/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
problemhund
Fra : hovsada
Vist : 1140 gange
300 point
Dato : 14-01-06 21:59

Jeg har købt et overvægtigt eksemplar, og den har nu fået en underlig ide med at spise græshopper fordi jeg har sat den på slankekur. Tidligere var den vild med melorme, men det var jeg ikke.
Når den ikke spiser sover den bare og er røvkedelig. Skal den mon socialiseres eller skal jeg levere den retur. Græshopper er altså ret dyr foder. Han hedder Franz, selvom de sagde han var en tæve !
Kan det være problemet ?
HJÆLP

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 14-01-06 22:06

Jeg tror nærmere, du skal checke kønnet på græshopperne ... Så kan du lege Noahs Ark ... bare med Græshopperne ... og vupti har Franz snart sin egen græshoppefarm, og så er det ikke længere et økonomisk problem!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-06 22:07

Det spørgsmål kan jeg ikke tage alvorligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-06 22:12

Det ska' du ikke være ked af, græshopper feder ikke så meget som melorm.

Medmindre altså at du dypper græshopperne i chokoladeovertræk.

mvh dova

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 14-01-06 22:13

Jamen det er virkelig meget seriøst-
måske skulle jeg hellere have kaldt ham Martin-
det er sådan et nuttet navn,
men jeg kender en der hedder det og han blir nok bare fornærmet !
selvom han/hun er så fed virker hun meget maskulin-

jeg er modtagelig for forslag til andre navne--har osse tænkt på August, men det kender jeg en sød hund der hedder og det er ikke en tæve.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 14-01-06 22:13

Hej

Tror du ikke du skal springe over dit spørgsmål og falde op og ned på det.

Skagens Nero

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 14-01-06 22:14

Hej

Tror du ikke du skal springe over dit spørgsmål og falde op og ned på det.

Skagens Nero

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-01-06 22:17

///// Jeg har købt et overvægtigt eksemplar, og den har nu fået en underlig ide med at spise græshopper fordi jeg har sat den på slankekur.
Forsøg på svar: Da jeg kan se, længere nede, at du selv køber græshopperne til den, synes jeg da ikke det er underligt? Tænk hvis den kan lide smagen...og..når man nu får hopperne serveret..måske endda på et sølvfad. Har du i øvrigt undersøgt kallorieindholdet i græshopper før du begyndte at fodre med dem?

///// Tidligere var den vild med melorme, men det var jeg ikke.
Forsøg på svar: Hvor ved du fra at den var vild med melorme? Men jeg kan nu godt forstå at du ikke selv kan lide dem.

///// Når den ikke spiser sover den bare og er røvkedelig.
Forsøg på svar: Der er nu intet så godt som en god lur, når man lige har spist.

///// Skal den mon socialiseres
Forsøg på svar: Det er da et forsøg værd, den har jo åbenbart ikke fået noget ud af at prøve at socialisere dig - så måske du skulle prøve at socialisere den...

///// eller skal jeg levere den retur.
Forsøg på svar: Måske den har bedre af at blive returneret - jeg mener, der er vel returret når man køber en 'vare'.

///// Græshopper er altså ret dyr foder.
Forsøg på svar: Hvorfor i alverden køber du dem så - har du overvejet at købe hundefoder?

///// Han hedder Franz, selvom de sagde han var en tæve !

Forsøg på svar: Tjae..hvis hverken du eller sælger er i stand til at se forskel på han og tæve, så skulle du muligvis gå over til at holde de græshopper i stedet? Sælger bør måske blive partner i din græshoppeforretning.

///// Kan det være problemet ?
Forsøg på svar: Tjae...jeg ville nok osse blive lidt frustreret hvis folk kaldte mig 'Peter' og jeg faktisk var en 'Gurli'.

///// HJÆLP
Forsøg på svar: Er hermed forsøgt.

God weekend.

Vh. Vil.du

.o0..(gad vide om græshopper feder...)

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 14-01-06 22:17

Neeej altså at jeg ikke har tænkt på det med chokoladeovertræk -tak Dova

jeg har lige fået et chokoladefondue-sæt til jul- og vidste ikke rigtig om jeg skulle bytte det !

er der nogen der vil ha det efter at jeg har prøvet med græshopperne ?

betaling---20 græshopper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-06 22:20

Drop dine extasy piller og du vil opdage
virkeligheden.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 14-01-06 22:23

måske skulle jeg give Franz Martin August pillerne ?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-01-06 22:31

'Den der kun ta'r spøg for spøg og alvor kun alvorligt - han har faktisk fattet begge dele lige dårligt'

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-01-06 23:00

Det var dog et underligt spørgsmål - hvem faen fodrer hund med græshopper ?

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 15-01-06 01:13

Jeg synes, at du skal levere hunden tilbage.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-01-06 01:32

Lige nu er jeg mest stemt for Sannis svar---men hvordan kønsbestemmer jeg græshopper ??

uden chokolade -overtræk-- ???

Franz ser så sjov ud når den hopper efter dem- de er overalt lige nu !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-01-06 01:36

PS ! selvom der er kalorier i græshopper må al den motion da slanke ?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-01-06 06:57

Jeps. Motion slanker, så du kyler bare rundt med græshopperne ude på din lille altan eller ude i gangen. Det burde give masser af motion - sådan som den skal drøne rundt efter græshopperne.

