/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Placering på vejen...
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 3032 gange
300 point
Dato : 15-01-06 18:07

Lov nummer 1079 14/11/2005 Bekendtgørelsen af færdselsloven

Skriver om Placeringen på vejen

§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.

Spørgsmålet er:
Hvorfor kan "vi" bilister ikke vise så meget hensyn til hinanden, at vi overholder denne paragraf?
Bøde taksten er 500 (Forkert placering på på vejen)
Overhaling inden om koster mindst 500 + et klip.
Hvad er det galt med den danske trafikkultur?
Jeg ønsker selv følgelig helst svar fra de af jer der konsekvent køre i venstre vognbane... De/vi andre der kender loven ved godt hvad vi bør og der kræves...
Jeg vil gerne høre om fordel og ulemper... ved forkert placering.
Dette gælder jo også lastbiler der i bymæssigbebtggelse kun på køre 50 skønt skiltning viser 60-80kmt...
mvh Benjamin
(forvent ikke hurtig lukning af dette spørgsmål...)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-06 18:19

Ja og det er mere reglen end undtagelser at på en 3 sporet motorvej er de fleste placeret i midterbanen - udover en bøde, ville det måske hjælpe at de også fik et klip.

//bentjuul

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 15-01-06 18:24

vil bare sige jeg har måtte af med 500 fordi jeg kørte venster om en ælder dame politiet mente at jeg overhalde men jeg mente at jeg fuldte trafikken de var ikke ening hende der lå i venste vognbane havde ligget der over en strækning på 4 km hende var de lige glade med så politiet er åbenbar heller ikke klar over færselslovens § desvære
så ja benjamin kan godt forstå dig for det er fustrene at vi her i danmark ikke kan køre men kommer vi syd for grænsen så er der en helt ande mentalitet og der har de også forståelse af loven hvis vi kørte mere efter reglerne og viste mere hensyn ville det glide lidt letter og vi vil ikke ha så mange der kom tilskade i trafiken desvære bliver vi truet med alverdens ulykker fra politikernes side hvis vi gøre det minste forkert vi kan ikke lovgive os ud af de problem det er en ændring hos folk der skal til
bare et lille pip fra mig *s*

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-01-06 18:24

Ok .Selvom jeg hører til din kategori af billister kan jeg da godt komme med et indlæg....
Jeg tror at det som det hele drejer sig om er "jeg er kongen og jeg bestemmer " dvs nogle føler at vejen -det er der de har magten og gør hvad de vil....Så er det jo at onkel politi kan komme og give klip og bøder....Men hvis de nu klarer at køre smarte uden at blive fanget føles det vel som en lille sejer over myndighederne ?????
Har du forresten lagt mærke til at mange folk parkere på handikap pladserne for at have kortest vej til butikken????
Dvs igen: Skynde sig ud på parkerings pladsen på jobben...Fuld fart ud derfra ,,,,Div hasarderede overhalinger ...Ind til butikken ,,,helt op til døren (helst) ...ind til børnehaven og hente ungen (i fuld fart)
Hjem til familien ....Igen med div trafikale stunts...
Der er bare nogle som ikke kan forstå det er farligt før det går galt ....Men jeg mærker da på mig selv at jeg kører da mere roligt nu end da jeg var 20 år ....Så måske har det lidt med ungdommeligt letsind at gøre også....??????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-06 19:13

Hvad er der galt med den danske trafikkultur???

Ja, spørgsmålet er om der er noget galt, eller om der er en flok kværulanter der kun holder øje med om andre nu opfører sig "efter bogen", selv om trafikken egentlig skrider uhindret frem alligevel.

Det jeg finder er galt, er at køreundervisningen er for dårlig.
Men den dur så ikke på erfarne bilister der har kørt i mange år.

