/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Syn og termostat-golf2
Fra : jk6
Vist : 650 gange
200 point
Dato : 14-01-06 18:13

Hej!
Er der nogle der ved om der sker noget hvis man kommer til at overskride den sidste frist for syn med en uge eller to? Det er vel ikke sådan at pladerne inddrages fra den ene dag til den anden?
Jeg har desuden lige udskiftet termostaten på min golf2 1,8, men jeg kan simpelthen ikke få den tæt der hvor studsen sidder på vandpumpehuset. JEg har brugt en ny o-ring (godt nok fra thansen) og smurt den godt med fedt samt renset af for ir. Kan det passe at man skal have fat i den flydende pakning?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 14-01-06 18:20

Der går 3-4 uger før du får en rykker om at du ikke har været til syn.
Inden den tid sker der ingenting.

Men du kunne jo også bestille en synstid til omkring den tid hvor du regner med at have bilen klar, så sker der i hvert fald ingenting, heller ikke selv om du skulle blive stoppet.

Jeg har selv lige trukket en synstid i 3 måneder på min bil, og nåede at få en rykker på det

M.h.t. termostathuset.
måske sidder der alligevel noget skidt, eller o-ringen er vredet ud af rillen.

Du må tjekke det igen, evt. med en ny ring i.

Pas på med flydende pakning, der må slet ikke kunne komme noget ind i kølersystemet, for så stopper det de små huller i topstykke o.s.v. og bilen bliver varm, fordi det stopper cirkulationen.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-01-06 18:32

Det kan være en lille sprekke i termostathuset, den er lavet af plastik som jeg husker det.Jeg har vært ude for det flere gange..
alimak

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 14-01-06 18:53

-du har nok spændt for hårdt, og så har termostathuset taget skade.......

Vh.

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 14-01-06 20:19

Tak for svaret dova. jeg må tjekke igen og prøve med en ny pakning