/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
sang fra dansk top i 1973
Fra : oberwelt
Vist : 1209 gange
500 point
Dato : 14-01-06 18:36

jeg ved godt det er et forkert emne jeg er under, men nu blev det sådan!

Jeg savner at vide, hvilken sang dette er og hvem der synger.

Jeg kan huske at det er en mand og jeg havde et kassebånd tilbage i 1973/74 der hed noget med Musikalske Venner/13 Rigtige træffere eller sådan noget lign.

Spørgsmålet har jeg stillet før, men jeg håber på at der er kommet nye folk til.

Omkvædet lyder:

En sommermorgen fyldt med solens første skær
du kommer løbende som en fe med bare tær
jeg ser dit hår lysende som guld
dine øjnes klare blå
du er yndig som få

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-01-06 19:05

Ked af det, jeg er årgang 57, så når du får svaret siger jeg sikkert: "Nåh, JA" men det siger mig ikke noget som helst lige nu.....................

Held og lykke - hilsen Ripley

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 19:16

Jeg kender den heller ikke, men ertil gengæld helt vild med denne

Helan går, sjung hoppfaderallanlallanlej

helan går, sjung hoppfaderallanlej.

Den som inte helan tar,

han heller inte halvan får,

helan gååååååååååår,

sjung hoppfaderallan..

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 14-01-06 19:38

Jeg har fundet en gammel LP frem af gemmerne. Musikalske Venner no. 1, Metronome HLP10293. Den er udsendt i 1977, så det er nok ikke den du søger.

Ingen af sangene på pladen passer til din efterlysning.

Var der flere kunstnere på båndet, eller var det en kunstner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-06 19:54

Musikalske venner, var det ikke noget med Allan Mortensen, ham krøltoppen???

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 14-01-06 19:55

Aner det ikke, men på denne side er der en mængde titler under "diverse". Måske du genkender den når du ser titel/kunstner
http://www.tagoo.de/index.cfm/live/Diverse-/-Ballermann-Hits-2005-CD-2

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 14-01-06 19:59

Den kender jeg.

jeg har lige været inde og finde LPen frem, sød lille sang i øvrigt.

Pladen hedder 13 Træffere no. 5.

Nummeret hedder En sommermorgen og blev sunget af en duo der hed 2 Jyder.

Pladen blev udgivet på Metronome og har nr. HLP 10554

mvh dova

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-01-06 20:43

Sådan dova... der er åbenbart nogle der bare kan det skidt...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-01-06 22:46

Og - det var Steen Bramsen der havde udsendelsen 'Musikalske Venner' - men det var Allan Mortensen der havde hittet 'Musikalske Venner'.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-06 00:08

Sys jo nok der var et eller andet med Allan Mortensen og Musikalske venner, så blev det lige sat på plads, tak for det vil.du

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-01-06 00:36

Godkendelse af svar
Fra : oberwelt

Dato : 15-01-06 17:45

Tak for svaret dova.

Jeg er imponeret - dova hvor får du det fra - du ved sq da alt.

Jeg er meget glad tusind tak.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 15-01-06 17:54

det er fantastiks dova i 30 år har jeg ikke kunnet finde den (eller i hvert fald i de 20 jeg har ledt) og nu kan den lånes på cd på bib.

glæder mig til at høre den igen

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 15-01-06 17:55

og slutteligt dova - jeg har mailet til jørn de mylius men han ved det åbenbart ikke - han har i hvert fald ikke svaret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-06 19:18

Selv tak

Jamen det var da godt at jeg kom i tanke om, at jeg havde den gamle LP liggende hvorfra jeg synes at kunne huske den tekst du skrev.

mvh dova