Nu nævner du specielt byområder.
Der er det så lidt anderledes end "altid holde længst til højre på vejbanen", idet der i bymæssige områder ved flere vognbaner, ofte er tale om, at man følger et vognbaneforløb, som netop er begenet på, at A 2 km længere fremme skal ligeud og B skal 3 km længere ude til venstre, og man derfor følger den bane man skal fortsætte af, og altså i god tid indretter sin videre færdsel frem, istedet for vild panik og hasarderede vognbaneskift lige før et kryds. Så spørgsmålet er jo om du egentlig selv kender reglerne så godt som du gerne vil ha det til at lyde som

Og den regel gælder såmænd også for lastbiler, selv om du sikkert synes det er pisseirriterende, at der i en ligeudbane kører en sådan, der overholder 50 km grænsen, når du må køre 80 og ikke kan komme forbi

Noget andet selvfølgelig når det drejer sig om flersporede veje, altså hovedveje og motorveje m,m,

Der gælder reglen om holde længst til højre, når altså ikke der er så mange biler, at kørsel i flere spor er nødvendig for at få trafikken til at glide.

Men her gælder så reglerne med, som du siger hvis man overhaler højre om....det må man ikke, medmindre det er en længere kø hvor der ifølge loven er tale om en forbikørsel og ikke en overhaling.

Men alt i alt synes jeg ikke trafikkulturen er så ringe, og jeg tror slet ikke det bliver bedre ved at "det er altid de andres skyld fordi de ikke overholder reglerne".

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-06 19:46

Det da altid de andre der overhaler indenom, ligger og flyder i midterbanen på en tresporet, overskrider hastighedsbegrænsnngen, klipper et gult lys, parkerer tæt på et hjørne, holder hvor der er stopforbud i myldretiden, glemmer at blinke af i kryds, bruger hornet uregelmenteret osv osv

Hvad jeg gør......... Jamen det er da noget helt andet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-06 19:46

Ups... glemte mobiltelefonen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-06 21:42

Kære Dova

Jeg ved godt at du normalt skyder på alt hvad der bevæger sig det er også ok...

Årsagen til at jeg rejser sprøgsmålet er at finde en forståelse for problematikken ikke at gøre mig bedre end jeg er.

Jeg er af den opfattelse at vi børe have regler der svare til vores kutur og vores/ samfundets behov... Hvis det er eller skal være legalt at ligge og flyde i venstre vognbane med 50km/t når der skiltes med max 70km/t bør det vel være ok at overhale højre om, eller hvad?

Jeg er mener at det er en tåbelig måde at argumentere med at min moral er bedre end din Dova... Eller omvendt for den sags skyld... Så hvis du føler dig trådt på var det ikke hensigten..

Jeg vil dog gerne forstå hvorfor man ligger og "fiser den af " i venstre vognbane når der er rigeligt plads i den højre. Jeg kender godt reglen om hasteigheden bestemmes af den forankørende. Men når man er den forrste bilist i venstre vognbane mandag morgen og ligger i denne vognbane igennem 6 Lysreguleringer eller mere (strækning på over 6 Km) er det vel ikke dene regl der gælder?

Med hensyn til regler for forbikørsel der der vist nogle ting du bør genopfriske...

Jeg glemte da også at sige er det ikke er mig der har bestemt at Lastbiler kun må køre 50Km/t i bymæssig bebyggelse (det var måske mere fremende at de mange steder må køre det samme som øvrige bilister.).

Jeg mangler stadig en begrundelse eller en forklaring der kan belyse fordele eller begrunde adfærden....

De øvrige indlæg mht til mobil telefoner mm. kan jeg godt tilslutte mig, men jeg håber vi kan holdes til emmnet, i en værdig dialog...

Håber ikke jeg har stødt Dova's følelser.. det er ikke hensigten.
Der er kommet 100 point mere i puljen
mvh Benjamin

mvh

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-01-06 21:48

ja der er en del der burde komme til en ny prøve , det er nok det farligste på motorvejen at overhale højre om
mht lastbiler i byen hvor der er 60 eller 70 km begrænsning
en lastbil over 3500 kg må ALDRIG køre mere end 50 km/t indenfor bygrænsen uanset hvad skiltene siger

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-06 22:00

De 50 Km/t gældre også Busser også HT, Arriva og Combus og turistbusser. Det er jo også derfor at "os" med stort kørkort næsten har fået tævet §15 reglen ind i hovedet.

Jeg kender flere eksempler på Lastbilchaufføre der har fået bøder på forkert vognbaneplacering skønt de kun har ligget forkert placeret i under 500 Meter...

