/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problemer med harddiskplads XP
Fra : rievers
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 14-01-06 17:46

Nyt medlem og har derfor ikke flere point, men håber i har lyst til at hjælpe mig:D

Som overskriften hentyder til har jeg et problem med plads på harddisken. For lidt under en uge siden havde jeg ca 1 gb. ledig plads på mit C-drev (hvor windows er installeret). lidt under en uge efter er jeg nede på 75 mb ledigt plads, og det er uden jeg har installeret noget. er det windows som går ind og laver og gemmer nogle filer?

Hvad kan jeg gøre ved dette problem?

Håber i kan hjælpe migm da dette er et stort problem for mig.

På forhånd tak og forsat god weekend

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 17:50

Lyder mere som om du har en virus, der gør den spreder sig på din hd.

Xp. tager ikke selv plads:-=

Men du kan have et mail program (backup) eller du kan have et problem med system gendanelsen, som stjæler plads.

Peter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-06 18:08

Prøv det lille nemme oprydnigs program Easy Cleaner, den har dansk sprog instaleret, der kan du ved Pladsforbrug få vist hvad der tager plads op, det vises i en "lagkage" så det er nemt at overskue, programmet kan også bruges til at slette Unødvendige filer og viser hvad der starter op sammen med Windows, plus meget mere, slet dem der ikke skal starte op automatisk, det er når du har sikret dig at det ikke er virus eller andet skidt der tager pladsen, programmet kan hentes her: http://www.docsdownloads.com/download/EClea2_0.exe

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 17-01-06 08:55

Du kan scanne for virus on-line her: http://housecall.trendmicro.com/

Du kan on-line scanne for spyware med X-Block her: http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : rievers

Dato : 17-01-06 12:13

Tak for svaret molokyle.

det var en go side du oplyste om. det ser ikke ud som om at den bare fylder mit drev op med alt mulig mere.. så takker mange gange:d

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 15:46

Jamen tillykke rievers ... og velkommen på Kandu.dk

</MOLOKYLE>