/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedr optimering af bredbåndsf-
Fra : g_h
Vist : 771 gange
300 point
Dato : 15-01-06 16:43

http://www.kandu.dk/tip13247.aspx
Det er sikkert meget godt, med sådan et tip. men for os, der ikke er så ferm til alt det tekniske:
Hvilke fordele/ulemper er der ved operationen?
Situations eksempler måske

Gert

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-06 17:13

Kender godt tippet andre steder fra.
Fordele: Måske får du hurtigere forbindelse
Ulemper: Måske bliver den langsommere, eller forbindelsen går i kuk.
Der findes utallige programmer, der kan (eller påstår de kan) lave forbindelsen hurtigere.
Jeg har prøvet nogle gennem tiderne, men har altid senere fortrudt, da det ikke hjalp, og senere gav problemer.
Og hvis mr. windows mente at indstillingerne skulle være anderledes, så var det nok allerede lavet ved installationen.
Hvis du ikke før har leget med registreringsdatabasen, så hold fingerne væk, eller i de mindste lave en sikkerhedskopi, så der er en chance for din opkobling kan gendannes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 17:15

Først og fremmest skulle der ligge en forkl på hvad ab mener med "OPTIMERING".
Og hvordan man skal måle den optimering,hastigheden på forbindelsen er altid afhængig af det svageste led,så hvad der menes med optimering,siger ihvertfald ikke mig noget.
Men det kan da være der kommer en forklaring med den madding der er lagt ud

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-01-06 17:31

som jabus siger er det , det svageste led der bestemmer din hastighed og det er normalt den hastighed du betaler for, den vil aldrig blive hurtiger medmindre du bestiller en hurtigere forbindelse
og det hjælper tippet ikke på

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-06 20:34

Det er slet ikke en optimering af forbindelsen, men en optimering af computeren og dens kommandoer til modemet, der er tale om.
Det er et spørgsmål om indstilling af pakkestørrelser, og priotering mellem http og post mm.
Derfor KAN man være heldig at visse forbindelser går hurtigere, medens andre bliver langsommere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 22:08

Javel,men er man så ikke ude i ekstremerne??Eller er det noget der kan mærkes ved downl/upload??

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:20

Hejsa....

Det bedste man kan gøre er at holde sin com i tip top form.
Sørge for at konfigurerer sin firewall ordentligt.
Jævnligt scanne for virus og advare.
Konfigurerer sine fildelingsprogrammer ordentligt.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-01-06 07:00

Størrelsen af RWIN (Receive Window) har stor betydning for, hvor godt du er i stand til at udnytte din bredbåndsforbindel. RWIN angiver størrelsen det "modtagevindue", der anvendes af computeren, når den modtager datapakker. Dette "modtagevindue" skal helst passe til den pakkestørrelse, der anvendes på din internetforbindelse.

Hilsen
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : onkelkeld

Modtaget 300 point
Dato : 16-01-06 16:42

Har nu afprøvet mere end et døgn, det tips til forbedring af bredbåndsforbindelsen af axelbjarne, virkede på den måde at jeg lige efter fik en forbindelse der var en anelse hurtigere, men så nu et halvt døgn efter blev forbindelsen meget ustabil, det har den ellers ikke været hos mig længe, gik så ind og fjernede , og straks var forbindelsen som før jeg lavede de ændringer, siger ikke forslaget ikke virker, men det virkede ikke for godt på min 2gb forbindelse, så nogle med lav hastighed kan måske have glæde af det, men ikke jeg med en forholdsvis stor forbindelse, jeg røg ca. 25% ned efter at have været på et par timer idag, og efter fjernelsen, fik jeg normal forbindelse igen, har testet min forbindelse ved hjælp af :
http://test.info.dk/index.phtml
og
http://www.dslreports.com/stest?loc=2
og
http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp
om ikke andet kan disse test steder måsk hjælpe andre
hilsen
onkelkeld

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-01-06 17:13

Der er sikkert mange faktorer der spiller ind, jeg har ikke nogen nedgang, og jeg kører også en 2MB forbindelse. Jeg gengiver kun, hvad jeg har læst mig til blandt de lærde, det her tips kommer fra "Den store TIPS & TRICKS bog, af Benny Christensen Grandahl, og Martin Simon.

Med venlig hilsen
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 29-01-06 22:32

Tak for svaret onkelkeld.