Jeg har også set politibiler køre højre om bilister der ikke kunne finde ud af at holde til højre, også uden "det blå i altankassen" var tændt...

Jeg ved dog ikke og de senere har modtaget et bødeforlæg...

Indtil videre kan det vist rent egoistisk og kørekortmæssigt bedst betale sig at ligge i venste vognbane da det kun koster 500 kroner ? Er det fornuftigt ?

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 15-01-06 22:25

>kommer vi syd for grænsen så er der en helt ande mentalitet og der har de også forståelse af loven

Hvor sydpå om man må spørge? Kender indtil flere steder sydpå, der har en trafikkultur jeg er *meget* glad for at vi ikke har herhjemme!

Hvorfor folk fiser den af i venstre vognbane? Måske fordi de snart skal til venstre? Ellers på motorvej ikke vil ind bag lastbilen/bilen med trailer de er ved at overhale 400 m længere fremme?
Jeg *hader* bilister der blinker af én for at man skal trække ind midt i en overhaling (med reglementeret hastighed eller mere) for slet ikke at tale om dem, der er ved at køre en ned med 180 km/t som bare blinker 800 m bagude for at man ikke skal trække ud for at overhale en lastbil/campingvogn! For så blev de jo nødt til at komme ned og køre helt lovpligtigt (læs forsvarligt!). Øv hvor gør det mig sur når man er ved at blive "kørt ned" af sådan en idot!

Men der er selvfølgeligt ingen grund til at ligge i midterbanen eller venstre bane uden grung!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-06 22:30

Citat
Hvis det er eller skal være legalt at ligge og flyde i venstre vognbane med 50km/t når der skiltes med max 70km/t bør det vel være ok at overhale højre om, eller hvad?

Jeg vil dog gerne forstå hvorfor man ligger og "fiser den af " i venstre vognbane når der er rigeligt plads i den højre. Jeg kender godt reglen om hasteigheden bestemmes af den forankørende. Men når man er den forrste bilist i venstre vognbane mandag morgen og ligger i denne vognbane igennem 6 Lysreguleringer eller mere (strækning på over 6 Km) er det vel ikke dene regl der gælder?

Skal det så forstås så du synes det burde være tilladt at overhale højre om i sådan et tilfælde??
Fordi hastighedsgrænsen er 70, er det jo ikke at påbud at der skal køres 70, selv om det ganske rigtigt kan være irriterende hvis det går "for langsomt"

Og så forstår jeg ikke helt hvorfor du mener at jeg skal have noget frísket op ang. forbikørsel.
Forbikørsel er jo netop ikke for dem i venstre vognbane, men betyder, at hvis der køres hurtigere i højre vognbane må man "overhale til højre" altså køre forbi.....såfremt det drejer sig om en række biler hvoraf hastigheden bestemmes af den forankørende.....i højre vognbane

Men hvad der er kulturen og samfundets behov, det er der vist næsten lige så mange meninger om, som vi er mennesker her.
Nogen ville ønske fri hastighed overalt, nogen så helst at biler kun måtte køre 50 km/t overalt, nogen så helst, at alt hvad der hedder privat bilisme blev afskaffet o.s.v.

Så hvem der skulle være i stand til at vurdere, endsige bestemme det (udover den lovgivning der er på området i forvejen), det må stå hen i det uvisse

mvh dova

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-06 22:51

Jeg mener at love skal holdes - og hvis liven 15 blev det spørgsmål ikke kommet her.

Årsagen til at jeg rejser det er at der er mange der ikke vil holde til hørje, måske mere af angst for højre vognbane end end af en god velovervejet grund.

Med hensyn til forbikørsel, skal man være opmærksom på at dem der er i vensre vognbane kan skifte til den højre ret pludseligt. Derfor komme man galt afsted hvis man tror man bare kan holde sømmet på den hastighed der er skiltet med når der opstår kø i den venstrevognbanne eller trafiken helt stopper i denne vognbane. Med hensyn til forbikørsel vensre om ved venstresvingende bilister skal man har forvisset sig om at denne eller disse bilister viser af til venstre hvis de ikke gør det men blot er forkert placeret koster dette også et klip.

