/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvor GROFT kan din NABO
Fra : kj1945
Vist : 774 gange
42 point
Dato : 15-01-06 04:51

Arbejde SORT / MODTAGE offentlige ydelser - Sælge hæler varer m/m i stor stil før du vil anmelde vedkommende, et svar vil blive modtaget med kyshånd, men der er kun 15 point på kontoen, selvom det måske var mere vær.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-06 08:57

Ring til politiet.
Ikke mere om den sag.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 15-01-06 09:25

Den med hæler varar syntes jeg er særlig slem , så ring til politiet
Mvh: Monsen.

Ps: lad være at sige hvem du er hvis du ikke er helt tryk ved naboen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-06 09:31

Du kan også give politiet et tip på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 15-01-06 09:40

At det vedkommende gør er forkert ved vi alle ,også din nabo,men jeg ville betænke meg en ekstra gang før jeg anmelte en nabo ,Husk den der er ren kast den første sten.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 09:41

jeg har lige passeret de 60
jeg har lært at man skal stå ved det som man gør og sige sandheden, for den kan du fortælle igen om 30år, det kan du ikke hvis du begynder at pakke sorte små engle ind eller køre fordækt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-01-06 09:58

Jamen tillykke med en runde dag.

Tror du ikke Politiet ikke allerede kender de pågældendes aktiviteter, og selv følger op på det med jævne mellemrum.
De kender gerne deres potentielle klieneter, det er jo ofte gengangere.

Det er vel blot antagelser du gør dig.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 10:05

det er ikke nogen antagelse jeg gør mig, skal det endelig komme så tæt på som til politiet så tror jeg nærmere at for de er jo også kun mennesker at de også er køber af godt billig værktøj f.eks.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-01-06 10:20

Din henvendelse til politiet kan jo blive lidt problematisk, hvis du ringer og siger, at du har købt værktøj som hælervarer og derfor ved det sælges på en given adresse. Men du kan selvfølgelig gøre det anonymt. Og selv passe lidt på en anden gang.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 10:43

til Qrha
hvordan kan det blive problematisk for mig, og selv passe lidt på ??
HVAD MENER DU MED DET ???
jeg vil ikke købe nogen form for hælev. men var ved at blive groft overfaldet Nytårs aften fordi jeg ikke ville købe hans TYVE GODS,
MEN HAN HAVDE SELVFØLGELIG SIN BODDY GARDS MED SIG SÅ DE VAR TO
og dem tror politiet mere på end en lovlydig borger
mvh.
kj

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-01-06 11:03

Det er dit mavesår der skal afgøre hvor vigtigt det er for dig, at anmelde ham. Men jeg vil næste give dig dit eget dit råd, som du d.d. skrev til en anden bruger:
hej du
du må have det hårt
der findes støtte pedagoer næsten til alt mellem himmel og jord
findes der ikke en sådan til din gode kammerat som du tisser med

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-01-06 11:33

Er der ingen andre naboer end ham du mener er "kriminel"??? det kunne jo være at de var med på at få ham anmeldt hvis det er et generelt problem i gaden.........
For en ting er sikkert -der skal være sikre beviser før jeg anmelder nogen for et eller andet ...Tænk hvis nu det ikke er hælervarer han sælger ..?????
Et eksempel..Det er da tit og ofte at folk spør "nej så fin den er -hvor har du da købt den"??? Ofte svarer jeg da "den har jeg da stjålet" bare sådan for sjov skyld....Hvis nu der så står en og tænker "ham skal jeg F.... anmelde ...." så ruller bolden... Ser du pointet????

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 11:50

hej
sverola
det er vognlæs fuld vi snakker om og ikke enkelte stykker
og såfremt vi ikke lige har det på lager skaffes det ret hurtig
så pu ha
der bliver sagt hvor mange dusin vil du have af hver slags o.s.v.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-06 12:14

Træd varsomt.

