/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Spørgsmål
10  transor 7153
Tysk FritzBox i dk?
Fra : M28
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 15-01-06 21:53

Kan jeg anvende en FritzBox købt i Tyskland, i Danmark?

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-01-06 06:25

prøv at se under: www.estation.dk

oz1eqp

Kommentar
Fra : M28

Dato : 16-01-06 14:58

Jeg har i forvejen spurgt deres support og de er ikke 100% sikker. Jeg har behov for vide det 100%.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-01-06 15:16

ok,men måske kan du finde noget på www.musimi.dk
De har en vejledning på deres side.

oz1eqp

Kommentar
Fra : M28

Dato : 16-01-06 15:23

Ha ha, ja der har jeg også været! Og alverdens andre websites. Men ak.

Jeg må vide om der er forskel på en danske og tyske telefonlinie og i såfald hvor forskellen består. Og endlig om det nødvendiggør at der vitterlig er forskel på en FritzBox i Tyskland og Danmark.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-01-06 16:11

Vi prøver lige en mere: www.avm.de
Men den er altså på tysk.

oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-01-06 17:28

Jeg har lige sendt en Mail til Firmaet i Tyskland,så det varer nok ikke lang
tid før de svarer.Du får besked når det er så vidt.

oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 17-01-06 15:44

Har fået svar fra firmaet.De skriver, at de ikke kan garantere for, at det kan virke
på det danske telefonnet,og at de ikke kan yde nogen support.
Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere.

oz1eqp

Kommentar
Fra : M28

Dato : 17-01-06 16:02

Jeg havde også selv forinden skrevet til AVM i tyskland. Jeg fik følgende svar, som medfører at jeg vil prøve at teste FritzBox 'en på en dansk ISDN linie (jeg har ikke IDSN) idet ISDN=annex B og anlog linie=annex A. (Hvad UR-2 er, er jeg ikke klarover).

Please note that all German FRITZ!Box editions are solely intended for use
in Germany, because these devices rely on the presence of Annex B and the
standard UR-2. Hence operation with an Annex A line is definitely not
possible. If, however, your DSL line is of type Annex B, there is a slight
chance the device may successfully synchronise. This, however, AVM cannot
guarantee.

Due to the above AVM also produces international editions of the
FRITZ!Boxes (either of type Annex A or Annex B). Please also note that
Annex A and Annex B devices differ in their hardware, so you cannot convert
an Annex B FRITZ!Box to an Annex A one.

For further information on the international editions please see
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/index.html or contact our sales
department at info@avm.de.

If you actually have got an Annex B extension and the automatic DSL
synchronisation still does not work, please consult your DSL provider which
ATM parameters (VPI, VCI, encapsulation) are required. These settings can
be entered in the FRITZ!Box configuration under Internet > Zugangsdaten >
check option "ATM-Einstellungen manuell festlegen" and enter value

Best regards