/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
PSP X
Fra : Dudder
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 15-01-06 15:58

Hej
Jeg har brugt PSP X længe nu, men lige pludselig får jeg beskede, når jeg vil gemme et billede, "Because og the limitations of the specified file format (and possibly the save options you,ve selected) the saved file will be limited to a merged image. Would you like to continue ? Yes og No"

Og så kan jeg ikke gemme billeder i et jpeg format.

Det eneste jeg har lavet er at kopiere et stykke græs over en bold på en græsplæne. Som jeg har prøvet tusinde gange før, men nu får jeg lige pludeslig denne besked - er der nogen, der har en ide om, hvad der er galt ??

Og ja jeg har geninstalleret programmet flere gange, men lige lidt hjælper det.

vh.
Dudder

Kommentar
Fra : klingaa

Dato : 15-01-06 16:19

prøv at gå ind i den butik du købte den i og spørg hvad der er galt, måske er der en garanti på den, hvis du ikke har glemt din kvittering.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 15-01-06 16:25

Årsagen er at du ikke har samlet det til et lag, du har bold og græsplæne hver for sig altså i 2 lag, så du må under Layers gå ned til Merge og klikke på Merge All.

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 15-01-06 16:32

Hej
Jeg har prøvet merge all, så gemmes der et jpeg billede, som ikke kan åbnes - det er helt blankt ????????

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 15-01-06 16:40

Har du prøvet blot at acceptere meddelelsen du omtaler og trykke på yes og altså fortsætte?

Forinden skal du jo sikre dig at du har bedt om at få filen gemt i Jpg.

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 15-01-06 16:50

Det er forsøgt, og så får jeg et blankt jpg billede

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 15-01-06 17:02

For mig lyder det som om du ikke har check på det med filbetegnelsen. Når du skriver at der ikke er noget billede, må det vel være når du vil kalde det frem igen.
Prøv så at kalde billedet frem med filtypebetegnelsen " alle filer" jeg tror ikke du har gemt den under Jpg, men under noget andet.

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 15-01-06 17:10

Jeg har tjek på filerne og formaterne og det er gemt rigtigt, og når jeg gør det samme i psp 9 på nøjagtig samme måde, tja så lykkedes det. Så jeg tror, at jeg afinstallere psp X og bruger det andet. Det er bare lidt ærgeligt. Når det har fungeret før

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 19:18

jeg her set den besked flere gange - og det bliver jo blot automatisk merged - har aldrig været ude for at jeg så ikke kunne gemme billedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 19:20

ps.. læg lige mærke til at der er to forskellige jpeg formater under gem

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-01-06 19:31

Jeg har fået den samme besked du bekriver, hundredevis af gange, og valgt "Yes" hver gang, - og billedet bliver gemt i jpg-format. Normalt har jeg kun behandlet disse billeder med småting, som f.eks. rettet røde øjne, eller beskåret billedet, således bibedholdes et forholdsvis stort format med mange pixels - når jeg får denne besked.