/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mit navn er rudi
Fra : rudik
Vist : 1061 gange
68 point
Dato : 14-01-06 14:10

hej jeg er ved at blive en lille mand, og er derfor også begyndt at tænke på hvad mit navn betyder hvis man venner det om. altså Idur , hvad betyder ordet idur?

hvis jeg søger på google.dk kommer der en helt masse tyske websites op, jeg mener, har jeg grund til at blive bange ?

Hvis jeg slår mit navn op i den rigtige rækkefølge i et navne leksikon , står der at rudi er et kæle navn til det tyske navn Rodolf.

så hvad nu hvis jeg venner navnet om til Idur?

nogle der kan svare på dette, jeg er ikke selv i stand til at svare på dette spørgsmål, da jeg ikke er istand til at tyde det tyske sprog.

men jeg vil meget gerne vide det, for jeg er ikke den eneste her i landet der hedder idur hvis man venner det om.

Hjælp! Mvh. IDUR

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-01-06 14:42

Pyh, jeg troede liige, du var Rudi S. Kløjsner

Hvad skulle der ske ved dit omvendte navn???

Hanne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-01-06 15:08

Hvad går spørgsmålet ud på?
Hvorfor stave navnet rudi bagfra?
Hvorfor stoppe der?
Mangler du fantasi?
Der er mange muligheder i de fire bogstaver,
RUDI
URDI
UDRI
DURI
med mange flere
Du er inde på om det er farligt, farligt hvordan?
Ja man ved jo aldrig!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-01-06 15:23

http://www.norskenavn.no/navn.php?id=842
Se her du...........Dit navn er skam slet ikke så farligt alligevel........Her står det beskrevet hvad det betyder -godt nok på norsk men det er nemt at læse

Mvh sverola

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-06 16:29

spørgsmålet lyder på, hvad Idur betyder ;)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=idur&meta=

der er en masse tyske sider :P men er ikke i stand til at læse hvad de handler om. hvor bliver ordet idur mest brugt.

Accepteret svar
Fra : jabus

Modtaget 68 point
Dato : 14-01-06 16:29

Sådan lidt løselig oversat er Rudi en afart af det tyske Frage Jurgen som igen kan henføres til den på den tid værende mytologi fra den sene middelalder i det den gang heddende Almanje og kan kort og godt oversættes til OTTO,som der senere er blevet lavet en dansk top sang om"Otto er et Næsehorn".Sangen gik-især teksten,-verden rundt og nynnes den dag idag.Så konklusionen på dit spgm må være,Du hedder slet ikke RUDI, men OTTO.
Håber det er svar på dit Spgm

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-01-06 16:36

Jeg fandt denne side
IDUR
Informationsdienst Umweltrecht

Hvilket er en tysk side der informerere om miljø rettigheder, så det er vist ikke så farligt.

InformationsDienst UmveltRedht UDUR er her en forkortelse

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-01-06 16:47

Informationsdienst Umweltrecht betyder Informationstjenest miljørettigheder.

Jeg kan se at denne organisation også har været efter bilindustrien i Tyskland og så gad jeg ikke lige læse flere sider.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 08:49

Således gør du det godt igen ..altså kommer tilbage til dit normale jeg:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>iduR bliver til Rudi :-)</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
.backwards {unicode-bidi:bidi-override;direction:rtl;}
</style>
</head>
<body>
<div class="backwards">iduR</div>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-01-06 14:28

molo

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 19-01-06 11:40

Tak for svaret jabus.

der var mange gode svar. tak :P

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 19-01-06 12:21

Selv tak