Loven beskytter den kriminelle bedre end ofre for slet ikke at tale om anmeldere.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 12:29

hej bjarne
du kommer sagu med mange gode fif,
men kan du så sige mig hvorfor det er sådan, ??
jeg vil da nødig passes på mine gamle dage af denne type som ikke kan se forskel på dit og mit

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 42 point
Dato : 15-01-06 12:43

Det er sådan fordi de fleste anmeldere ikke har råd til at sætte en advokat til at varetage deres interesser og fordi Politiet er tvunget til at prioritere opgaverne.
Hvis du bliver overfaldet efter, at have vidnet imod en kriminel bliver den kriminelle eller dennes håndlangere straffes hårdere end normalt, men det hjælper ikke den der er blevet invalideret af et sådant overfald.
Jeg kender en der ikke selv anmeldte en nabo for noget tilsvarende, men som ikke ville lyve om sin viden da en anden foretog anmeldelse. Dels blev pågældende tvunget til at vidne, og måtte rejse i flere timer fordi anklagemyndigheden havde flyttet sagen til en anden retskreds hvor der også var sigtelser. Den sigtede dukkede ikke op til retsmødet da man jo ikke varetægtsfængsler i sådanne sager (menneskerettighederne - you know) nå sådan gik det indtil der blev udstedt anholdelsesbegæring og fyren "gik under jorden" (han er stadig i miljøet).
Nå og hvad så? Ja min bekendte har så gået og været hunderæd for fyren og hans kammesjukker og er det stadig.
Nu siger min bekendte, at hun ikke vil fortælle at have set noget en anden gang.
Det er vores retssamfund. De bedre bemidlede skriger på skattenedsættelser og dem der ikke har råd til at flytte væk fra et kedeligt område har ingen beskyttelse for vores Polit sendes til udlandet for at lære banditstater hvordan man skal gøre og en god del af resten skal afspadsere fordi de har måtte passe på ved statsbesøg og EU møderog selvfølgelig øget patruljering i "ghettoområder".
Hva' ska' jeg sige? Lorteland!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-06 12:51

Man kan også sige, at kriminalitet er prisen for et liberaliseret samfund, hvor den personlige frihed i sidste ende er et spørgsmål og økonomisk formåen.

Det lyder så godt, at man ikke vil begrænses eller overvåges, men reultatet er den lille terrorisme hvor de få kuer de mange (der ikke har råd til private vagtkorps) og det kan vi nok ikke gøre meget ved.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 14:14

hej bjarne
vil du lægge ansigt til næste gang der skal stemmes, og så stå for at hvis ham minister president COWBOY han skulle dukke op
så må han sagu selv betale for at han kan komme helskindet ud af landet igen,
OG DET GÆLDER DEM ALLE DER SKAL HAVE SÆR BEHANDLING

så vi andre ikke skal betale den pris at blive overfaldet M/M., men at der er kroner og mandskab til at forfølge disse sager

MOTTO
Stem på Bjarne han vil DIT LIV & DK. NOGET GODT

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-06 14:25

Bare det var så enkelt. Det er lettere med holdninger når man ikke har ansvar

Fra mit tidligere arbejde kender jeg menneskene i miljøet og vil selv overveje nøje før jeg anmeldte nogen da reglerne omkring offentlighed kan ramme en anmelder hårdt.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 15:34

HEJ BJARNE
tænker du på Cikane eller disideret voldligheder, for jeg vil give dig ret i at om natten da er alle katte grå, men da det her er i så grov en størrelse, og med så mange som får offentlig ydelser ja u ha da .
mener du at jeg skal sætte en extra knap på frakken ( skal- skal ikke) så at jeg kommer til det resultat at man skal la være at gøre noget
kan du ikke oplyse dit tidligere arbejds område
mvh
kj

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-06 16:34

Prøv, at sætte alle de velmenende råd du får ind i situationen, som du selv ser den det er bedre end vi skal fortælle dig hvad du skal gøre.

Min tidligere job vil fortælle mere end jeg ønsker så det holder jeg for mig selv og er alene en erfaring i denne sammenhæng.

Godkendelse af svar
Fra : kj1945

Dato : 17-01-06 16:24

Tak for svaret BjarneD.