/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
TØRRETUMPLING AF TRØJE
Fra : dhmoelsted
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 16-01-06 16:16

Jeg har tumplet en trøje af 65%polyester 35 lambswool 9 angora 5 nylon vasket ved angivet temp men fejlagtig tumplet den ....er den til at smide ud eller er der en fidus....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 16:17

Den er til at smide ud

Kommentar
Fra : Benge

Dato : 16-01-06 16:18

Nu er jeg ikke det helt store vaskegeni, men jeg er bange for, der ikke er noget at gøre. Jeg har desværre også selv begået den fejl nogle gange, og der er ikke noget at komme efter, med mindre du bliver mindre med tiden....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-01-06 16:21

Et barn kan vel bruge den? Det er jo moderne med filtet tøj.....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-06 16:21

Selv om bluses ejer blev mindre, er blusen så hård og sammenpresset, at den ikke er til at holde ud, at have på

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-01-06 16:35

Tak for svaret Nordsted1.
af skade bliver man klog men sjældent rig tak fra mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 16:37

selv tak, kedeligt men sandt ordsprog

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-01-06 16:42

Jeg har klodset i den igen den trøje er ikke tørretumplet men centrifugeret ændrer det noget

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-06 17:00

når nu skaden er sket, kan du måske klippe den op og sy en taske , barneting, kombinere "ulykken" med andre stoffer eller strik. evt. hækle strykkerne sammen..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-01-06 17:03

Hvad er der sket med trøjen? Er den gået ud af facon eller hvad?

Hvis det bare er faconen, det er galt med, så kunne du prøve at skylle den forsigtigt i tempereret vand og forsigtigt presse en del af vandet ud med hænderne. Derefter lægger du trøjen i facon på et håndklæde, -lægger et andet håndklæde ovenpå og ruller tæt sammen fra en ende af. Håndklæderne skulle gerne blive våde og trøjen halvtør. Derefter lægger du trøjen i facon på et tørt håndklæde og lader den ligge og tørre stille og roligt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 17:04

Nej det ændrer desværre ikke noget, den vil stadig være hård og sammenpresset

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-01-06 17:09

Jamen Nordstedt, der er ingen, der siger, at den er hård og sammenpresset.. Den er ved en fejltagelse blevet CENTRIFUGERET...

Det ville være rart med en beskrivelse af, hvad der er galt med trøjen...