

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 02:12

Hej tecnet!

Ja så fik du lige lidt returpoint - så har du råd til at spørge igen, og ja interessant læsning! :)

Mvh
Bjarne