/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
domænenavn + udbyders e-mail
Fra : 20083103
Vist : 738 gange
50 point
Dato : 14-01-06 13:57

Jeg har bredbaand, lige skiftet internet-udbyder. Derfor skal jeg også have en ny e-mail adresse.
Sideløbende med at jeg har skiftet internet udbyder, har jeg også registreret mit egen domæne - uden webhotel.
Mit spørgsmål: kan jeg bruge mit nye domænenavn som e-mail adresse hos min nye internet-udbyder (DLG) - eller skal jeg bruge DLG´s domænevavn. Jeg kan ikke få svar nogen stederpå dette lige nu - sådan en lørdag eftermiddag - og vil gerne ordne dette denne week-end. Hvem kan svare?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-06 14:02

For at du kan bruge dit eget navn skal der peges på domænet for at få dem adresseret til den seerver du benytter og det er en tjeneste du skal betale forJeg ved ikke om DLG driver mailhotel, men det er det du skal bruge og det behøver ikke at være dyrt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 14:06

DLG sælger sådan set bare Cybercity internet så du skal nok ud og finde et webhotel eller mailhotel.
http://www.webhostpriser.dk/17/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-06 14:12

Jeg kender ikke DLG.
Men hos web10 som vi lige er flyttet ind hos har vi nu:
Den sædvanlige e-mail adresse eks. abc@abc.dk
og vores hjemmeside eks. www.abc.dk
Det er et købe hotel vi har.
Domænenavnet som er oprettet hos gratisdns havde vi med ind på hotellet
Gratisdns peger nu bare over på web10 med vores domænenavn.

Ps. du kan nå at lukke de to andre spørgsmål.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 14-01-06 16:00

eller se , hvad jeg har skrevet i et af dine andre spørgsmål...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-06 16:27

Du har egentlig fået svaret i de to spørgsmål du har lavet.
Men her er en opsumering:
Uden hotel kan du ikke bruge dit domænenavn.
Med betalingshotel kan du bruge dit eget domænenavn til mail.
Du kan selv være hotel. Ikke nemt vil jeg sige.

Godkendelse af svar
Fra : 20083103

Dato : 16-01-06 22:04

Tak for svaret BjarneD.