/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Video til pc
Fra : jansler
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 14-01-06 14:06

Hej.
Jeg er usikker på om det er det rigtige forum.

Jeg vil gerne optage en 'jobsamtale' med mit videokamera og derefter afslippe den på min bærbare pc. Nogen der kender til det - hvordan man gør og/eller om der skal hentes et specielt program. Umiddelbart kan jeg ikke få det til at lykkes. Jeg har ikke TV til rådighed, men en projektor hvis det er bedre.

Håber der er en, der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 14:28

Det kommer jo lidt an på hvad det er for et videokamera......

Er det et digitalt er der ingen problemer med at vise det på den bærbare.

Er det et ældre (VHS/video8 el.lign.) så er det straks en anden sag, men kameraet har vel en skærm indbygget?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 14-01-06 14:47

Det er et VP-L500 Samsung og ja, det har en indbygget skærm, men den kan jeg ikke bruge i denne sammenhæng, da det er for småt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 14:54

Altså et video8 kamera......

Hvis du har TV kort i den bærbare skulle der ikke være nogen problemer, men har du ikke det skal du via et alm. fjernsyn. Alternativt en anden komputer med TV-kort og der gemme det digitalt - så kan det vises på den bærbare blot den er udstyret med Mediaplayer.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 14-01-06 15:04

ØV-bøv - jeg har ingen af de nævnte muligheder ved hånden, men har lige fået at vide, at det er muligt at købe en 'adopter' til videostikket, så skulle det være muligt den vej rundt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 15:11

Hvilket videostik ?????

Hvis der er videostik i den bærbare er der også tv-kort i den.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 15-01-06 10:24

Hej igen
Der er ikke noget videostik, men det almindelige stik til mus - ext. diskettedrev osv. Og det skulle være her at den 'nye' enhed skulle forbindes, men en 'konverter' koster 5-600 kr. og det er jo lidt penge, når det bare var for at øve sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-06 12:34

Hvis du vil se båndet direkte på den bærbare er der ingen vej udenom.

Alternativt kan du måske ved en bekendt få det overspillet til cdrom eller andet flytbart medie.

Du vil aldrig kunne se analoge videobånd direkte medmindre der er tvkort i maskinen.