I tyskland mener jeg også at forkert vognbane placering koster "punkte" i kørekortet. Men har ikke nærlæst de tyske færdselsregler på dette punkt.

Med hensynt til hvad der skal være lovligt mener jeg at der skal være en form for lighed for loven. Hvis du Dova ligger og nusser med 50 km/t i venstre vognbane fordi du om 3Km skal til venstre mener jeg ikke du har læst 15 og at denne forseelse burde koste et klip (i dit kørekort). Hvis jeg eller andre derved hindres i at køre de 80 km/t som skiltningen i øvrigt på samme strækning tillader.

Jeg er ikke ud fra dit sidste indlæg ikke helt sikker på at vi anskuer problemstillingen ens...

Ret mig hvis jeg tager fejl...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-01-06 11:20

>Fordi hastighedsgrænsen er 70, er det jo ikke at påbud at der skal køres 70, selv om det ganske rigtigt kan være irriterende hvis det går "for langsomt"

Og jeg lærte i sin tid at man ikke måtte være til gene for de andre trafikanter - så dette bør der måske tænkes nærmere over - altså køres med korrekt hastighed efter lovgivning samt forhold. Magter man ikke at overskue trafikken pga f.eks. alderdom bør man ikke have kørekort længere. (Ud fra erfaringer om at ældre mennesker ofte kører "for" langsomt - måske har de bare god tid, sparer lidt på de dyre benzindråber, ellers kan de bare ikke overskue trafikken.)
Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 16-01-06 11:40

UPS
citat: De 50 Km/t gældre også Busser også HT, Arriva og Combus og turistbusser. Det er jo også derfor at "os" med stort kørkort næsten har fået tævet §15 reglen ind i hovedet.

benjamin der er noget du har misforstået busser må følge hastihedsgrænsen op til 80 km/t også i bymæsig begygelse jvf færselslove

jeg har kørt turist i 8 år ind til en arb skade statte en stopper for det jeg har kørekort til alt og færselsloven er et emnne der intrasser mig meget*s*

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 16-01-06 11:45

jvf færselslovens kap.5

Kapitel 5 - Hastighed

--------------------------------------------------------------------------------

Almindelige regler

§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold.

Stk. 2. Kørende skal holde en efter forholdene passende lav hastighed:

1) i tættere bebygget område,

2) når sigtbarheden er nedsat på grund af lys- eller vejrforholdene,

3) ved vejkryds og i vejsving,

4) foran fodgængerfelt,

5) foran bakketop eller på andre steder, hvor oversigten er begrænset,

6) ved risiko for blænding,

7) ved møde med andet køretøj på smal vej,

8) i vådt, glat eller fedtet føre,

9) hvor køretøjet nærmer sig bus, der holder for at optage eller afsætte passagerer,

10) hvor køretøjet nærmer sig børn på eller ved vejen,

11) hvor køretøjet nærmer sig heste eller kreaturer på vejen,

12) hvor der foretages arbejde på vejen, og

13) forbi uheldssted på vejen.

Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.

Stk. 4. I dårligt føre skal den kørende afpasse hastigheden således, at andre så vidt muligt ikke tilstænkes.

Generelle hastighedsbegrænsninger

§ 42. På andre veje end motorveje og motortrafikveje må køretøjers hastighed ikke overstige følgende grænser:

1) i tættere bebygget område: 50 km i timen,

2) uden for tættere bebygget område: 80 km i timen.

Stk. 2. På motorveje må hastigheden ikke overstige 130 km i timen.

Stk. 3. På motortrafikveje må hastigheden ikke overstige 90 km i timen.

Stk. 4. For en vejstrækning kan der fastsættes en højere hastighedsgrænse end den generelle hastighedsgrænse, såfremt omstændighederne, herunder trafikafviklingen, tilsiger det, og afgørende færdselssikkerhedsmæssige hensyn ikke taler derimod. På motortrafikveje må hastigheden dog ikke overstige 90 km i timen.

Stk. 5. For en vejstrækning, hvor det ikke vil være forsvarligt eller ønskeligt at tillade kørsel med hastigheder svarende til den generelle hastighedsgrænse, kan der fastsættes en lavere grænse. I tættere bebygget område kan der på tilsvarende måde fastsættes en lavere hastighedsgrænse for et nærmere afgrænset område.