Du kønsbestemmer dem ved at vende dem på ryggen og kigge godt efter!

Ganske nemt, ikk´?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-01-06 10:08

Jamen Hovsada, jeg tror du sidder på en guldgruppe i den hund. Hvad må du ikke kunne få for den i Ægypten. Som forsvarsværk for en gentagelse af Ægyptens syv plager. Med det indhug den hund kan gøre i græshopper vil den kunne sikre en fremtidig hungersnød.

Og du er sikker på det ikke er en flyvende hund du har fået. (Kig efter vinger).

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-01-06 18:32

jeg har tænkt på at kontakte én adfærdsbiolog, som kunne socialicere Franz lidt for mig og gi`ham nogle mere almindelige spisevaner- på det sidste har han også udvist et iltert temperament med raseri-udbrud. Man er hvad man spiser, så måske skulle han omvendes med noget mindre "springfarligt" foder ??

er der en adfærdsbiologlog tilstede ?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-01-06 18:41

Hvis du begynder at lade en adfærdsbiolig kigge på Franz, ender det med, at der bliver brug for en adfærdsnekrolog!!

Lad du nu Franmz hoppe og springe. Én af jer skal jo motionere, og på denne måde kan du gøre det uden fare for selv at tabe dig.

Og så kan I - hund og græshopper og du - få job i en cirkus - hvis du træner græshopperne.
Franz kan jo!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-01-06 21:55

hvad er en adfærdsnekrolog ??

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-01-06 22:01

Det er en nekrolog, der bliver holdt over en afdøds adfærd - den bliver dog ikke afholdt af en afdød.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-01-06 22:13

Kan overhovedet ikke tage det her seriøst. Hvem lader lige vovsen bestemme hvad den får at æde altså ?
Og så græshopper...jep jep

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 15-01-06 22:22

Hejsa Hovsa Hopsasa.

Du kan starte med at ændre navnet til Futte, det ville måske sætte lidt fut i den.
Men pas dog på at der ikke kommer for meget gang i den.
Hvis du vil spare kunne du jo se hvad den sagde til at blive fodret med regnorm, de er jo gratis.
Og de er heller ikke særlig hyperaktive så det vil modvirke efækten af navneændringen.

MVH MN

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-01-06 23:57

Jamen det er jo svært at grave regnorm når der er sne og frost - kan vil helst have levende foder, jeg tror virkelig at jeg har problemer - overvejer adoption !

Er der nogen der vil bytte med en papegøje ?---talende

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-01-06 16:39

Afliv hunden!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 16-01-06 16:48

Satellit

For pokker da!!!!!

Hvad skal der så blive af alle græshopperne?????

Jeg foreslår at klone hunden - og sende en stak Franz´er til sudan - eller sndre steder, hvor græshopperne hærger.
Det er da økologisk græshoppebekæmpelse - og gratis mad til hundene!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-01-06 11:57

jeg tror jeg har fået løst lidt af problemet- startede med at give den et nyt navn- nummerologi har sin virkning- og pludselig så jeg at Franz i virkeligheden er en tudse- nu er jeg så spændt på hvad der sker når vi kysser !

fortsættelse følger...........................

Accepteret svar
Fra : Sannie

Modtaget 300 point
Dato : 18-01-06 12:18

WOW ...
Hvis det virker, kan han så ikke osse komme og kysse mig. Jeg ønsker mig en hvid prins med en rusten cykel!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-01-06 12:58

Du må da være komplet sindsyg Sannie- den hvide prins er da MIN- jeg har ventet lææææænge- rustne cykler kan man altid få - jeg har et par stykker meget billigt !

der er nogen, der tror jeg har opbevaring, hvis de ikke snart blir hentet foræres de bort !

1 stk rød racer (kun lidt rusten )
1 stk mountainbike ( kun rust set med lup )

træk et nummer

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 18-01-06 17:09

Vi er nogle tudseglade piger, der spændt følger med i løsningen af problemet med "Franz".
Har du kysset? Er forvandlingen sket????
Er du meget kysseglad , har vi en hel dam fuld af livskraftige tudser, men vi har på fornemmelsen
at denne "Franz" er noget ganske særligt og følger med stor interesse hele sagens udvikling.
Slutteligt: Er du sikker på, at du kan se forskel på en prins og en tudse. Det
kan jo somme tider være ganske svært.

De kærligste hilsner
Pigerne med blåt blod.

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 18-01-06 17:10

Vi er nogle tudseglade piger, der spændt følger med i løsningen af problemet med "Franz".
Har du kysset? Er forvandlingen sket????
Er du meget kysseglad , har vi en hel dam fuld af livskraftige tudser, men vi har på fornemmelsen
at denne "Franz" er noget ganske særligt og følger med stor interesse hele sagens udvikling.
Slutteligt: Er du sikker på, at du kan se forskel på en prins og en tudse. Det
kan jo somme tider være ganske svært.

De kærligste hilsner
Pigerne med blåt blod.

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 18-01-06 22:47

Tak for svaret Sannie. cyklerne er her stadig- nu må vi se med den hvide prins, han skal mere end være kongelig !

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 19-01-06 01:26

hovsada

Tak!

Kongelig er ikke nok. KongeKongeKongeSØN ... ikke noget med lig!!
Det er ikke til at vide, hvad der er i lasten, hvis der følger lig med!