/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Benløse fugle.
Fra : akrolle
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 16-01-06 17:04

Kender det udemærket,,,hva´med en asiatisk opskrift nogenlunde,DET ka´jeg bare ik´hit på.?? pfh tak.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-06 17:10

Du kunne lave en "fuglerede", som jeg en gang fik på en kinsisk restaurant.
Men jeg kan ikke huske hvad der lå i reden.

Fuglereden er lavet af kartoffel strimler, tror jeg nok.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 60 point
Dato : 16-01-06 17:11

En enkel måde.

Brun "fuglene" som du plejer. Tag dem op, og tilsæt saucen Conimex soya, hakket frisk eller syltet ingefær, koriander (helst frisk) og lidt chili. Jævn saucen så den er passsende og læg fuglene tilbage i saucen. Lad det hele småsnurre til kødet er mørt. Server med Basmati ris blandet med vilde.

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 16-01-06 17:12

Hmmm, mener du at du gerne vil lave benløse fugle med et asiatisk pift?? Der er jo ikke meget Asien over denne ret...
Hvis du bare søger opskriften er her et link;)
http://www.opskrifter.dk/Opskrift_91.100.0.html?g_load_recipie=1&g_sort=meat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-06 17:13

Eller server fuglene i Ems' fuglereder LOOL bare de ikke er af chokolade

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 16-01-06 17:15

Du kan også gå ind i
http://www.dk-kogebogen.dk/
søg under opskrifter så er der bla. opdelt i lande.
Der er mange wokretter(under asien)minder om benløse fugle.men mange flere muligheder.Der er også wiskeysause som du har efterlyst tidligere,bare søg under opskrifter
god fornøjelse
eskild

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-06 17:16

Altså KathrineE

Man kan da lave alting om.... Benløse fugle kan da laves på grønlandsk, hvis man lige bruger sin fantasi og sin "mentale smagsevne"

Godkendelse af svar
Fra : akrolle

Dato : 17-01-06 09:14

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-06 10:26

Det var så lidt akrolle. Har du prøvet opslriften?

Glemte lige, at du nok skal tilsætte ½ - 1 hønsebouillonterning, da jeg ikke formoder du har noget fond at gøre godt med. Lidt tomatpure eller tomatpasta gør sig osse godt i saucen