Hastighed for særlige typer af køretøjer

§ 43. For busser, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 80 km i timen.

Stk. 2. For andre biler, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg (lastbiler), og for vogntog bestående af en lastbil eller en bus, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, og et registreringspligtigt påhængskøretøj må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 70 km i timen. I tættere bebygget område må hastigheden ikke overstige 50 km i timen, uanset om der er fastsat en højere lokal hastighedsgrænse.

Stk. 3. For biler med en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 70 km i timen, hvis der er tilkoblet påhængsvogn, sættevogn eller registreringspligtigt påhængsredskab, herunder campingvogn. Tilsvarende gælder for motorcykel, hvis der er tilkoblet påhængsvogn eller registreringspligtigt påhængsredskab.

Stk. 4. For biler og motorcykler, hvortil der er tilkoblet et ikke-registreringspligtigt påhængsredskab, og for traktorer og motorredskaber må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.

Stk. 5. For motordrevet køretøj eller vogntog, på hvilket et eller flere hjulpar har massiv hjulbeklædning, må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 15 km i timen.

Stk. 6. Ved registrering eller godkendelse af et motordrevet køretøj kan der fastsættes en særlig, lavere hastighedsgrænse, såfremt køretøjets konstruktion nødvendiggør det.

Stk. 7. Trafikministeren kan, hvor forholdene taler herfor, fastsætte en højere hastighedsgrænse end de i stk. 1-5 nævnte, gældende for særlige køretøjstyper, såfremt færdselssikkerhedsmæssige eller køretøjstekniske grunde ikke taler derimod.

Stk. 8. Uanset bestemmelserne i stk. 2, 1. pkt., og stk. 3 kan trafikministeren træffe bestemmelse om udførelse af forsøg med højere hastigheder på motorveje for de i stk. 2 og 3 nævnte køretøjer.

§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 45 km i timen. For ikkeregistreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 16-01-06 11:59

Akaup med syd for grænsen mener jeg tyskland
frankrig belgien nej tak de køre som røv og nøgler og det var ikke så langt syd på jeg ville i de andre lande (frankrig belgien) har jeg set hvordan man kommer ud hvis der ikke er plads eller skal pakere selv om der ikke er plads der skubber de bare lidt til bilen så langt er vi tros alt ikke nået i vores mentalitet inu *s*så helt slem er vi ikke

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 16-01-06 12:33

>Akaup med syd for grænsen mener jeg tyskland

Tænkte det nok - er også *meget* glad for at vi ikke har de scenarier du nævner!
Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 16:27

Øhh hvad har jeg misforstået ?

§ 43. For busser, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 80 km i timen.

Stk. 2. For andre biler, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg (lastbiler), og for vogntog bestående af en lastbil eller en bus, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, og et registreringspligtigt påhængskøretøj må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 70 km i timen. I tættere bebygget område må hastigheden ikke overstige 50 km i timen, uanset om der er fastsat en højere lokal hastighedsgrænse.

V max er 80km/t
stk 2 siger klart at de 50 kmt i bymæssig bebyggelse er max også for busser...

Eller hvad?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 17:31

Der er ikke kommet så mange indlæg til sprøgsmålet. Så vi forøger med 100 igen
Det drejer sig om placeringen på vejbanen ikke om hastighed..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-06 17:58

Citat
Stk. 2. For andre biler, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg (lastbiler), og for vogntog bestående af en lastbil eller en bus, hvis tilladte totalvægt overstiger 3.500 kg, og et registreringspligtigt påhængskøretøj må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 70 km i timen. I tættere bebygget område må hastigheden ikke overstige 50 km i timen, uanset om der er fastsat en højere lokal hastighedsgrænse.

Stk 2 siger, at det er max 50 hvis bussen har påhængskøretøj på, Benjamin

Men den paragraf der er nævnt, med max 70 km/t for vogntog, gælder så ikke helt mere, idet der på mange motorvejsstrækninger nu er tilladt at køre 80 km/t med vogntog/lastbiler.

Men m.h.t. placering på vejen:

"Man skal altid holde så langt til højre som hensynet til anden færdsel, og øvrige forhold, gør det muligt" (Det er denne formulering køreskoleeleverne lærer

Og altså ikke, at man af hensyn til den øvrige trafik skal holde så langt til højre som muligt.

Og "øvrige forhold" kan sagtens "gøre det muligt", at man over en strækning befinder sig i venstre vognbane, uden det af den grund er en overtrædelse af færdselsloven.......som f.eks. vognbaneforløb, at man i god tid indretter og tilpasser sin videre kørsel .

mvh dova

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 18:08

Prøv igen Dova
Prøv at finde en god grund til at folk køre i vensre vognbane når den højre er tom, det er det spørgsmålet går på...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-06 18:58

Benjamin

Kode
Hvorfor kan "vi" bilister ikke vise så meget hensyn til hinanden, at vi overholder denne paragraf

Det er da umuligt at svare på. Hver i sær kan disse venstrebane-folk have deres grund til dette, lovlig eller ej.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 19:07

Jeg tror du har helt ret Klumme...

Jeg kunne bare godt tænke mig at forstå lidt af hvad det handler om...

Jeg tror der er noget med at bestemme over andre i dette spørgsmål, da mange af disse vensterbanefolk bliver mopset når man glider højre om dem...

Mange får endda så travlt at de sætter farten meget op...

Men de har da nok hver især deres egne "gode" grunde... Det er dem jeg gerne vil høre om...

Indtil videre er det kun dova (der normalt svare på alt) der har ytret at vi dem der køre efter loven gør sig bedre end de er... Men jeg har ikke hørt nogen fordele endnu. Måske lider disse bilister måske bare af mangel på evne til at se hvad der sker bag ved dem...
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 300 point
Dato : 16-01-06 19:50

Benjamin

Jeg kunne godt begynde at remse nogle psyklogiske faktorer op, som muligvis er årsagen til denne fejlplacering i trafikken, men det vil kun være gætteri og derfor gider jeg ikke. Men et par nøgleord, som er årsagen til 80 % (et gæt) af vores trafikproblemer er at vi er egoistiske og rethaveriske.

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 20:12

Tak for svaret Klumme.

Jeg tror jeg hopper af denne tråd.

Jeg takker alle der deltog, men tror nu nok det er esensen der kom frem i din besvarelse.

Syntes der har være en fair chance til at komme med andre bud.

God aften til alle
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-06 20:33

Tak for påskønnelsen Benjamin, men jeg håber da ikke jeg var medvirkende til at du lukkede allerede nu. Der kunne da sagtens komme flere bud.

Skal lige på falderebet nævne et par faktorer mere såsom tankeløshed og dumhed. Som daglig billist i Storkøbenhavn ser jeg tonsvis af færdselsovertrædelser, men reelt gør politiet kun noget i forbindelse med kampagner og razziaer, hvor de så efterfølgende kan storskryde om deres indsats.

Det skal være ekstremt groft før en skide patruljevogn griber ind, og det skal ske lige for snuden af dem. Undskyldningen som jeg selvfølgelig har afkrævet dem er..... mandskabsmangel og dermed prioritering, så på det grundlag skyder de "aben" videre til Christiansborg.

Jeg tror ikke en dyt på dem....... BASTA LOOOL

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 22:01

Hejsa

Nej jeg lukkede spørgsmålet - fordi jeg syntes det mere ville være en dabat med DOVA end en åben debat om individuelle synspunkter.

Jeg er mest til debat hvor der kommer aha oplevelser - ikke en debat på hvem der er den klogeste...

Der findes jo ikke bedre bilister end en selv - så er det lige gyldigt om man er hr/fru nybegynder eller jason What... ever...

Spørgsmålet var jo kun omkring placering på vejen - og havde fra starten intet at gøre med hastigheden, denne var blot nævnt for at belyse emnet.

Men jeg tror du har meget ret i at problematiken bunder i "jeg er alene i verden", hvis vi var mere fælles og venner i trafiken ville det hele glide meget lettere...
mvh benjamin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-06 22:33

Oky doky. Your choice men at se bort fra hastigheden kan man nu ikke, da det jo er en del af problematikken. Du har ret i, at der er tale om PAiV (Palle alene i verden) trafikkulturen